Pagina 1 van 2
spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:21
door benikweer
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: xsnews
Welke Internet Provider heb je?: chello
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: niks
Met welk programma download je?: altbinz
Wanneer begon je probleem?: vandaag
Geef een beschrijving van je probleem: heb spotlite geinstalleerd voor het eerst maar er gebeurt niks heb geen database ofzo,en weet ook niet hoe nu verder.
heb hiervoor altijd spotnet gebruikt.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:29
door hjvbft
Is er een usenet server ingesteld en staat er linksonder een foutmelding?
SpotLite heeft 1 verbinding nodig. Verlaag het aantal verbindingen in één van de andere programma's die gelijktijdig gebruikt worden met 1.
Een SpotLite handleiding
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:32
door benikweer
reader.xsnews.nl
dan me naam
dan w.w
onder in staat fout de verbinding is te traag
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:35
door hjvbft
Beperkt de snelheid in SABnzbd (linksonder) of sluit SABnzbd even zodat SpotLite de volledige verbinding kan gebruiken. De eerste keer ophalen van de spots, reacties en eventueel verwerken van spammeldingen kan even duren.
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 15 jan 2013, 17:37
door benikweer
heb sabnzb niet open staan
alles is blank rechts kan op update drukken wat ik wil
-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 jan 2013, 19:43] --
fout :de verbinding was te traag
server kan geen verbinding maken binnen 30 sec
heb sabnzb uit staan.
download niks op dit moment.
is er iemand anders die me kan helpen ?
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 17 jan 2013, 20:11
door benikweer
heb al hulp gehad van iemand anders deze kan gesloten worden
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 17 jan 2013, 20:13
door ardy43
Mooi,maar kan je ons vertellen hoe je het hebt opgelost?

Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 23 jan 2013, 19:38
door benikweer
ja ik moest spotnet aan zetten en dan spotlite aan zetten en idd toen ging die alles ophalen.
maar helaas hij heeft het maar twee dagen gedaan en nu krijg ik elke keer de melding op 98% binnenhalen dat spotlite niet reageert en loopt vast.
drama dus hier in huis
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 23 jan 2013, 20:31
door JohnDeLui
benikweer schreef:ja ik moest spotnet aan zetten en dan spotlite aan zetten en idd toen ging die alles ophalen.
maar helaas hij heeft het maar twee dagen gedaan en nu krijg ik elke keer de melding op 98% binnenhalen dat spotlite niet reageert en loopt vast.
drama dus hier in huis
En je bent niet de enige... dat probleem heb/had ik dus ook (Unlimited Usenet account) en met mij nog een paar anderen (via de chat en PB vernomen).
Ik heb een Sunny trial account genomen en daarmee werkte het wel. Usenet provider Unlimited gemaild en die zijn het aan het nakijken... maar het probleem doet zich ook voor bij EasyNews weet ik. Tweede (portable) versie van SPotLite genomen en daarbij werkte het ook niet met Unlimted. Maximum aantal post/headers teruggebracht met een paar nullen in deze versie en nu werkte het wel met Unlimited (zo'n 1700 dagen retentie). Sunny heeft maar 900 dagen... zal de SpotLite database aan zijn max zitten bij Unlimited?
De app bevriest inderdaad en kan alleen hardhandig gestopt worden... ;0)
-- [bericht automatisch samengevoegd - 25 jan 2013, 12:25] --
Probleem aangekaart bij provider. Na drie, vier mailtjes heen en weer;
Greetings,
We made a recent change to our servers that results in there being two separate article databases. The change might cause issues with updating new headers or issues regarding the old headers. Typically, uninstalling and reinstalling the newsreader and re-downloading the headers solves the problem.
Hopelijk helpt dit...
Re: spotlite voor het eerst geen database wat nu
Geplaatst: 25 jan 2013, 20:21
door ardy43
Hoi JohnDelui,
Laat even weten of je het daar mee oplost?
bedankt voor je berichtje,heb er al een gebruiker mee kunnen helpen,
zie
Spotnet haalt geen nieuwe headers meer op 