Na een mail te hebben gestuurd kreeg ik de volgende reactie:
Geachte heer Schoenmakers,
Naar aanleiding van uw e-mail waarin u vermeldt problemen te hebben met Nieuwsgroepen heb ik de volgende informatie voor u.
Het is bij ons niet bekend dat er problemen zijn met de Nieuwsgroepen. U kunt er voor kiezen om de Nieuwsgroep opnieuw in te voeren in uw Outlook.
Nieuwsgroepen en Outlook Express
Het abonneren op nieuwsgroepen kost niets. U hoeft slechts het programma Outlook Express in te stellen en éénmaal de lijst van beschikbare nieuwsgroepen te downloaden. Daarna kunt u direct aan de slag. Hieronder is weergegeven hoe u Outlook Express instelt.
- Start het programma Outlook Express
- Klik in de menubalk op 'Extra' (tools)
- Klik daaronder op 'Accounts'
- U komt in het scherm Internet Accounts
- Klik op het tabblad 'News'
- Klik rechts op de knop 'Toevoegen' (Add)
- Klik daarnaast op 'News'
- De Internet Connection Wizard wordt gestart
- Vul in het eerste scherm uw naam in (zie voorbeeld)
- Klik daarna op de knop 'Volgende' (next)
- Het scherm E-mail Adres wordt geopend
- Vul uw e-mailadres in en klik op de knop 'Volgende' (next)
- Het scherm Internet News Server Naam wordt geopend
- Vul de servernaam in van de NNTP-server, zie serveradressen
- Klik daarna op de knop 'Volgende' (next)
- U komt nu in het scherm 'Voltooien' (finish)
- Klik op de knop 'Voltooien' om de wizard af te sluiten
- U keert terug naar het scherm Internet Accounts
- Hierin staat nu het News account news.kpnmail.nl
- Klik op de knop 'Sluiten' (close)
Voor meer online ondersteuning kunt u ook de Mail & Internet assistent
installeren. De Mail & Internet assistent is een programma dat de internetverbinding of e-mail controleert en helpt om nieuwe e-mailaccounts aan te maken. Bovendien helpt de wizard u ook bij het overstappen naar een draadloze aansluiting.
U kunt dit programma via onderstaande link gratis downloaden en op uw computer of laptop plaatsen:
http://www.kpn.com/web/show/id=1017991
Indien de bovenstaande stappen niet hebben geleid tot positieve resultaten, adviseren wij u om telefonisch in contact met ons te treden via de Servicedesk op het telefoonnummer 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend van 08.00 tot 22.00 uur).
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker naam verwijderd i.v.m. privacy
- Psion
KPN
Wat moet ik hier nu weer mee? Lekker afschuiven op de klant. Die zullen wel weer een fout hebben gemaakt.
Wat een dramatisch bedrijf zeg. En dan druk ik het maar netjes uit. We zullen het maar weer af moeten wachten of het weer gaat werken.