Pagina 1 van 1
Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 09:51
door Sisterray
Hallo,
Windows versie: W7
Usenet Provider: Eweka
Internet Provider: Ziggo
Spotnet versie: Spotlite 1.0.3
Wat is het probleem?
Op een poging om een reactie te geven in Spotlite 1.0.3 krijg ik het volgende : '440 Posting not allowed'
(In Spotnet lukt het wel)
Als newsserver gebruik ik Eweka.
De 'servers.xml' van Spotnet kan ik wel vinden in map ProgramData
maar die van Spotlite staat er niet bij.
Is dit probleem bekend en is er eventueel een oplossing voor ?
Groetjes, Sis'ray
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 11:32
door flaxjef
dit al geprobeerd?
Ik heb gemerkt dat je met sslreader.eweka.nl, geen reactie kan plaatsen. Dit gaat wel met newsreaderxx.eweka.nl gr., Frepke
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 12:11
door Sisterray
Nee Frepke, dit werkt bij mij ook niet. Jammer.
Bedankt voor de reactie.
Grtz
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 12:54
door hjvbft
Reacties plaatsen kan met upload.eweka.nl
Deze server heeft echter geen headers. Je kan
dit gebruiken.
Zorg dat de textserver is geselecteerd voor het starten van SpotLite om de headers op te halen.
Bij een spot waarbij je de bestandsnaam wilt zien op enter drukken totdat de "Download server" word ingesteld.
Bij een spot waarbij je wilt reageren op enter drukken totdat de "Upload server" word ingesteld.
Header ophalen via ssl met de textserver van Eweka werkt in SpotLite niet omdat het ssl certificaat officieel voor sslreader.eweka.nl is. Deze staat er nog bij voor aanpassen i.c.m. andere usenet providers.
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 14:13
door Sisterray
Oeps, ik denk dat ik ga wachten en hopen dat in de toekomst
een meer vriendelijke manier gaat komen om een reactie te plaatsen bij een spot.
Ik heb file spots.db eens geopend maar dat is voor mij spagettie.
'K zal eens upload.eweka.nl proberen.
Bedankt voor de reactie hjvbft.
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 14:17
door hjvbft
Heb het bat bestand aangepast. Je kan het allicht eens proberen of het werkt zoals het bedoeld is.
Eweka is één van de weinige met dit probleem doordat de servers voor specifieke taken zijn geoptimaliseerd.
De ontwikkelaar van SpotLite vind dit een probleem van de provider (Eweka) en heeft geen plannen om dit aan te passen.
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 18:59
door Sisterray
hjvbft schreef:Heb het bat bestand aangepast. Je kan het allicht eens proberen of het werkt zoals het bedoeld is.
Eweka is één van de weinige met dit probleem doordat de servers voor specifieke taken zijn geoptimaliseerd.
De ontwikkelaar van SpotLite vind dit een probleem van de provider (Eweka) en heeft geen plannen om dit aan te passen.
Wil dat zeggen dat de betreffende bat moet kopieren in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\SpotLite\SpotLite\spots.db
zoja, dan boven in de code of achter aan in de code van de file spots.db,
of zit ik helemaal fout ?
Ik kan me dat namelijk niet voorstellen, een *.bat bestand in een ander plaatsen...
Nu heb ik wel geen verstand van deze zaken (-:
Grtz
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 17 mar 2011, 20:52
door hjvbft
Het bat bestand kan je opslaan waar je wilt. In de uitleg staat:
Sla bovenstaande op als (alle bestanden) "Server wissel SpotLite.bat"
Aanvulling: Open kladblok, kopieer de regels (@echo off t/m Goto Headers) en sla deze op.
Maak eventueel een snelkoppeling naar het bureaublad.
Dan is het mogelijk om de icoon aan te passen (als je dit wilt).
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 18 mar 2011, 08:11
door Sisterray
Okee dit werkt, ik heb een reactie kunnen plaatsen. Leuk!
Bedankt voor de moeite van het uitleggen.
Grtz
Sis'ray
Re: Kan geen reactie plaatsen (code 440)
Geplaatst: 18 mar 2011, 08:58
door Ep Woody
Opgelost met een hulpscriptje. Topic gaat op slot.
Niet mee eens, stuur een PB.