Pagina 1 van 1
reacties
Geplaatst: 17 mar 2011, 11:02
door tim1945
- Windows versie:[7]
Usenet Provider:[Hitnews]
Internet Provider:[ziggo]
Antivirus / Firewall*:[Essentials]
Wanneer ontstond het probleem?[versie 1.74]
Spotnet versie:[1.74]
Met welk programma download je:[ingebouwde]
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?[nee]
Wat is het probleem?[reacties duren erg lang]
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?[meerdere]
bij het opstarten van spotnet duurt het wel 20 minuten voor ik de reacties binnen heb
Re: reacties
Geplaatst: 17 mar 2011, 17:38
door stroopwafel
scant je firewall nntp berichten?
Re: reacties
Geplaatst: 17 mar 2011, 19:55
door stannalux
Open het bestand service in kladblock, en verander alleen de eerste regel in:
Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Dit doe je in programmadata/spotnet/service
Re: reacties
Geplaatst: 21 mar 2011, 21:21
door stroopwafel
laat even weten of het gelukt is

Re: reacties
Geplaatst: 21 mar 2011, 21:24
door stoledo
stannalux schreef:Open het bestand service in kladblock, en verander alleen de eerste regel in:
Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Dit doe je in programmadata/spotnet/service
Hiermee los je dit probleem niet op. cambrium haalt helemaal geen reacties binnen. Overigens heet dat servers.xml en niet service.
Ik denk dat het probleem inderdaad met de firewall/virussacnner heeft te maken. NNTP scanning uitschakelen.