Reacties laden na herinstallatie mislukt.
Geplaatst: 08 sep 2013, 09:39
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast / Zonealarm
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na herinstallatie spotnet.
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet heeft probleemloos gewerkt, maar na een volledige uninstall gevolgd door een re??nstall van spotnet blijft de software bij het initieel ophalen van (alle) reacties na een uur op zo'n 90% structureel steken met een 913 melding over een connection timeout. Deze is weg te klikken, (nieuwe) spots zijn wel beschikbaar en te downloaden, reacties echter niet open te klikken. De database daarvoor lijkt niet te bestaan. Na het afsluiten van spotnet en opnieuw starten begint het ritueel van nieuwe spots ophalen (slaagt) en reacties (slaagt na een uur wederom niet) opnieuw. De workaround hiervoor is domweg bij het begin van reacties ophalen de netwerkverbinding verbreken, wachten op de foutmelding, deze wegklikken, netwerk weer verbinden en vervolgens gewoon aan de slag kunnen gaan.
Ik lees op het forum zaken over het veranderen van een parameter in de settings.xml:
viewtopic.php?f=6&t=1125
echter, deze parameter bestaat niet in de .xml en handmatig toevoegen levert geen verandering in het gedrag op en de 'oplossing' is van enkele jaren geleden en niet (meer) van toepassing op nieuwere versies van spotnet?
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 sep 2013, 09:44] --
Aanvulling, ik zie dat een deel van de template is weggevallen:
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?:
Aantal malen clean reïnstall van spotnet, aanpassing settings.xml, instellingen in spotnet zelf aangepast (aan-/uitvinken automatisch reacties laden en nieuwe spots ophalen bij opstarten). Eveneens getest op een Win7 machine met dezelfde gegevens (instellingen, servers.xml, settings.xml en accountgegevens), dit werkt probleemloos.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast / Zonealarm
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na herinstallatie spotnet.
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet heeft probleemloos gewerkt, maar na een volledige uninstall gevolgd door een re??nstall van spotnet blijft de software bij het initieel ophalen van (alle) reacties na een uur op zo'n 90% structureel steken met een 913 melding over een connection timeout. Deze is weg te klikken, (nieuwe) spots zijn wel beschikbaar en te downloaden, reacties echter niet open te klikken. De database daarvoor lijkt niet te bestaan. Na het afsluiten van spotnet en opnieuw starten begint het ritueel van nieuwe spots ophalen (slaagt) en reacties (slaagt na een uur wederom niet) opnieuw. De workaround hiervoor is domweg bij het begin van reacties ophalen de netwerkverbinding verbreken, wachten op de foutmelding, deze wegklikken, netwerk weer verbinden en vervolgens gewoon aan de slag kunnen gaan.
Ik lees op het forum zaken over het veranderen van een parameter in de settings.xml:
viewtopic.php?f=6&t=1125
echter, deze parameter bestaat niet in de .xml en handmatig toevoegen levert geen verandering in het gedrag op en de 'oplossing' is van enkele jaren geleden en niet (meer) van toepassing op nieuwere versies van spotnet?
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="XXX" Password="XXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="XXX" Password="XXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XXX" Password="XXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 sep 2013, 09:44] --
Aanvulling, ik zie dat een deel van de template is weggevallen:
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?:
Aantal malen clean reïnstall van spotnet, aanpassing settings.xml, instellingen in spotnet zelf aangepast (aan-/uitvinken automatisch reacties laden en nieuwe spots ophalen bij opstarten). Eveneens getest op een Win7 machine met dezelfde gegevens (instellingen, servers.xml, settings.xml en accountgegevens), dit werkt probleemloos.