Pagina 1 van 1

Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 10 jan 2013, 18:39
door terrier
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Orange
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ?
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Twee weken
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb Spotnet opnieuw geinstalleerd, aangezien de laptop een nieuwe harddrive heeft gekregen. Nu kan ik bij de eerste opstart geen spots binnenhalen. Het tellen begint, het balkje loopt en na een tijdje blijft ie op een bepaald getal hangen en doet niets meer. Nu zijn we intussen ook verhuisd en hebben dus een andere (langzamere) internetverbinding. We hebben wel films kunnen downloaden met de oude installatie, dus voordat de harddisk vervangen werd.
XML bestand.: Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 10 jan 2013, 21:43
door ardy43
Hoi terrier,

Misschien dat het goed is een volledige schone installatie van spotnet en herinstallatie van Microsoft .NET Framework 4 te doen.
Dat kan het beste op deze manier:

•Gebruik de Spotnet removal tool
•Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner
•Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren (in configuratiescherm)
Microsoft .NET Framework 4 weer installeren.
•Spotnet 1.8.1 installeren.

Kijk even of dat werkt.
En laat het even weten! :D

Re: Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 13 jan 2013, 12:18
door terrier
Dank je Ardy voor je hulp. Helaas blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Het lijkt alsof onze verbinding te langzaam is om die grote hoeveelheid spots in 1 keer op te halen. Is er misschien een mogelijkheid om dit manueel of in delen binnen te halen? Een laag aantal spots binnenhalen, zoals bij elke opstart ná die eerste keer, deed ie namelijk voorheen wel gewoon. Dank alvast!

Re: Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 13 jan 2013, 15:04
door hjvbft
Als je toevallig nog een oude database gemaakt met Spotnet 1.8+ en Eweka kan deze gebruikt worden als basis. Hierdoor hoeven deze niet eerst opgehaald te worden. Het is niet mogelijk de spots in delen op te halen. De eerste keer worden alle beschikbare headers verwerkt. Als Spotnet problemen blijft geven kan je overstappen op SpotLite i.c.m. een apart geïnstalleerde newsreader (SABnzbd, Newsleecher enz.). SpotLite is minder belastend voor een pc en heeft de mogelijkheid het aantal op te halen headers (spots) te verlagen.

Re: Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 13 jan 2013, 16:55
door terrier
Aangezien we dus een nieuwe harddrive hebben, zijn daarmee alle oude databases verdwenen en ik heb ze niet ergens anders opgeslaan. In ieder geval zal ik proberen met SpotLite te werken. Ik heb dat in het begin al eens geprobeerd, maar het lijkt stukken ingewikkelder dan Spotnet voor een computerleek als ikzelf... Zodra we ergens komen met een snelle internetverbinding (wij wonen namelijk in Kameroen), zullen we snel Spotnet installeren. Bedankt voor de snelle reacties en heldere antwoorden in ieder geval! Groetjes

Re: Spotnet blijft hangen bij eerste opstart

Geplaatst: 14 jan 2013, 09:09
door ManiaK
Goedemorgen terrier,

Als je op een plek komt met een snelle internetverbinding, zou je kunnen proberen om daar de Spotnet database bij te werken. Misschien dat dat dan wat vlotter verloopt.

En anders inderdaad Spotlite.
Juist met een ultralangzame internet verbinding is Spotlite een aanrader.
Je hebt gelijk dat het wat minder eenvoudig eruit ziet, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan is het een prettig en stabiel programma. Lees je alvast een beetje in met deze handleiding: Spotlite handleiding