Pagina 1 van 2

fout melding commentstarter

Geplaatst: 19 aug 2013, 17:59
door mikedemak
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: upc
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: newsleecher
Wanneer begon je probleem?: nieuwe instalatie 1.8.1
Geef een beschrijving van je probleem: krijg fout melding Commentstarter:Get Comments:Datareader not avaleble:SQlite. error no such table :comments tijdens het zoeken naar b.v een film
XML bestand.: Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 20 aug 2013, 07:25
door ManiaK
Lijkt me een corrupte database. Hernoem of verwijder de huidige database en start spotnet opnieuw op.
Dan wordt er een nieuwe database aangemaakt.
Ik hoor graag van je of dat gelukt is!

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 22 aug 2013, 18:53
door Wheaten
Database bestanden vind je in: c:\ProgramData\Spotnet\ en het zijn de bestanden eindigend op .dbs en .dbc

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 04 apr 2014, 08:30
door Tonnies
Ik heb spotnet verwijderd via configuratiescherm > programma's en onderdelen, vervolgens opnieuw geinstalleerd, en dan komt na het downloaden van de spots en reacties de volgende foutmelding:

Er is een uitzondering opgetreden van het type System.OutOfMemoryException

Als ik die wegklik zijn wel alle spots zichtbaar en kan ik ook gewoon downloaden.

Maar elke keer als ik een spot open, dan krijg ik vervolgens de foutmelding:

Commentstarter: Unable to open the database file

Nu weet ik dat de oplossing hierboven vermeld staat, maar ik kan in de genoemde map geen .dbs en .dbc bestanden vinden... De map C:\programData\Spotnet heb ik trouwens niet (Vista), maar wel de map C:\ProgramFiles\Spotnet en daarin staan dus geen .dbs en .dbc bestanden.

Aanvulling: na een aantal andere threads gelezen te hebben en framework 4.5.1 geinstalleerd te hebben, ging spotnet nogmaals alles ophalen, maar nu zonder foutmelding :) Ook de tweede foutmelding is verdwenen :)

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 04 apr 2014, 09:43
door Ypsos
Tonnies schreef: Nu weet ik dat de oplossing hierboven vermeld staat, maar ik kan in de genoemde map geen .dbs en .dbc bestanden vinden... De map C:\programData\Spotnet heb ik trouwens niet (Vista), maar wel de map C:\ProgramFiles\Spotnet en daarin staan dus geen .dbs en .dbc bestanden.
C:\ProgramData\Spotnet
is een verborgen folder, niet zichtbaar dus

zie dit bericht: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... =10#p55911
lezen vanaf hier:
Let op! dit is een verborgen folder

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 04 apr 2014, 16:15
door mart69
ik heb het zelfde probleem.
vorige week problemen met de laptop dus windows vista home premium helemaal opnieuw geistalleerd.
daarvoor had ik nooit problemen van die aard.
door die foutmelding krijg ik de reacties niet tezien.
ik heb gedaan wat jullie zeiden ,ik kwam eweka.dbs alleen tegen die heb ik verwijderd na afsluiten spotnet 1.8.1.
daarna spotnet opnieuw gestart maar blijf het zelfde aangeven.
ga ik weer in die map kijken van spotnet heeft hij wel een andere naam gekregen het bestand heet nu newsreader.eweka.nl.dbs

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 04 apr 2014, 17:22
door Ypsos
@mart69: Probeer eens het volgende:

Download >> Spotnet_reacties_lege_database.zip
inhoud bijlage:
info.txt
jouwprovider.dbc

jouwprovider.dbc is een "lege" Spotnet database voor comments/reacties

Je hebt Eweka als usenet provider, hernoem jouwprovider.dbc
naar: newsreader.eweka.nl.dbc

Waar plaats je de Spotnet reactie database?
voor: Win 7 / 8 /Vista
C:\ProgramData\Spotnet\

naast "newsreader.eweka.nl.dbs" (deze heb je al)
Afbeelding

Let op! dit is een verborgen folder, je kunt ook de Spotnet addon Spotnet folders gebruiken. (Open spotnet database folder)

Start Spotnet
klik op bijwerken...
spots worden binnengehaald, daarna alle reacties ( > 8.000.000 +)
wacht rustig af, open zo min mogelijk programma's reserveer dus geheugen voor Spotnet.
Spoiler: show
Het geheugen gebruik kan bij het ophalen/opslaan van reacties behoorlijk oplopen.
Afbeelding
Het is nog geen garantie dat het gaat werken op iedere machine, het is een poging waard.

:goed:

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 04 apr 2014, 20:45
door mart69
bedankt Ypos voor het bestandje en de informatie nou werkt mijn spotnet weer goed.
ik heb het meteen maar in mijn mapje gezet met de setups en andere dingen die met spotnet temaken heeft,zodat ik het altijd bij de hand heb als ik het weer nodig mocht hebben.

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 18 okt 2014, 17:18
door lromeijn
wel jammer dat dit probleem sinds de nieuwe versie zich voor doet.
db gerenamed... blijf melding krijgen:
xSaveSots)?Completed: ........
no such table: comments

Re: fout melding commentstarter

Geplaatst: 18 okt 2014, 17:32
door Ypsos
@lromeijn

Je reageert op een oud topic, met een beetje zoeken vind je de oplossing