Pagina 1 van 2

Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is compleet.

Geplaatst: 23 dec 2012, 09:38
door allesisliefde
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Hitnews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: microsoft security essentials
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: 2 dagen terug begon het probleem dat ik bestanden met de status mislukt binnenhaalde. Hier is niks aan vooraf gegaan.
Geef een beschrijving van je probleem: De downloadsnelheid schommelt extreem, van enkele mbit/s tot 8 mb/s. Normaal zit ik rond de 4mb/s. Hierbij haal ik ook geen enkel bestand meer compleet binnen. Hij geeft dit wel aan in de status maar open ik het bestand zijn het losse rar bestanden met te weinig par2 bestanden om te repareren. Aan de spot ligt het niet want het zijn goede spots. Soms zegt hij ook als status mislukt. Ziggo speedtest geeft een goede verbinding aan.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Hallo allemaal,

Ik post hier niet vaak, maar lees wel regelmatig mee. Ik zit nu zelf met een probleem waar ik zo 1,2,3 niet uitkom.
Downloadsnelheid schommelt te extreem en ik haal ook geen enkel bestand compleet binnen.
Dit is nu sinds 2 dagen zo en het begint mij behoorlijk te vervelen, waarmee ik niet wil zeggen dat ik een goed werkend programma verdien, maar gewoon weinig geduld heb met niet naar behoren werkende dingen.
Hulp gevraagd aan mensen die me willen helpen en verstand van zaken hebben, want ik weet niet waar de fout zit en waar ik me dus moet melden. Ziggo/ hitnews. Dank dank dank alvast!

Aanvulling:
Ben ook al overgeschakeld van draadloos naar LAN. Heb ook de firewall uitgezet maar niets maakt verschil. Ook een ander kanaal op de router helpt niet. Gebruik al ssl.

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 11:19
door Tom-tom-club
pak eens een anderen port : en of reboot je modem eens ( 2 min de stroom er af halen }

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 18:28
door ardy43
Hoi allesisliefde,

Gaat het om een bepaald soort downloads? Bijvoorbeeld een bepaalde serie? (je mag hier geen namen noemen, overigens! )
Of gaat het om diverse soorten bestanden?
Op dit forum krijgen we steeds vaker meldingen van mensen die problemen hebben met het compleet downloaden van (met name) films of series.
Regelmatig heeft dit te maken met het "Notice and Takedown"beleid van usenetproviders. Dat betekent dat auteursrechtelijk beschermd materiaal is verwijderd op verzoek van de belanghebbenden.
Download mislukt? Lees dit eerst!

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 19:55
door allesisliefde
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Heb de poorten al gewijzigd maar dit doet ook niks om een stabiele verbinding te krijgen.
Ook het rebooten van het modem doet niks. Helaas.

Ook hoopte ik niet dat het aan het beleid lag, gezien dat de downloadsnelheid ook zo schommelt, vond ik dit niet voor de hand liggend. Echter haal ik mp3 wel goed binnen, dus waar zit dan nu de fout? Kan het zijn dat het niet compleet binnenhalen van films en series en het schommelen van de downloadsnelheid verband houd en hoe kan dit dan?

3 dagen geen goede spot binnenhalen met het gebruik van een payserver vind ik niet verwaarloosbaar.

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 19:59
door ardy43
Je zou kunnen testen of het met een andere payserver wel lukt payserver test accounts zonder verplichtingen (onderaan) Bij deze accounts is het invullen van een betaaloptie niet nodig bij de aanvraag en is er geen verplichting tot opzegging van het account. Hiermee word uitgesloten dat onbewust een abonnement ingaat

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 20:06
door allesisliefde
ik zal dat eens proberen, dank je wel.

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 20:08
door ardy43
Kijk even naar dit bericht over de NZB Download Checker, waarmee je de compleetheid van een bestand kunt bekijken zonder alles te downloaden:NZB Download Checker :D

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 20:29
door allesisliefde
Dank voor de tip! Had hier nog nooit van gehoord maar denk dat ik hier veel aan ga hebben. Zal laten weten wat een andere payserver voor de snelheid doet.

Update: De snelheid met sunny usenet, is net als met hitnews, erg schommelend. Op dit moment 450 bytes/s, terwijl hij startte met 4,8 MB/s

Nog ideetjes of tips? Zal het dan aan de verbinding van Ziggo liggen?

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 23 dec 2012, 21:46
door ardy43
probeer anders ook eens spotnet met een aparte newsreader te gebruiken,hoe dat moet staat Snelheid zakt weg en wordt erg traag

Over de snelheid,Waarschijnlijk is er een takedown request geweest voor de serie die je wil downloaden. doordat de bestanden er nog maar gedeeltelijk opstaan wordt de snelheid steeds lager. Probeer eens een film of muziek bestand. Is het probleem dan hetzelfde?
zie viewtopic.php?f=3&p=49338#p49336
Dat beantwoord meteen ook je vraag of er verband is dat het niet compleet binnenhalen van films en series en het schommelen van de downloadsnelheid verband houd .

Re: Downloadsnelheid schommelt te extreem en niks is complee

Geplaatst: 24 dec 2012, 09:27
door Spotjenet
Hallo allesisliefde en anderen.
Ook ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.
Ik maak gebruik van Newsgrabber en mijn provider is Ziggo.
Maar net las ik op deze site ook al van andere gebruikers (met KPN en Telfort) dat ze dit probleem hebben.
Sommige spots worden compleet binnen gehaald , andere spots stoppen of vertragen halverwege of aan het eind.
Lijkt me nu toch iets wat niet met de provider of newsserver te maken heeft, maar toch echt bij Spotnet ligt.
Ik wacht in ieder geval even af voor ik van alles ga wijzigen en hoop dat dit zichzelf weer oplost !
Groeten van Spotjenet
Weet je in ieder geval dat je niet de enige bent met het probleem !