Pagina 1 van 1

Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 12:51
door jojo2005
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows
Wat is de versie van het besturingssysteem?: Win8 Pro 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: xs4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: F-Secure
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Ik heb Win8 Pro NL 64-bit geinstalleerd
Geef een beschrijving van je probleem: Zodra ik Spotnet 1.8.1 heb opgestart, worden de spots geladen; als ik daarna op een spot klik, lijkt het alsof de spot wordt opgehaald, maar vervolgens verschijnt er achter het Spotnet venster een 'Removed' popup
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Beste, zie attachment voor de .Net framework settings zoals die in Windows8 Pro van kracht zijn.

--- Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Win8 PRO database probleem?

Geplaatst: 11 nov 2012, 12:52
door Blauwbek
Heb je eventueel een printscreen van die melding?

Re: Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 12:56
door ManiaK
Kijk ook ff naar dit topic: Spotnet en F-Secure Internet Security 2013 Mogelijk is het geen windows 8 probleem, maar blokkeert je antivirus de boel. .
Er zijn meer mensen met dit probleem: F-Secure forum

Re: Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 13:50
door jojo2005
Helemaal goed; dat was het probleem.
Heb nu AVG geinstalleerd en het werkt allemaal weer als vanouds.
Bedankt iedereen voor de snelle reactie(s).

JoJo

Re: Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 13:54
door Ypsos
Hoi JoJo,

Even voor de records, in het screenshot zie ik .NET Framework 4.5 (Advanced services)

Draaide Spotnet "out of the box" op Windows 8?

Re: Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 15:43
door jojo2005
Ja, zonder problemen.
Ik heb op bovenstaand voorbeeld nog wel 'Niet-HTTP .... ' handmatig moeten activeren + het '.Net framework 4.5 Services'.

mvrgr
JoJo

Re: Win8 PRO database

Geplaatst: 11 nov 2012, 17:28
door ManiaK
Dank je wel voor de terugkoppeling en fijn dat alles weer naar behoren werkt!