Pagina 4 van 5

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 17 okt 2012, 12:56
door Ypsos
Ok dan maar even 100% schone installatie:
Download Spotnet removal tool

opstart scherm
Afbeelding

Info en locatie backup
Afbeelding

Optie:
Norman Virus removal tool
http://download.norman.no/public/Delnvc5.exe

Daarna Spotnet 1.8.1 installeren

edit;
opmerking:
Spotnet removal tool heb ik zo juist in elkaar gezet, deze is getest op Win XP en Win 7 32bit
niet getest Win 7 X64 het kan zijn dat er een bugje in zit, ligt dan niet aan je computer

04-11-12
Getest op Windows 7 x64

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 17 okt 2012, 13:41
door Bieneke
oke ga het via jouw tool proberen, maar wat moet ik doen met norman dan moet ik die ook via de link klikken?
Begin bij het eerste.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 17 okt 2012, 13:47] --

moet ik norman repair of remove doen?

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 17 okt 2012, 14:07
door Ypsos
Die Norman removal tool is een optie

Denk dat je beste een 100% schone Spotnet installatie d.m.v Spotnet removal tool kunt doen,
daarna Spotnet 1.8.1 installeren, en testen of Spotnet nu wel werkt.

Als Spotnet hierna nog niet werkt, de Norman removal tool gebruiken om Norman te verwijderen
een remove dus

Werkt Spotnet nu wel dan weet je zeker dat het door Norman komt
ardy43 weet hier misschien nog een oplossing voor

Of een nieuwe virus scanner zoeken
Microsoft Security Essentials wordt vaak genoemd
zelf gebruik ik Symantec Endpoint protection

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 31 okt 2012, 08:46
door ManiaK
Bieneke,
Ben je er nog uitgekomen? Laat je even horen of je nog ondersteuning nodig hebt? :goed:

Fout tijdens het starten van SABnzbd: Bekijk de logfile

Geplaatst: 03 nov 2012, 15:51
door ErwinH
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Spotnet 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: XSnews
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norman Security Suite
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Donderdag 1-11-2012 aangemeld bij XSnews en gekozen voor het PRO abonnement met 5 proefdagen. Dezelfde dag Spotnet 1.8.1 gedownload. Vanaf de eerste poging om te downloaden krijg ik de melding.
Geef een beschrijving van je probleem: Na het drukken op de "download"button verschijnt na circa 5 seconden de melding: "Fout tijdens het starten van SABnzbd: bekijk de logfile". Zoals eerder vermeld krijg ik deze melding vanaf het prille begin (1-11-2012) van mijn download bestaan.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

reader.xsnews.nl
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 03 nov 2012, 16:20
door ManiaK
ErwinH,
Om het forum overzichtelijk te houden :think:, heb ik je vraag samengevoegd met het een topic over dezelfde foutmelding, lees dit even door...
Mogelijk is Norman het probleem in jouw situatie? We horen graag van je of je hier wat aan hebt! :thanku:

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 03 nov 2012, 20:04
door ErwinH
Heb spotnet van mijn laptop (windows 7) verwijderd en vervolgens op mijn pc (windows xp) geinstalleerd. Zelfde antivirus/firewall (Norman). Nu verscheen de betreffende foutmelding niet en kreeg ik na de download opdracht de bekende "beveiligingsvraag" of ik de betreffende toepassing toesta. Downloaden ging vervolgens op rolletjes. :) Vraag me nu wel af of de melding nu te maken heeft met de combi Norman en Windows 7? en zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 04 nov 2012, 12:29
door ManiaK

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 04 nov 2012, 15:52
door ErwinH
Het werkt! Bedankt voor de hulp. :goed:

Re: fout tijdens starten SABnzb

Geplaatst: 04 nov 2012, 16:29
door ManiaK
Mooi, fijn dat jij vooruit kunt!
Met grote dank aan Ypsos uiteraard!
En ErwinH....hartelijk bedankt voor het melden dat je probleem hiermee opgelost is!
Dat is fijn voor ons om te weten waar de oorzaak van een foutmelding ligt en handig voor andere spotnetgebruikers met dezelfde foutmelding! (Respect)