Pagina 1 van 2
Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 02:03
door Gup
Mensen ik heb een vaag probleem... zoals jullie zien heb ik nog steeds ernstige dips in mijn verbinding, ben nu van usenetprovider veranderd, en nog exact het zelfde..
Alleen nu heb ik een test gedaan, ik begrensde mijn snelheid om te kijken of de dips uitgevlakt worden, helaas, zoals jullie zien.. zijn de dips evengoed aanwezig, dus of dit nou aan providers ligt?
Dips bewegen gewoon mee

iemand nog ideën ?
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 08:05
door Carnifex
Dit is ook puur een issue bij je ISP.
Ik zou toch eens KPN gaan bellen omdat er een flinke storing op de lijn zit zo te zien.
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 11:46
door Gup
net een half uur met kpn aan de lijn gehangen, uw heeft een merkwaardig probleem, helaas kan ik daar geen oplossing voor bedenken

Wel dacht hij me een interactief tv abonnement aan te smeren (LoL)
Allereerst zou mijn pc stuk zijn en moest ik deze laten fixen, toen ik hem uitlegde dat het probleem ook voorkomt op meerdere pc's /macbook werd het een vaag probleem.
[edit]En deze word nu verder onderzocht, óf mocht het geen oplossing bieden... dan heb ik pech :-/
[edit] er is mij gevraagd om netwerk analysetools te gaan gebruiken, liefst bandwithmonitors e.d., iemand nog ideeen welke echt goed zijn qua tools?
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 15:30
door Psion
Ik denk dat het probleem aan je verbinding ligt..
Vooral omdat je al van usenet aanbieder geswitched bent en de problemen aanhouden.
Wel grappig dat het probleem eerst altijd aan de klant zijn/haar kant moet liggen.
KPN heeft immers nooit storingen... (Slightly
offtopic
Wat betreft networking tools wij hebben deze tool

lange tijd gebruikt. Je kunt deze o.a.
hier downloaden
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:39
door Gup
Ik heb nu deksi software draaien, deze werkt via mysql op de achtergrond, aan gezien monitoring leuk is, maar de oorzaak vinden nog veel leuker 8-
Kan oneindig meedraaien, ik yeb nu eerst de 12 uur logging aangezet
Meer info over deze tool :
http://www.deksoftware.com/dbm/index.html
Draaid mee op de achtergrond, en is serverbased, via mysql

Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 17:48
door Psion
Mooie oplossing dan hoef je niet naar L@L te kijken

Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 20:50
door Gup
Een klein voorbeeldje van de monitoring... echter... ik kan werkelijk niets vinden dat wijst op netwerk/bandwith slurpende progs/pc/servers switches die vaag doen, wat dan ook

En toch wijs KPN mijn kant op...
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 28 jul 2011, 21:25
door hjvbft
Probeer eens Wireshark. Sluit alle programma's die internet gebruiken en start Wireshark.
Capture, Interface (selecteer de lan verbinding naar internet), start
Doe niets met de pc en klik na 2 minuten op Capture, stop.
Als het goed is is er niets gelogd omdat er geen verkeer was.
Als er wel wat gelogd is het log lezen.
Een programma om de snr-waarden te kunnen aanpassen is
DMT.
Hierdoor word de verbinding minder gevoelig voor storingen. Nadeel is dat de snelheid meestal lager word.
Het kan ook storingen op de lijn weergeven. Nadeel is dat er maar een paar modems/routers ondersteund worden.
Kijk anders of er extra opties zijn na inloggen op de router/modem via telnet.
Mogelijk zijn er debug en/of monitor functies die ingeschakeld kunnen worden.
Controleer ook dat er geen stoorzenders in de buurt van de kabels zijn.
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 11 aug 2011, 21:36
door Gup
Thanks hjvbft,
helaas kan ik de snr waardes niet aanpassen, en hebben ze dit modem eigenlijk té gebruiksvriendelijk gemaakt, en komt mijn modem niet in beeld bij DMT
debug & monitorfuncties zijn helaas ook niet aanwezig in dit modem, beschikt alleen over beveiligingslogging.
En stoorzenders in de buurt van de kabels.. waar moet ik dan aan denken? het is idd, 1 dradenmassa bij mij, niets draadloos alles via lan..
Wél vraag ik me af... ik zit nu op een andere provider die 50 mbit geeft, maar heb de kabel gebruikt voor een gigabit aansluiting(tussen modem & PC) , (was aangeleverd van de vorige provider) een normale standaard utp kabel zou namelijk niet optimaal zijn volgens de gigabit leverancier, nu dit abbo stop gezet te hebben, en ik overgestapt ben naar kpn glass, heb ik eigenlijk nooit de gigabit lankabel vervangen (vanwege comlexe wegwerken ervan).
Kan dit ook van deze rare dingen veroorzaken? en is het dan beter om weer een standaard utp kabel aan te schaffen?
MVG
Gup
Re: Vaag Probleem
Geplaatst: 11 aug 2011, 22:08
door Wheaten
Kabel vervangen heeft geen zin. Gangbaaar is cat5 of cat6. Hoe hoger de cat waarde hoe beter.
Controleer tijdens dip ook eens je geheugen en processor verloop. Op het moment dat je aan het downloaden bent en de draadjes samengevoegd moeten worden, vreet dat resources. het patroon is namelijk wel erg regelmatig.
Vermoed dat je verbinding geknepen wordt om de queue te legen.