Pagina 6 van 8
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 10:02
door wilram
ManiaK schreef:Krediax schreef:vervang news.ziggo.nl maar eens door : 213.132.189.35
Dank voor het melden, Krediax.
Het vervangen van het serveradres door bovenstaand IP adres, is door andere 2 users als werkend gemeld.
Aan mensen met problemen met Ziggo: Graag terugkoppeling of dit bij jullie ook werkt.
Als het niet werkt: Voor de volledigheid graag melden of je ziggo/casema/@home/quicknet gebruikt.

Voor home werkt deze link niet

Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 10:12
door ManiaK
wilram schreef:
Voor home werkt deze link niet

Kijk of je voor @home op deze manier het ip adres van de newsserver kunt vinden:
Hoe kom ik aan het ip adres van mijn nieuwsserver?
Ga naar het Windows "start menu" en kies voor "Uitvoeren" (of win+r).
Type vervolgens "cmd" en druk op "OK" (of enter).
In het zwarte "dos" venster, type je "ping servernaam" bijvoorbeeld "news.home.nl"
Schrijf het ip adres op (een getal in het formaat "81.171.64.101").
Vul dit getal in Spotnet in in plaats van de naam van je nieuwsserver.
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 10:41
door wilram
MariaK schreef:Kijk of je voor @home op deze manier het ip adres van de newsserver kunt vinden:
Hoe kom ik aan het ip adres van mijn nieuwsserver?
Ga naar het Windows "start menu" en kies voor "Uitvoeren" (of win+r).
Type vervolgens "cmd" en druk op "OK" (of enter).
In het zwarte "dos" venster, type je "ping servernaam" bijvoorbeeld "news.home.nl"
Schrijf het ip adres op (een getal in het formaat "81.171.64.101").
Vul dit getal in Spotnet in in plaats van de naam van je nieuwsserver.[/q
Ik heb Spotnet herstart nu lijk het wel te gaan met het eerst IP-adres
Ik download nu met 3.4 mb
Ik zal morgen een update geven of het zo blijf
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 10:43
door Krediax
Denk dat er wat DNS problemen zijn bij Ziggo

Fijn dat het nu bij jullie ook werkt.
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 11:19
door Eddievela
Bedankt voor alle updates medespotters, met name Krediax voor het IP nummer. Ik was het zat en heb een proefweekje payserver genomen: wat een verademing!
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 11:44
door toyman
Krediax schreef:
Krediax schreef:vervang news.ziggo.nl maar eens door : 213.132.189.35
ManiaK schreef:Dank voor het melden, Krediax.
Het vervangen van het serveradres door bovenstaand IP adres, is door andere 2 users als werkend gemeld.
Aan mensen met problemen met Ziggo: Graag terugkoppeling of dit bij jullie ook werkt.
Als het niet werkt: Voor de volledigheid graag melden of je ziggo/casema/@home/quicknet gebruikt.
Hallo,
ook problemen gehad met Spot-net in combinatie met Ziggo nieuwsgroepen sinds 25 juni.
Heb hier het een en ander gevolgd en als laatste het adres van mijn nieuws-server Ziggo (wel een Casema mail) vervangen door het IP-adres 213... hierboven vermeldt.
ALLES werkt weer als een TIERELIER. Provider Ziggo, email-newsadres Casema.

Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 12:05
door Aajr
Alles werkt hier weer als een tierelier met deze ip, bedankt krediax!
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 12:54
door Kleine-Digitaal
Ik werk al de hele dag met spotnet, Bedankt Krediax hier voor.
maar ik heb nog een vraag, hoe kan het dan als ik het doe met uitvoer cmd news.ziggo.nl een andere ip adres krijg dan wat ik van jou heb Krediax.
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 16:01
door toos
Code ingevoerd en alles werkt nu perfect. Met dank
Re: Ziggo: serverprobleem BEVESTIGD!
Geplaatst: 29 jun 2013, 22:30
door bedford
Krediax schreef:vervang news.ziggo.nl maar eens door : 213.132.189.35
veel plezier!
Ben heel blij met deze goeie tip.
Is weer volledig te gebruiken.
