Pagina 1 van 1

Ziggo blokkeert nntp poorten?

Geplaatst: 05 sep 2013, 20:24
door Eefje
Je bent niet de enige. Ook ik krijg sinds vanochtend 8.30 uur geen spots meer binnen. Zit bij Ziggo.

Blauwbek edit:
Jij bent niet de enige slaat op een persoon die geen spots binnenkreeg.

Re: vindt geen spots meer in spotnet

Geplaatst: 05 sep 2013, 21:17
door Maxloader
Ik heb dit vandaag ook gemerkt, ik heb op een gegeven moment contact met de support van mijn usenet provider gehad en die zeggen het volgende: "We apologize for the inconvenience. This is a known issue today with your ISP. Ziggo is blocking Usenet traffic on ports 119 and 563. Please open Grabit and try logging in after changing your port to 443 SSL."
Kortom voor als je geen engels kunt: Er staat dat er vandaag een probleem is met poort 119 en poort 563 en dat ze deze blokkeren.

Ik heb zoals hun gezegd hebben de boel op 443 (SSL) gezet en dit werkt.
In sommige usenet clients (anders dan spotnet) moet je apart aangeven dat het een SSL verbinding moet zijn.

Re: vindt geen spots meer in spotnet

Geplaatst: 06 sep 2013, 10:53
door Blauwbek
Laten we even geen dingen mixen.
Caiway != ziggo

Als jullie een probleem hebben bij ziggo graag even een ander topic aanmaken.
Heb de boel nu even gesplitst.

Re: Ziggo blokkeert nntp poorten?

Geplaatst: 06 sep 2013, 11:59
door Eefje
Begin juli had ik met vele anderen ook problemen met Ziggo i.c.m. Spotnet. Krediax adviseerde toen om bij de instellingen van Spotnet news.ziggo.nl te vervangen door het IPadres 213.132.189.35. Dat werkte toen goed, probleem was opgelost. Heb als complete digitbeet vandaag zelfde oplossing ook maar eens op huidige probleem losgelaten. Vraag mij niet hoe, maar Spotnet werkt nu weer bij mij.