Pagina 1 van 18
Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 20:25
door FrenskeFrans
- Windows versie: Windows7 met SP1
Usenet Provider: Eweka
Internet Provider: UPC
Wanneer ontstond het probleem? 12 mrt 11 namiddag
Spotnet versie: v1.71
Met welk programma download je: AltBinZ
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? nee
Wat is het probleem? Na ophalen van nieuwe spots en waarschijnlijk tijdens wegschrijven komt de melding "Spotnet werkt niet meer" .... zie screenshot / bijlage
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 20:48
door stroopwafel
probeer eens je database te verwijderen, en hem opnieuw te laten ophalen.
het is het .db bestand in c:\programdata\spotnet.
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:13
door FrenskeFrans
OK. Bedankt voor je reactie !
Heb een backup van gisteren teruggezet. Wat opvalt dat het aantal spots in de databse aanzienlijk minder is. Het aantal is nu (21h10) 255.586 (was 373.... ?) Ik doe nog een aantal testen aangezien het fenomeen zich niet 100% voordeed. Kom snel hierop terug
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:27
door FrenskeFrans
Helaas, zodra er een nieuwe spot gemeld wordt treedt tijdens het opslaan het gemelde probleem weer op.
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:28
door Psion
heb je al een schone installatie geprobeerd?
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:41
door FrenskeFrans
Psion schreef:heb je al een schone installatie geprobeerd?
Nog niet. Ik heb nu wel een andere database opgehaald (373k spots - 10-03-11 EN het originele filter bestand geplaatst. Ga nu eerst testen.
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:48
door Psion
ik heb zelf met andere databases importeren de nodige problemen gehad...
maar ben benieuwd naar je ervaringen
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 12 mar 2011, 22:19
door FrenskeFrans
Déinstallatie van Spotnet en opnieuw installeren met SN v1.7.1 gaf geen oplossing. Nu database uit niets laten opbouwen. Weer significant minder spots (255598) maar probleem blijft bestaan.
Weet momenteel geen andere actie om het probleem verder te analyseren cq op te lossen.
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 13 mar 2011, 21:26
door Marcothekolossos
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Soms bij het updaten krijg ik die foutmelding. Gelukkig bij het opnieuw starten van spotnet staan alle nieuwe spots wel bovenaan. Bij mij begonnen de eerste melding na het aanpassen van de filters. Bij het verwijderen van de originele filters kreeg ik al foutmeldingen. Daar zal waarschijnlijk iets achter de schermen stuk hebben gemaakt. Als er een betere versie van spotnet uit is, zal ik deze installeren. Ik draai nu 1.7.0. Voor nu laat het ik maar zo. Ik heb met veel moeite alle instellingen van Eweka goed gekregen met daarbij een oude database en die wil ik niet kwijt raken.
Re: Melding Spotnet werkt niet meer
Geplaatst: 15 mar 2011, 09:43
door FrenskeFrans
TUSSENSTAND
Het lijkt er op dat een programma dat in de achtergrond draaide (Goodsync synchroniser) conflicteert met Spotnet. Als test nu uitgeschakeld. Wegschrijven van nieuwe data in database gaat nu veel sneller ( was soms akelig langzaam ).
Wordt vervolgd.
Helaas ... probleem leek opgelost maar is het niet...