Pagina 1 van 1

Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 17 sep 2013, 17:12
door Orca45
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast
Met welk programma download je?: Grabbit
Wanneer begon je probleem?: Vandaag na de installatie van Spotnet-Lite
Geef een beschrijving van je probleem: Ik krijg steeds de foutmelding:
Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Hebben jullie hier een antwoord op

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 17 sep 2013, 20:42
door Blauwbek
Probeer Avast's NNTP scannen uit te zetten

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 18 sep 2013, 05:51
door Orca45
Blauwbek schreef:Probeer Avast's NNTP scannen uit te zetten
Blauwbek dat heb ik gedaan, maar helaas zonder succes.

Het gebeurd erg snel, steeds naar 30 sec al.
Ik download via Ziggo, heb al met quicknet en ziggo geprobeerd.

Het vreemde is dat ik ook Spotnet 1.8.1 heb draaien en daar gaat het wel goed.

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 18 sep 2013, 13:14
door Blauwbek
Tegelijkertijd? Dan maak je namelijk misschien teveel verbindingen...

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 18 sep 2013, 15:05
door Orca45
Blauwbek schreef:Tegelijkertijd? Dan maak je namelijk misschien teveel verbindingen...
Nee, niet tegelijk.
maar wil overstappen de lite versie, veel sneller en makkelijker

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 19 sep 2013, 18:02
door Ypsos
Had je dit artikel al gelezen => Spotnet icm Ziggo alternatief?

zie ook Foutmeldingen
SpotLite en meldingen uitlezen met DebugView

Plaats hier anders even de DebugView output (username verwijderen)

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 05 nov 2013, 22:17
door Joep1954
Deze melding krijg ik ook. Spotlite heeft goed gewerkt, maar sinds twee dagen krijg ik deze foutmelding. Andere vreemde zaak is dat in antwoord op een zoekopdracht binnen 2seconden melding komt:0 zoekresultaten.
Ik heb Spotlite gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en werk met een iMac.
Iemand een oplossing hiervoor?

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 06 nov 2013, 09:48
door Ypsos
@Joep1954,

Gebruikt je een SpotLite skin met een black/white-list functie?
Verander eens de skin:
SpotLite >> Opties >> Gebruikersinterface aanpassen >> Kies een skin zonder black/white-list

SpotLite en MAC OS X [tutorial]
zie: afbeelding-2

Als bovenstaande niet werkt
zie: Locatie SpotLite database, SpotLite.conf enz. (SpotLite en MAC OS X [tutorial])
SpotLite.conf verwijderen >> SpotLite opstarten >> Server gegevens invullen

Let op! Bij het verwijderen van het SpotLite.conf bestand zijn ook je zelf aangemaakte filters en watchlist weg.

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 06 nov 2013, 11:33
door Joep1954
Op de eerste plaats: dank voor de snelle reactie Ypsos. Ik heb niet alleen in de bibliotheek Spotlite.config verwijderd, maar het hele bestand van Spotlite. Resultaat: het werkt weer. Blijft overigens wel vreemd hoe dit probleem zo spontaan kan ontstaan.

Re: Fout: De Netwerkhost heeft de verbinding verbroken

Geplaatst: 06 nov 2013, 13:08
door Ypsos
@Joep1954,

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het melden. :goed:

OS X algemeen (verwijderen van apps) #
Een App verplaatsen naar de prullebak alleen is niet genoeg.
Programma instellingen/settings (meestal in de library/bibliotheek) blijven dan achter, installeer je de zelfde app zonder de verwijzingen te verwijderen uit de "Library" dan gebruikt de app nog steeds de oude instellingen.
SpotLite in dit geval dus ook!

Er zijn diverse MAC programma's om daadwerkelijk de APP en alle daar bijbehorende instellingen te verwijderen.
AppDelete vergelijken.