Pagina 7 van 9
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 18:57
door Wheaten
Voor degenen die een overzicht willen, welke providers op welke servers zitten:
http://www.newsgroupservers.net/newsgro ... _resellers
XLUsenet heeft iig geen last van missende headers, Of is dit weer reclame?
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 19:10
door MarcM
Nou ik zit bij news.newsconnection.nl en ook daar staat hij stil om 14.53 en ik zit bij de provider Ziggo en ik heb net een email naar news.newsconnection.nl gestuurd dus ik wacht af. Zodra ik antwoord heb gekregen dan zal ik het hier neer zetten.
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 19:38
door Darkling
MarcM schreef:Nou ik zit bij news.newsconnection.nl en ook daar staat hij stil om 14.53 en ik zit bij de provider Ziggo en ik heb net een email naar news.newsconnection.nl gestuurd dus ik wacht af. Zodra ik antwoord heb gekregen dan zal ik het hier neer zetten.
Is ook een reseller van XSNews. Ik had een maand XSNews afgesloten maar ben vlug terug gegaan naar Supernews.

Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 20:10
door hjvbft
@wheaten: Bedankt voor de link. Dit is een mooi overzicht. Het is alleen niet meer volledig bijgewerkt.
Het vermeld ook niet
welke providers gebruik maken van XS News.
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 20:35
door Wheaten
@hjvbft, graag gedaan,
Klopt is niet meer geupdate, blijkbaar lopen de providers niet echt te koop met deze gegevens.
Wat ik iedereen aanraad, die nu deze problemen heeft, om even tracert "usenet url" te gebruiken in de command shell en de eerste 3 segmenten te vergelijken.
Tot nu toe hebben alle "probleem providers" dit gemeenschappelijk: 94.232.116.xxx
vb:
Code: Selecteer alles
Tracing route to reader.easyusenet.nl [94.232.116.89]
Tracing route to reader.xsnews.nl [94.232.116.50]
Tracing route to reader.download2day.nl [94.232.116.120]
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 20:49
door thc
contact gehad met een provider, en ze zijn er mee bezig om het op te lossen.. bepaalde
providers doen het wel.. andere weer niet..
maar het schijnt een groter probleem te zijn als ze dachten.. de TD is er al vanaf vanochtend mee bezig.
zet deze in je server instellingen en hij update wel.
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 20:55
door nicoboer
hier hetzelfde (upc en xsnews)
nzbindex update normaal,
Grt
Nico
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 21:03
door hjvbft
NZBIndex gebruikt diverse servers. Er zijn nog diverse servers die het wel doen.
@wheaten: een nslookup is sneller. Voorbeeld
Code: Selecteer alles
nslookup reader.download2day.nl
Resultaat:
Name: reader.download2day.nl
Address: 94.232.116.120
Vind het apart dat er hier gemeld is dat KPN en Hitnews ook dit probleem hebben.
Hitnews gebruikt Xentech en KPN gebruikt als het goed is een eigen server.
Het is mogelijk dat ze alleen de feed van XS News gebruiken.
Als dit zo is kan er beter verschillende feeds (van verschillende providers) gebruikt worden.
Heb Hitnews gecontroleerd en toont spots t/m 11-08-2011 21:58 uur.
De spots staan wel door elkaar en ophalen reacties duurt lang.
Dit probleem is dus bij Hitnews voor een groot deel opgelost.
Edit: XS News en KPN tonen weer nieuwe spots.
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 22:41
door martijn26
hier hetzelfde probleem, ik heb tevens xsnews gevraagt hoelang dit nog gaat duren.
En hopelijk krijgen we compensatie , want we betalen er wel voor!
Re: 10-08-2011 14.53: Geen updates meer
Geplaatst: 11 aug 2011, 23:24
door Darkling
Wel een hele slechte zaak dat zo'n "grote storing" niet eens op de netwerkstatuspagina te vinden is
http://www.xsnews.com/Support/Statusberichten.php