Pagina 1 van 2

Socket closed (954)

Geplaatst: 13 nov 2012, 22:49
door lorelly
Ik heb tot nu toe nooit problemen met Spotnet gehad. Nu kan ik niet meer spots binnenhalen. Ik krijg na een lange tijd wachten het bericht "Socket closed (954).
Hoe kan ik hiermee verder gaan??
Verplaatst uit feedback & informatie
- ManiaK

Re: Socket closed (954)

Geplaatst: 13 nov 2012, 22:58
door ardy43
Hoi lorelly,

Gebruik je deze? XS4ALL adviseert u de F-Secure Internet Security beveiligingssoftware op uw computer of thuisnetwerk te installeren
zie dan viewtopic.php?f=3&t=5602
Als dat niet het geval is probeer het onderstaande bericht.


Misschien is er iets misgegaan met het invullen of opslaan van je gegevens.
Oke, doe even het volgende:

Je opent spotnet.
Je klikt links boven op "bewerken",
klik op "provider",
En vul vervolgens je inloggegevens opnieuw in,
en klik daarna op verbinden.

Helpt dit? :D

socketfout 954

Geplaatst: 14 nov 2012, 14:34
door rejossa
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.18
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ziggo
Met welk programma download je?: spotnet 1.18
Wanneer begon je probleem?: gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: probeer film op te vragen lukt niet geeft socket 954 fout
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

eweka
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Topics samengevoegd
- ManiaK

Re: socketfout 954

Geplaatst: 14 nov 2012, 14:56
door ManiaK
Rejossa, Goedemiddag!
Gebruik je F-Secure Antivirus van Ziggo?
Dan is dat hoogst waarschijnlijk het probleem.
Enkele mogelijke oplossingen:
  • Verwijder F-secure en gebruik (tijdelijk) een gratis antivirus
  • Laat F- Secure staan en gebruik spotlite en een nieuwslezer. F-secure blokkeert de nieuwslezers niet.
  • Doe helemaal nix en wacht af tot F-secure een update maakt waarin dit probleem wordt opgelost.

Re: socketfout 954

Geplaatst: 15 nov 2012, 00:22
door lorelly
Beste Ardy43,

Ik heb inderdaad F-Secure van Xs4all. Ik heb eweka en de hierbij behorende provider adress blijft ook niet opgeslagen staan, dwz dat ik iedere keer de inloggegevens moet invoeren om dezen gelijk aan de gegevens van server.xml te zijn. Ik kan dus op geen manier downloaden of de spots openen.
Wat moet ik verder doen?

Re: socketfout 954

Geplaatst: 15 nov 2012, 07:54
door ManiaK
lorelly,
Zou je willen testen of het probleem verholpen wordt als je F-secure (tijdelijk) verwijderd?
Alleen dan kunnen we zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door je antivirus.
Tot die tijd blijft er een mogelijkheid (hoewel klein) dat er een andere oorzaak is.
Als je dat zou willen doen en hier je bevindingen melden...Graag!

Als het aan je antivirus ligt:
Enkele mogelijke oplossingen:
  • Verwijder F-secure en gebruik (tijdelijk) een gratis antivirus
  • Laat F- Secure staan en gebruik spotlite en een nieuwslezer. F-secure blokkeert de nieuwslezers niet.
  • Doe helemaal nix en wacht af of F-secure een update maakt waarin dit probleem wordt opgelost. Het lijkt erop dat er aan gewerkt wordt, maar daar hebben wij verder (uiteraard) geen zicht op.
    it has been brought to our attention and we are currently working on it. Kindly contact our Technical Support to log a service request, we would need more informations to reproduce the errors in-house.
    Bron:F-secure Forum
Er bestaan meerdere andere topics hierover, lees deze even door? Klik op deze link: Spotnetters met F-Secure Internet Security 2013

Re: socketfout 954

Geplaatst: 15 nov 2012, 17:25
door robmeubermans
Hoi Allen,

Ik heb sinds gisteren ook een : socket closed (954) probleem. Spotnet heeft het altijd goed gedaan bij mij inclusief F-secure beveiliging van Ziggo. heb ook al Eweka geraadpleegd, echter kom ook niet echt verder. Spotnet verwijderd met Revo Uninstaller en dan weer opnieuw geinstalleerd. 2 x gedaan, 1 met nieuwe versie en 1 met een wat oudere versie. Modem en router opnieuw opgestart etc.
Wat ook vreemd is, dat als ik spotnet afsluit, ik dan een venstertje krijg met de melding "Removed".
de spots overigens download hij wel, echter als ik een van de spots aanklikt om nzb aan te maken,
gaat een zogenaamde zandloper lopen. duurd lang en geeft dan vervolgens time out bij server??
Wie owie kan mij hierin verder helpen.

Thanks,
Rob

Re: socketfout 954

Geplaatst: 15 nov 2012, 19:54
door ardy43
Hoi robmeubermans,

Heb je ook al de moeite genomen om de link van Maniak door telezen?
Er bestaan meerdere andere topics hierover, lees deze even door? Klik op deze link:Spotnetters met F-Secure Internet Security 2013

Re: socketfout 954

Geplaatst: 15 nov 2012, 19:56
door lorelly
Hi Rob,

hetzelfde situatie is ook hier: aan het einde krijg ik ook"Removed".

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 nov 2012, 22:59] --

Beste ManiaK , beste Robmeubermans, beste allen,

Ik heb zoals ManiaK heeft mij geadviseerd de F-Secure wegghaald en deze door AVG Internet Security 2013 vanavond laten vervangen. En de Spotnet werkte zonder problemen!!
Ik had dezelfde vervelende mededelingen: Socket closed 954 en bij het afsluiten heb ik altijd "removed"gehad.
Advies: vervangen F-Secure werkt... tenminste voor mij.

Bedankt, Lorelly

Re: socketfout 954

Geplaatst: 16 nov 2012, 08:39
door ManiaK
Mooi!
Dank je wel voor het melden.
Misschien kun je op (korte) termijn F-Secure weer gebruiken, ik zou zeggen, houd het forum in de gaten!