Pagina 1 van 1

fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 10 sep 2012, 11:40
door Remark40
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: panda
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: ineens
Geef een beschrijving van je probleem: fout tijdens starten SABnzb
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Topictitel voor de duidelijkheid aangepast
- ManiaK

Re: Spotnet wil niet downloaden

Geplaatst: 10 sep 2012, 11:54
door ManiaK
Dat ligt waarschijnlijk aan je antivirus. viewtopic.php?f=3&t=4641&hilit=PANDA &
viewtopic.php?f=3&t=4706&hilit=panda
Oplossing: kijken of de hotfix uit het 2e topic werkt, of een ander antivirusprogramma.

Re: Spotnet wil niet downloaden

Geplaatst: 13 sep 2012, 19:56
door scarab109
Same Problem here, gebruik avast, heeft altijd gewoon goed gewerkt, maar nu denkt hij er anders je bent dus niet de enige

Re: Spotnet wil niet downloaden

Geplaatst: 14 sep 2012, 11:08
door BitsOfSkin
Avast en Panda gebruiken volgens mij dezelfde definitions database, dus d'r zal wel weer iemand hebben zitten slapen daar.

Re: Spotnet wil niet downloaden

Geplaatst: 14 sep 2012, 11:34
door ManiaK
Ook van Avast is bekend dat het problemen kan opleveren met Spotnet.
Diverse gebruikers melden dat het uitschakelen van het scannen van de nieuwsgroepen het probleem oplost.
Dussss.....Probeer het volgende:
- Open het Avast settings-scherm
- Ga naar 'Real-Time shields'
- Ga naar 'Mail Shield'
- Ga naar 'Expert Settings'
- Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 19 sep 2012, 12:05
door regi
ik heb er nog steeds last van. kan iemand mij helpen?
Ik dat van Avast ook gedaan maar foutmelding blijft.

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 20 sep 2012, 20:50
door ardy43
Hoi regi,

Wat je kan proberen is het hulpprogramma voor SABnzbd
kijk eens naar SABnzbd LOG bestand in kladblok ,
probeer eens de •Reset SABnzbd voor Spotnet (SABnzbd draait weer als eerste keer installatie)

Mocht dat niet helpen dan kan je altijd nog spotnet met een externe newsreader gaan gebruiken.
Hoe dat moet staat zie viewtopic.php?f=3&t=5328#p46682 :D

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 29 sep 2012, 20:51
door henrie013
Ik heb vandaag een nieuwe versie van avast gedownload en nu werkt spotnet niet meer.....wel als ik deze even uitschakel
Ik heb het bovenstaande al nagezien en er staat bij mij geen vinkje scan newsgroup message,wat kan ik nu het beste doen ?

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 30 sep 2012, 12:32
door ManiaK
Even voor de duidelijkheid henrie013,

Spotnet werkt niet meer, dat komt door Avast, zoals het zich laat aanzien.
Maar wat mij nu niet helemaal duidelijk is.... krijg je de melding "fout tijdens starten SABnzb", want daar gaat dit topic namelijk over...?

Als het zo overduidelijk je antivirus is, heb je al op het Avastforum gekeken (of op het SABnzb forum?)

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 04 okt 2012, 21:11
door brandhout
Goede avond allemaal

Ik heb het waarschijnlijk gevonden waarom sabnzbd de foutmelding geeft.
Spotnet heeft namelijk microsoft.NET Framework 4 client Profile nodig om te draaien, dus ook sabnzbd
Kijk u in configuratiescherm en dan bij software of hij er tussen staat.
Anders bij microsoft downloaden.

Succes
Geen reactie meer in dit topic van TS, daarom afgesplitst en als onopgelost in de :bin:.Heropenen? Geen probleem, stuur me een PB
- ManiaK