Pagina 1 van 2
Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 04 nov 2012, 14:20
door zwano
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: sunny en ziggo
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ziggo
Met welk programma download je?: spotnet soms newsleecher
Wanneer begon je probleem?: sinds een dag of drie (1 november 2012)
Geef een beschrijving van je probleem: Download snelheid is zeer traag ong. 250kbps (voorheen 1,8mbps)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 04 nov 2012, 16:10
door Wheaten
misschien moet je ff de modem van Ziggo herstarten.
- Router uitschakelen
- Modem ziggo uitschakelen
- 10 minuten wachten
- Modem Ziggo inschakelen
- Wachten tot alle lampjes weer aan zijn
- Router weer aanzetten
- Op de Computer netwerk verbinding herstellen'
Probleem zou opgelost moeten zijn. Laat even iets weten.
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:04
door Zardien
hier Ziggo ook erg traag (den Haag)
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 04 nov 2012, 20:23
door zwano
Hallo Wheaten,
Bedankt voor je reactie, dit al enkele malen geprobeerd. Snelheid internet is prima volgens speedtest ziggo, en upc (117Mbit/s) Als ik via ziggo of sunny newsserver download zelfde probleem, dit via newsleecher (ong. 500KB/s) iets sneller als via spotnet (250KB/s) dit was voorheen via newsleecher en spotnet 4 tot 5 maal zo snel. Ik heb rechtstreeks verbinding gemaakt met modem (bekabeld),firewall uitgeschakeld, virusscan uigeschakeld maakt helaas allemaal niets uit.
Zeer frusterend!
En Zardien, vervelend toch? Als je een oplossing vindt hoor ik die graag van je!
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 04 nov 2012, 21:27
door Wheaten
Gaat het downloaden sneller met het veranderen van de poort?
Poorten: 80, 119, 443 (ssl) en 563 (ssl)
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 05 nov 2012, 08:10
door zwano
Wheaten,
Als ik bij Ziggo de poort verander naar 443 of 563 maakt deze helemaal geen verbinding meer. (Error Occurred! Unable to Logon. Server Response: "Unable to connect (Error:10060 - "Connection timed out"), is de melding die newsleecher geeft.
Bij Sunny maakt het geen verschil.
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 07 nov 2012, 19:34
door zwano
Ter info:
Antwoord gekregen van Ziggo!
"Bedankt voor uw e-mail van zondag 4 november, waarin u ons vraagt naar de snelheidsproblemen op de newsserver.
U geeft aan dat de verbinding trager is geworden.
Er is onlangs een nieuwe server in gebruik genomen waarbij de snelheid niet optimaal was, maar deze problemen zouden inmiddels moeten zijn verholpen."
Lijkt inderdaad beter, dus wacht het af.
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 07 nov 2012, 19:39
door ardy43
Hoi zwano,
Mooi,dankjewel voor het melden

Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 09 nov 2012, 12:52
door zwano
Graag gedaan!
Snelheid via spotnet blijft zeer langzaam, via newleecher gaat het redelijk (wel minder stabiel dan voorheen)
Re: Downloadsnelheid is zeer laag!
Geplaatst: 13 nov 2012, 22:14
door Zardien
Hier nog/weer traag (Ziggo)
10 bytes/s