Pagina 1 van 3

205 Timeout after 30 seconds

Geplaatst: 08 nov 2012, 10:08
door Rinus30
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 181
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Home en/of eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: f-secure van Ziggo
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Bij de nieuwste update(upgrade) F-secure van Ziggo
Geef een beschrijving van je probleem:Spotnet werkt gewoon,werkt de database bij als ook de reacties , alleen als ik een spot wil ophalen zegt hij "spot aan het openen" en krijg ik na een tijdje de foutmelding: 205 Timeout after 30 seconds,articles 0,bytes 0,groups 1,posts 0,postbytes 0,(205)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: 205 Timeout after 30 seconds

Geplaatst: 08 nov 2012, 12:56
door ManiaK
Mogelijk is je antivirus het probleem:Spotnet blocked by internet security 2013 en Spotnet en F-Secure Internet Security 2013
Laat even het even weten! :thanku:

Re: 205 Timeout after 30 seconds

Geplaatst: 10 nov 2012, 14:17
door Rinus30
Nee dat is het niet ik heb alles van internetsecurity uitgeschakeld en krijg nog steedts de zelfde melding.

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 10 nov 2012, 14:38
door ManiaK
Als het probleem bij je AV ligt, dan is uitschakelen niet voldoende. Om dit te testen moet je je antivirus van de computer verwijderen.
I already tried disabling the different features of 2013 but nothing helped.

Only removing the program completely makes spotnet work properly again.

Wat is de volledige time out melding?

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 10 nov 2012, 17:45
door Rinus30
Spotnet werkt gewoon, alleen als ik een spot wil ophalen zegt hij "spot aan het openen" en krijg ik na een tijdje de foutmelding: 205 Timeout after 30 seconds,articles 0,bytes 0,groups 1,posts 0,postbytes 0,(205)

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 11 nov 2012, 08:44
door Ypsos
Hoi Rinus30,

Even wat meer info graag!

Wanneer begon je probleem?:
* Vanaf het begin, na een schone installatie of later?

* XML bestand?
XML bestand.:Geen antwoord gegeven
>> Hoe te vinden zie hieronder:

Win7
  1. Kopieer onderstaande regel:

    Code: Selecteer alles

    notepad %PROGRAMDATA%\Spotnet\servers.xml 
  2. Start --> zoekvak:
  3. Plak de gekopieerde regel hierin
  4. Druk daarna op <enter> >> (servers.xml wordt geopend in kladblok)
    -
  5. kopieer de gegevens uit het kladblok en plak ze hier in dit topic.
Opmerking! >> even je gebruikersnaam en wachtwoord verwijderen
-
* Eweka Standaard account 50 Mbit/s of een "snel" account 100 Mbit/s en doe je aan account sharing bij Eweka? (verbinding delen met bijvoorbeeld een vriend of meerdere PC's in huis met hetzelfde Eweka account )
Spoiler: show
standaard account
Afbeelding
-
* De meldingen krijg je die in beide programma's Grabit en Spotnet?
-
* De "205 melding" is dat bij alle berichten/spots of als de spot in een bepaalde newsgroup staat?
voorbeeld van een newsgroep: alt.binaries.ftn of gebeurd dit juist bij een cross-posting (zelfde artikel in meerde newgroepen)
-
* In Grabit >> "change active group before downloading article". heb je dit aangevinkt of uitgevinkt?
Afbeelding
bron

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 11 nov 2012, 15:38
door ardy43
Dit las ik op het ziggoforum, pagina 16,laatste bericht http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... 60&page=16
Het kan nog gekker, sinds een paar dagen heb ik de nieuwste Ziggo Internetbeveiliging draaien. Echter, ik kan nu geen posts meer openen binnen Spotnet. En dus ook niet downloaden.
Sluit ik de beveiliging --> geen resultaat. Pas als ik het pakket verwijder werkt Spotnet weer naar behoren. Maar ja, om nu zonder beveiliging het internet op te duiken.
En Spotnet toevoegen als geautoriseerde toepassing kan ook al niet.


Ziggo een mail gezonden, antwoord mail had het ineens over Spotify, konden niets voor me doen en ik moest maar Service+ bellen (0,65 per minuut).
Dat dacht ik dus niet, dus gewoon 1200 gebeld, wisten ook van niets, maar spelen het door en ik zal worden teruggebeld.

PS de DLsnelheid zonder beveiliging was nog steeds bagger.

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 11 nov 2012, 18:05
door Franklin
Ik heb hetzelfde probleem: ook die 205 melding timeout melding, en ik heb ook ziggo internetbeveiliging. Maar als ik die uitzet geeft ie nog dezelfde melding.

Hij doet dit bij elke post die ik aanklik.

Ik reageer even op de mail van Ypsos: hierbij de gegevens....
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.ziggo.nl" Username="XX" Password="XX/hIQ===" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.ziggo.nl" Username="XXXX" Password="XXX===" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="news.ziggo.nl" Username="XXX" Password="XXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

toen ik met de instellingen van de internetbeveiliging bezig was, kwam spotnet ook opeens met de melding dat ik onvoldoende connecties had...????



Graag hulp...

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 11 nov 2012, 18:38
door ardy43
Als het probleem bij je AV ligt, dan is uitschakelen niet voldoende. Om dit te testen moet je je antivirus van de computer verwijderen.
installeer daarna bv Microsoft's eigen gratis antivirus :http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... s-download :D

Re: Kan niet downloaden van spotnet.

Geplaatst: 12 nov 2012, 21:51
door Ypsos
@Franklin
De topic starter "Rinus30" gebruikt als newsserver Eweka

Even een check gedaan >> servers.xml ziet er goed uit, als je news.ziggo.nl hebt, wat ik daar mee bedoel zie hieronder:
  • je hoofd e-mail adres is bijvoorbeeld franklin@ziggo.nl ,dan gebruik je als news-server: news.ziggo.nl + het daarbij behorende wachtwoord.
  • is je hoofd e-mail adres bijvoorbeeld: franklin@home.nl dan gebruik je als news-server: news.home.nl + het daarbij behorende wachtwoord bij twijfel Log in bij mijn ziggo en controleer het hoofd e-mail adres.
Mocht alles goed zijn ingevuld en je krijgt nog steeds de zelfde foutmeldingen probeer dan eens het:
Spotnet icm Ziggo alternatief

:goed: