Pagina 1 van 1

reacties

Geplaatst: 17 mar 2011, 11:02
door tim1945
  • Windows versie:[7]
    Usenet Provider:[Hitnews]
    Internet Provider:[ziggo]
    Antivirus / Firewall*:[Essentials]
    Wanneer ontstond het probleem?[versie 1.74]
    Spotnet versie:[1.74]
    Met welk programma download je:[ingebouwde]
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?[nee]
    Wat is het probleem?[reacties duren erg lang]
    Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen?[meerdere]

    bij het opstarten van spotnet duurt het wel 20 minuten voor ik de reacties binnen heb

Re: reacties

Geplaatst: 17 mar 2011, 17:38
door stroopwafel
scant je firewall nntp berichten?

Re: reacties

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:55
door stannalux
Open het bestand service in kladblock, en verander alleen de eerste regel in:

Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

Dit doe je in programmadata/spotnet/service

Re: reacties

Geplaatst: 21 mar 2011, 21:21
door stroopwafel
laat even weten of het gelukt is :)

Re: reacties

Geplaatst: 21 mar 2011, 21:24
door stoledo
stannalux schreef:Open het bestand service in kladblock, en verander alleen de eerste regel in:

Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

Dit doe je in programmadata/spotnet/service

Hiermee los je dit probleem niet op. cambrium haalt helemaal geen reacties binnen. Overigens heet dat servers.xml en niet service.

Ik denk dat het probleem inderdaad met de firewall/virussacnner heeft te maken. NNTP scanning uitschakelen.