Pagina 1 van 2
Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 27 jun 2013, 10:11
door blazezone
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 181
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avast
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: na de installatie en het invullen van mijn inloggegevens
Geef een beschrijving van je probleem: Zodra ik Spotnet voor de eerste wil opstarten, begint deze te zoeken naar nieuwe spots. Na een aantal seconden stopt deze en blijft dan hangen. Dit punt van blijven haken is altijd verschillend, maar komt nooit verder dan 25 %.
Vervolgens kan ik Spotnet nog alleen afsluiten via Taakbeheer.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 27 jun 2013, 14:41
door ardy43
Hoi blazezone,
Is Avast goed ingesteld?
- Open het Avast settings-scherm
- Ga naar 'Real-Time shields'
- Ga naar 'Mail Shield'
- Ga naar 'Expert Settings'
- Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 27 jun 2013, 19:19
door blazezone
Het vinkje stond er nog. Heb deze weggehaald, maar het probleem blijft helaas.
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 28 jun 2013, 06:45
door ManiaK
Verwijder Spotnet en installeer het opnieuw.
Vul je gegevens van Eweka in en kijk of het probleem opgelost is.
We horen het graag van je!

Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 28 jun 2013, 08:16
door blazezone
nog steeds hetzelfde probleem...
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 28 jun 2013, 10:20
door ManiaK
Wellicht een open deur....je vult de gegevens in van Eweka, toch?
Dus niet per ongeluk je gegevens van Ziggo.
Op dit moment zijn er namelijk gelijksoortige situaties gemeld, als gevolg van problemen met de Ziggo server.
Als je de gegevens van Eweka hebt ingevuld, dan is de volgende vraag...Is .NET Framework 4 correct geinstalleerd?
lees deze kennisbank artikelen alsjeblieft even door:
.NET Framework verificatie en
.NET Framework 4 FIX

Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 01 jul 2013, 08:59
door blazezone
Gegevens van Eweka zijn juist ingevuld. Ook al 3 keer eerder gedaan in de hoop dat ik daar ergens een foutje had gemaakt.
.NET Framework is juist geinstalleerd, heb de 2 pagina's gevolgd en gedaan wat er stond.
Helaas, nog steeds hetzelfde probleem ...
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 01 jul 2013, 10:27
door ManiaK
Het spijt me dat ik geen gerichtere oplossing kan geven, maar ik weet het ff niet zo goed, daarom suggesties in willekeurige volgorde

:
-Schone installatie....Verwijder Spotnet 1.8.1 volledig met de
removal tool Daarna opnieuw installeren.
http://www.spot-net.nl/
-Installeer Spotlite.
http://www.spot-net.nl/spotlite/ Spotlite is veel minder belastend voor je systeem.
-Controleer of Spotnet wel spots ophaalt als Avast uitgeschakeld is, of zelfs wanneer Avast volledig verwijderd is. Installeer eventueel een ander AV
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 06 jul 2013, 15:01
door blazezone
probleem nog steeds niet opgelost.
Spotlite werkt wel, maar ik wil Spotnet werkend hebben natuurlijk
Re: Ik kom niet verder dan '... nieuwe spots gevonden'
Geplaatst: 07 jul 2013, 20:54
door ardy43
Je zou nog eens een oudere versie van Spotnet kunnen proberen,bv
Spotnet 1.7.6
Spotnet 1.8+ werkt namelijk met een ander soort database
