Pagina 1 van 1
foutcode 903
Geplaatst: 10 apr 2012, 15:48
door tepelsteeltje
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avast / AVG
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: na upgrade windows waarschijnlijk
Geef een beschrijving van je probleem: met opstarten spotnet geeft hij aan at ik foutcode 903 heb, iets met verkeerde socket toegang
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: foutcode 903
Geplaatst: 11 apr 2012, 08:35
door ManiaK
Goedemorgen!
Klinkt alsof je firewall het probleem zou kunnen zijn.
Zet deze eens tijdelijk uit?
Re: foutcode 903
Geplaatst: 11 apr 2012, 18:30
door tepelsteeltje
mijn firewall heeft een aparte nieuwe regel gekregen voor toegang spotnet.
Maar ook al geprobeerd om hem uit te zetten, werkt jammer genoeg niet.
ondertussen ook al met eweka gechat, zij wisten ook geen oplossing.
Re: foutcode 903
Geplaatst: 11 apr 2012, 18:43
door ardy43
Hoi tepelsteeltje,
Probeer anders eens systeemherstel?
http://www.7helpdesk.nl/tips-a-trucs-wi ... ows-7.html
Re: foutcode 903
Geplaatst: 11 apr 2012, 19:13
door Ypsos
tepelsteeltje schreef:mijn firewall heeft een aparte nieuwe regel gekregen voor toegang spotnet.
Maar ook al geprobeerd om hem uit te zetten, werkt jammer genoeg niet.
ondertussen ook al met eweka gechat, zij wisten ook geen oplossing.
misschien heb je hier wat aan
AVG Internet Security 2012 zie firewall >> Alternatief (om te testen)
Re: foutcode 903
Geplaatst: 12 apr 2012, 09:39
door tepelsteeltje
Hallo ypsos, ik heb AVG al verwijderd daar ik dacht dat het daaraan lag.
systeemherstel levert niets op.
Telkens als ik spotnet opstart, moet ik mijn gegevens invullen en krijg ik als antwoord dat ik met een verboden socket toegang probeer te verkrijgen.
geen idee wat dit betekend.
heb al andere versies van spotnet erop gezet, telkens dezelfde boodschap.
en nochthans net mijn eweka met een jaar verlengd.
Re: foutcode 903
Geplaatst: 12 apr 2012, 10:18
door Ypsos
Hallo tepelsteeltje,
Even wat testen om problemen te achterhalen /uit te sluiten
Download:
Fix support voor Spotnet
- Start "Fix support voor Spotnet.exe" (hoeft niet geïnstalleerd te worden)
- Tabblad >> SABnzbd >> "SABnzbd Host - localhost info"
vervolgens kom je in dit scherm terecht
- Register settings => pad naar het HOSTS bestand: => * " %SystemRoot%\System32\drivers\etc"
pad is in orde. * of een rood icon ?
- HOSTS bestand openen in kladblok - "127.0.0.1 localhost" & "# ::1 localhost"
komen deze overeen met bijbehorend OS ?
- Ping localhost - je krijgt antwoord, geen pakketten verloren?
- Netstat - poort 8090 wordt niet bezet door een ander programma? (Spotnet en SABnzbd dienen afgesloten te zijn)
- Het huidige IP-adres van SABnzbd is: http://localhost:8090 (dit adres wordt overgenomen van settings.xml)
- Klik op de button "openen" - Kom je in de web interface van SABnzbd?
localhost werkt goed?
Als je de bovenstaande "localhost" test hebt gedaan, download
SpotLite (v2 komt standaard met NZB buttons) als je wilt downloaden hebt je een newsreader nodig voorbeeld
Binreader incl. handleinding
vul je gegevens in
let op hoofdletters enz. zie ook
Mijn Eweka voor de juiste Eweka server
Verbinden met servers van Eweka gaat goed?
SpotLite haalt alle headers binnen?
Als de fout nog steeds bestaat ligt het niet aan Spotnet maar staat er iets in je systeem overdwars.
Probeer dan het volgende:
Winsockfix windows 7
Vanuit een "elevated prompt" (
*) winsock herstellen:
Type: netsh winsock reset
<enter>
computer daarna opnieuw opstarten
(
*) Start > Alle Programma's > Bureauaccessoires > Opdrachtprompt. Rechtsklik daarop en kies voor "als Administrator uitvoeren"
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte "dos"-scherm achter c:\windows\system32>_
Re: foutcode 903
Geplaatst: 12 apr 2012, 15:37
door tepelsteeltje
Beste Ypsos, ik heb de fix met nieuwe SABnzbd gedownload, uitgevoerd, opnieuw opgestart waardoor nu ook AVG volledig is gecleand en verwijderd.
HET WERKT WEER !!!!!
waar het nu aan ligt is niet meteen duidelijk, aan AVG of aan de nieuwe SABnzbd
in ieder geval DANKJEWEL !!!!!
Re: foutcode 903
Geplaatst: 12 apr 2012, 18:19
door Ypsos
Goed te horen dat het allemaal weer werkt
tepelsteeltje schreef:waar het nu aan ligt is niet meteen duidelijk, aan AVG of aan de nieuwe SABnzbd
SABnzbd volgens mij, Spotnet i.c.m.
SABnzbd v0.6.10 zonder AVG bracht niet de oplossing.
Bedankt voor het terugkoppelen
