Vraag: Incomplete downloads uitbarsting
Geplaatst: 13 jan 2013, 00:10
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v. 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Anti-Virus 2013
Met welk programma download je?: Spotnet/Grabit
Wanneer begon je probleem?: Drie weken geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik ben me inmiddels bewust van het gehele take-down beleid, waardoor mijn probleem van plotselinge incomplete downloads is ontstaan. Maar ik vraag me af hoe dit werkt? Want het lijkt ineens uit het niets overal op te duiken. Tijdens de Kerst kon ik nog alles los en vast downloaden, maar sinds drie weken lijken zelfs de nieuwste uploads niet meer te werken. De bekende verhalen dat de snelheid ineens tot 1kb per seconde daalt, of dat de download spontaan binnen 2 minuten compleet is maar uiteindelijk incompleet blijkt te zijn etc. Noem het maar op.
Nu blijkt dit dus ook voor te komen bij zowel gloednieuwe uploads als wat oudere uploads. Ik ben namelijk al dagen op zoek naar afleveringen uit een ouder seizoen van een bepaalde serie, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Ik begon eerst te twijfelen of het aan mijn verbinding lag, of eventueel aan een fout bij Eweka, omdat het toentertijd nog niet zoveel voor kwam.
Tegenwoordig lijkt zo'n beetje ELK NZB bestand wat ik aan klik te mislukken. Op Spotnet geeft ie aan 'mislukt' (en in sommige gevallen zelfs 'compleet' om vervolgens maar een half bestand aan te treffen in mijn download folder) en in Grabit krijg ik continu de melding 'article not found'.
Als dit inderdaad om het zogenaamde take-down beleid gaat, vraag ik me af waar dit in de toekomst naartoe gaat? Is het nog wel verstandig om mijn account bij Eweka te blijven verlengen als de meerderheid van mijn downloads daarmee uiteindelijk toch mislukken? Is er een mogelijkheid om het te omzeilen? Zijn er meerderen met dit probleem? En wat ik me voornamelijk afvraag; is het enorm van belang bij welke provider ik zit? Want als het een kwestie is van me bij een andere provider dan Eweka aansluiten is dat natuurlijk een kleine moeite voor me.
Sorry voor al mijn vragen. Ik ben een van die mensen die al erg blij was toen hij downloaden met NZB begreep, maar zich er verder weinig in verdiept heeft. Alvast enorm bedankt voor jullie reactie!
(Ik heb overigens het probleem niet of nauwelijks met het download van software...enkel bij films, DVD5, AVI's etc noem maar op)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v. 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Anti-Virus 2013
Met welk programma download je?: Spotnet/Grabit
Wanneer begon je probleem?: Drie weken geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik ben me inmiddels bewust van het gehele take-down beleid, waardoor mijn probleem van plotselinge incomplete downloads is ontstaan. Maar ik vraag me af hoe dit werkt? Want het lijkt ineens uit het niets overal op te duiken. Tijdens de Kerst kon ik nog alles los en vast downloaden, maar sinds drie weken lijken zelfs de nieuwste uploads niet meer te werken. De bekende verhalen dat de snelheid ineens tot 1kb per seconde daalt, of dat de download spontaan binnen 2 minuten compleet is maar uiteindelijk incompleet blijkt te zijn etc. Noem het maar op.
Nu blijkt dit dus ook voor te komen bij zowel gloednieuwe uploads als wat oudere uploads. Ik ben namelijk al dagen op zoek naar afleveringen uit een ouder seizoen van een bepaalde serie, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Ik begon eerst te twijfelen of het aan mijn verbinding lag, of eventueel aan een fout bij Eweka, omdat het toentertijd nog niet zoveel voor kwam.
Tegenwoordig lijkt zo'n beetje ELK NZB bestand wat ik aan klik te mislukken. Op Spotnet geeft ie aan 'mislukt' (en in sommige gevallen zelfs 'compleet' om vervolgens maar een half bestand aan te treffen in mijn download folder) en in Grabit krijg ik continu de melding 'article not found'.
Als dit inderdaad om het zogenaamde take-down beleid gaat, vraag ik me af waar dit in de toekomst naartoe gaat? Is het nog wel verstandig om mijn account bij Eweka te blijven verlengen als de meerderheid van mijn downloads daarmee uiteindelijk toch mislukken? Is er een mogelijkheid om het te omzeilen? Zijn er meerderen met dit probleem? En wat ik me voornamelijk afvraag; is het enorm van belang bij welke provider ik zit? Want als het een kwestie is van me bij een andere provider dan Eweka aansluiten is dat natuurlijk een kleine moeite voor me.
Sorry voor al mijn vragen. Ik ben een van die mensen die al erg blij was toen hij downloaden met NZB begreep, maar zich er verder weinig in verdiept heeft. Alvast enorm bedankt voor jullie reactie!
(Ik heb overigens het probleem niet of nauwelijks met het download van software...enkel bij films, DVD5, AVI's etc noem maar op)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.