Pagina 4 van 6

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 04 nov 2014, 22:50
door Ypsos
Hallo pool147, welkom op het spot-net.nl forum :goed:

Alles ziet er goed uit, denk dat je XS Usenet moet contacten.
XSUsenet on Twitter schreef:Yesterday we have performed maintenance within our clientsystem to filter inactive accounts out of our system. If... http://fb.me/3IsHCibcD

Bron (02-11-2014)
Controleer even of je account nog actief is.
Login: my xsusenet

____________________________________________einde bericht pool147 ________________________________


Hallo knightmen, welkom op het spot-net.nl forum :goed:
knightmen schreef:"The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond (931)."
Anti-Virus/Firewall: avast! Antivirus - Ingeschakeld

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by SST v1.0d
Eerst even NNTP scan uitschakelen in Avast, als je dat nog niet gedaan hebt.
Zie: 11> The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)
5. Avast Antivirus
NNTP scan uitschakelen in Avast

Als je niets gewijzigd hebt aan de code van Spotnet Support Toolkit ( SST v1.0d)
Dan is het servers.xml bestand leeg.

Spotnet --> Bewerken --> Provider
Afbeelding

Het "Selecteer een provider" venster verschijnt
bij provider kies: Anders...
news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord.
Afbeelding
Klik op Verbinden

Spotnet gaat nu alle spots en berichten ophalen.
Mocht je de foutmelding "Out of Memory" krijgen, een paar berichten terug staat alle info daarover.

Edit:
Afbeelding gewijzigd

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 06:16
door pool147
bedankt andere programmas grabid en zo verk wel graak op spotnet maar krijg geen nieuwe post

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 10:16
door ororo
goedemorgen :D
Wie kan mij helpen. Ik snap niet veel pc.'s maar kan wel handeling voor handeling uitvoeren als dit beschreven wordt. Ik heb dat programma geinstalleerd en deze gaf mij onderstaande gegevens.

Ik kreeg een brief van Ziggo dat er gewerkt werd en blababla en dat spotnet opnieuw geinstalleerd moest worden. Ik heb vervolgens heel netjes via config spotnet eraf gehaald en daarna weer geinstalleerd. Ik maak gebruik van Tweakdsl payserver.

Ik kreeg dat schermpje met account en provider invullen zoals hierboven maar krijg melding connection timed out or host has failed to respond.

OS: Windows 7 Enterprise (v6.1.7601) | X64 | SP1 | Nederlands
Windows directory: C:\Windows
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.5.51209
Anti-Virus/Firewall: AVG AntiVirus Free Edition 2015 - Ingeschakeld
ieframe.dll v11.0.9600.17351
ieframe.dll gemaakt op: 19-10-2014 02:03 | gewijzigd: 25-09-2014 23:43
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.8.1 | SABnzbd.exe v0.6.10

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by SST v1.0d

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 10:57
door Ypsos
pool147, Spotnet maakt gebruik van headers, het kan zijn dat XS Usenet het header article numbering systeem heeft gewijzigd, dit houd in dat de database opnieuw moet worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken.
Dit doe je door de Spotnet database te verwijderen, bij de eerst volgende start van Spotnet worden alle artikelen (spots en reacties) opnieuw opgehaald.

spots ophalen, hierna volgen de reacties
Afbeelding

reacties ophalen
Afbeelding

Alles over Spotnet database verwijderen
zie: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... #location1
lees ook het gedeelte over Out of memory

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 12:10
door Ypsos
Hallo ororo, welkom op het spot-net.nl forum :goed:
ororo schreef:Ik kreeg een brief van Ziggo dat er gewerkt werd en blababla en dat spotnet opnieuw geinstalleerd moest worden. Ik heb vervolgens heel netjes via config spotnet eraf gehaald en daarna weer geinstalleerd. Ik maak gebruik van Tweakdsl payserver.
Ik begrijp hieruit dat Ziggo je internet provider is, en dat je ernaast een payserver gebruikt nl. TweakNews
TweakNews heeft last gehad van storingen.

"Selecteer een provider" venster:
bij provider kies: Anders...
news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord.
Afbeelding
Het aantal verbindingen kun je ook handmatig invoeren, in het voorbeeld is 10 ingevuld, heb je een 100Mbit account dan vul je 40 in. bij twijfel even inloggen in mijn.tweak.nl

Klik op Verbinden

Spotnet gaat nu alle spots en berichten ophalen.
Mocht je de foutmelding "Out of Memory" krijgen, een paar berichten terug staat alle info daarover.

Die brief van Ziggo heeft betrekking op de extra (gratis) dienst nieuwsgroepen van Ziggo, heeft dus niets te maken met TweakNews.

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 12:17
door ororo
Je bent geweldig, Er komen nu heel veel spots binnen. Echt top

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 14:20
door patje3012
update spotnet niet meer sinds gister, eerst dacht ik aan een soring maar ik weet het niet Help aub !!!!!!

OS: Windows 7 Ultimate (v6.1.7601) | X86 | SP1 | Nederlands
Windows directory: C:\Windows
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 3 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.5.50938
Anti-Virus/Firewall: - Uitgeschakeld
ieframe.dll v11.0.9600.17351
ieframe.dll gemaakt op: 29-10-2014 21:47 | gewijzigd: 29-10-2014 21:47
C:\Program Files\Spotnet\Spotnet.exe v1.8.1 | SABnzbd.exe v0.6.10

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.tweaknews.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by SST v1.0d

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 15:29
door pool147
:D joepie werk weer heb Spotnet database te verwijderen en het lukt bedankt :D :D :D

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 19:43
door Ypsos
@patje3012 TweakNews heeft last van storingen gehad, je kunt een nieuw server adres invoeren. hoe en wat vind je een paar berichten terug.

@marmadJohnDeventer, jberghout, freule, ororo & pool147
Dit is goed nieuws, mooi dat het Spotnet probleem is opgelost. :clap: :goed:

@Andere met een Spotnet probleem, het is niet de bedoeling dat dit een soort "plemp maar neer topic" wordt.
Het Spotnet werkt niet meer 19-10-14 topic wordt anders onoverzichtelijk.

Heb je Tweaknews of een van de resellers zoals Nextgennews, usenet4u of XSUsenet, dan kun je hier reageren.


Anders een nieuw topic aanmaken, d.m.v. het Support Request Template in te vullen. Spotnet Support Toolkit kan als hulpmiddel gebruikt worden.

voorbeeld:
Bij het invullen van Support Request Template krijg je een vraag over XML bestand.
Je hebt geen idee wat bedoeld wordt met XML bestand
Start Spotnet Support Toolkit
klik op de button Open systeem info in kladblok
onderop staat [ code ]<Spotnet>
gebruik het gedeelte tussen [ code ] en [/code]

Edit:
Afbeelding: Let op: wijziging server-adres Tweaknews

Re: Spotnet werkt niet meer 19-10-14

Geplaatst: 05 nov 2014, 20:39
door JipenJanneke
Na een mail van tweaknews over onderhoud aan hun server(s) had ik hetzelfde probleem (foutmelding 931).
Hierdoor wilde Spotnet dus wel opstarten, maar verder niets meer.
Ik heb het probleem op kunnen lossen door de database (alles van tweaknews) te verwijderen zoals hier boven beschreven.
Omdat het probleem nog steeds aanwezig was, heb ik mijn router uitgezet en vervolgens weer aan.
Nadat de verbinding hersteld was, heb ik Spotnet opnieuw gestart, waarna alles weer netjes bij wordt gewerkt; dit duurt overigens wel erg lang omdat de complete database opnieuw wordt gemaakt, maar dat is normaal.