Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Out of Memory exception

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

zijlweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013, 10:16
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: ziggo

Re: Out of Memory exception

#81

Bericht door zijlweg »

Na een paar dagen proberen na een herinstallatie naar windows 8.1 nog een alternatieve oplossing gevonden:

Eerst geprobeerd .Net Framework 4.5 te installeren, hierbij wordt de foutmelding gegeven dat deze reeds geinstalleerd is en dus niet opnieuw geinstalleerd kan worden.

Vervolgens dieper gezocht:

Configuratiescherm
Programma's en onderdelen
windows- onderdelen in- of uitschakelen

Hier bij .NET framework 3.5 en .NEt Framework 4.5 Advanced Services alles aangevinkt.

Bij mij werden nu alle reacties weer gedownload en waren de problemen opgelost.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Anna18
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2014, 17:17
Reputation: 0
Usenet: wondernews
Internet: kpn

Re: Out of Memory exception

#82

Bericht door Anna18 »

Ik had ook het probleem out of memory exception. in spotnet 1.8.1
Dit was voor mij de oplossing.
Ga naar C. ProgramData( verborgen map) - Spotnet - servers.xml
Die openen met kladblok en het password tussen de " " kopiëren en veilig opslaan.
Dan dat password tussen " " deleten en je eigen password ertussen typen - opslaan en spotnet 1.8.1 opnieuw opstarten hij zal dan aan het eind de melding geven dat er iets mis is, en je spotnet moet afsluiten.
Dan ga je weer naar servers.xml en zet je het oude password terug.
Spotnet opnieuw starten en bij mij werkte hij toen.

frico
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2014, 10:49
Reputation: 0
Usenet: Newsxs
Internet: Ziggo

Re: Out of Memory exception

#83

Bericht door frico »

De oplossing van Anna18 lijkt prima voor mij te werken. Alleen de foutmelding krijg ik niet. Bedankt voor de tip!

Vannisje
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2013, 00:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Out of Memory exception

#84

Bericht door Vannisje »

Bij mij heeft de oplossing van Anna18 ook gewerkt! Ik kreeg echter wél de foutmelding die ze vernoemde. Mag ik vragen hoe je aan deze oplossing bent gekomen Anna18? En zoja, wat voor veranderingen het precies heeft voortgebracht dan? Enorm bedankt ik kan eindelijk weer downloaden!:D

vimes
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2014, 14:50
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Out of Memory exception

#85

Bericht door vimes »

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: "Geen" standard windows firewall
Met welk programma download je?: Spotnet / Sabnzb
Wanneer begon je probleem?: na veranderen naar SSL server Eweka
Geef een beschrijving van je probleem: Out of memorie na eerste update reacties van spotnet
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Ik heb hetzelfde probleem als veel mensen na het downloaden van de reacties. Ik heb alle oplossingen hier gegeven geprobeerd en geen lijkt te werken, wel werkt spotnet 1.7.6 bij mij normaal alhoewel dit minder goed werkt omdat ik elke keer bij het opstarten alle reacties en sptos opnieuw moet binnenhalen wat ongeveer 7 minuten duurt.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Out of Memory exception

#86

Bericht door Ypsos »

@vimes: Even voor de statistieken heb jij deze optie geprobeerd: "lege" reactie database voor Spotnet ?
Ypsos schreef:Je hebt Eweka als usenet provider, hernoem jouwprovider.dbc
naar: newsreader.eweka.nl.dbc
Eweka met een SSL vebinding, bovenstaand veranderen in: sslreader.eweka.nl.dbc

bearfoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2014, 12:41
Reputation: 0
Internet: KPN

Re: Out of Memory exception

#87

Bericht door bearfoot »

Sinds het Europese Hof heeft geoordeeld dat Nederland het downloaden van materiaal uit 'illegale bron' niet mag toestaan, ben ik gaan kijken naar een alternatief omdat ik met torrents downloadde. Spotnet v1.8.1. geïnstalleerd en ik had direct hetzelfde probleem (Windows8). Het alles aanvinken bij configuratiescherm->programma's->windows->onderdelen in- of uitschakelen->.NET Framework 3.5 & .NET Framwork 4.5 advanced services had bij mij wel een resultaat. Alleen kreeg ik nu andere foutmeldingen zoals: InsertComments malloc() failed out of memory.
Bij inspectie van de map C:/ProgramData/Spotnet viel het mij op dat er twee *.nbc bestanden stonden. Dit komt door KPN omdat bij configuratie automatisch al een ander adres wordt ingevuld dan het adres dat KPN opgeeft op hun site.
Na het verwijderen van het bestand werkt Spotnet zonder problemen.

... alleen jammer dat het downloaden blijft hangen rond de 350 kb/s terwijl ik via torrents meestal rond de 2 a 3 mb/s zat. Is dit te verbeteren door instellingen? (KPN glasvezel, in spotnet 3 verbindingen ingesteld)

vimes
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2014, 14:50
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Out of Memory exception

#88

Bericht door vimes »

@Ypsos: Ja ik heb dit net geprobeerd zonder succes ik krijg nog steeds de foutmelding memory exception.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Out of Memory exception

#89

Bericht door Ypsos »

@vimes: bedankt voor je reactie.

Zie dat je een 64bits systeem hebt, misschien deze optie gcAllowVeryLargeObjects i.c.m. .NET 4.5 proberen.

Het lijkt me verstandig eerst een "schone" installatie van Spotnet 1.8.1 te doen, gezien de voor geschiedenis Spotnet 1.7.6 / 1.8.1
  • Download: Spotnet removal tool
    Spotnet removal tool bewaard de database *.dbc en *.dbs, server gegevens enz. in ..\Uninstaller Data\Spotnet
    de exacte locatie wordt aangeven in het info scherm
    Als je Spotnet al eerder zo verwijderd hebt, dan kun je deze stap overslaan.
  • installeer Microsoft .NET Framework 4.5.1
    Als je Microsoft .NET Framework 4.5.1 al geïnstalleerd hebt kun je deze stap overslaan.
  • Download: Mini update Spotnet 1.8.1.2
  • Installeer Spotnet 1.8.1.2 (nog niet opstarten)
  • Kopieer de volgende bestanden: ..\Uninstaller Data\Spotnet\ sslreader.eweka.nl.dbc en sslreader.eweka.nl.dbs
  • Plak deze in Spotnet Datamap (C:\ProgramData\Spotnet\)
  • Hernoem C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe.config naar Spotnet.exe.config.old
  • Download >>>
    Spotnet.exe.config-(x64 only).zip
  • Uitpakken naar C:\Program Files (x86)\Spotnet\
  • Start Spotnet
    het selecteer een provider scherm verschijnt
    vul je newsserver gegevens in (sslreader.eweka.nl | 563)
    Spoiler: show
    Afbeelding
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vimes
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2014, 14:50
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Out of Memory exception

#90

Bericht door vimes »

@Ypsos: bedankt voor je hulp het is mij met deze stappen gelukt het werkend te krijgen. Ik had maar 1 van de 2 bestanden die ik terug moest zetten maar na een aantal keer opnieuw installeren is het toch gelukt.

Bedankt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer