Pagina 3 van 4
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 10 aug 2012, 13:09
door sammiej1
ik heb hier 3 modems liggen van 2 merken
heb het duurste alles in 1
natuurlijk heb in de modem en router al meer dan 10x gerest
ook me router er tussenuit gehaald en dit meerdere malen geprobeerd
http://www.speedtest.net/
3 x getest
1e x ping 5 download 114
2e x ping 5 download 109
3e x ping 10 download 119
ziggo
3x gestest
1e x ping 14 download 120
2e x ping 13 download 119.9
3e x ping 13 download 119.9
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 10 aug 2012, 23:27
door Ypsos
Ok alles even resumeren
Ziggo Extra pakket 120 Mbps
Eweka Standaard account 50 Mbps of een Hoge snelheid account 100Mbps (dit is niet duidelijk)
Usenet snelheid niet boven de 6.5 MB/s
Spotnet - servers.xml
Twee verschillende PC’s gebruikt beide PC’s (waarvan 1 met W7 X64) hebben ruim voldoende aan geheugen
Virusscanners Firewall niet aanwezig
Beide bekabelt aangesloten
Laatste drivers
Modem/router
3 modems 2 merken
al meer dan 10x gereset
Speedtest:
- Spoiler: show
- http://www.speedtest.net/
3 x getest
1e x ping 5 download 114
2e x ping 5 download 109
3e x ping 10 download 119
ziggo
3x gestest
1e x ping 14 download 120
2e x ping 13 download 119.9
3e x ping 13 download 119.9
Nou wat hebben we nog over?
De rekenfout Mbp/s
<--> MB/s
Providers adverteren met Mbp/s delen door 8 kom je ongeveer op MB/s
(Voor een exacte calculatie zie de online
Bandwidth conversion calculator)
Inloggen mijn eweka: 50 of 100 Mbit/s (info is nog niet bekend)
https://www.eweka.nl/myeweka/
Eweka Standaard account 50 Mbit/s
Voorbeeld van een 50 Mbit/s abonnement

Een Internet Service Provider (ISP) abonnement van 120 Mbps zou
theoretisch met 15 MB/s moeten downloaden in Spotnet, maar Eweka gaat tot 100 Mbit/s dat is dus 12,50 MB/s (mits je een Hoge snelheid account hebt)
Voor de rest geef ik je het advies te registreren op het
ziggo-gebruikers.nl/forum de berichten goed door te lezen >>
eweka, snelheid, usenet Speed: Usenet - EWEKA
Er zijn meerdere gebruikers met het zelfde probleem op dit forum, sommige zeggen dat het komt na werkzaamheden in de wijk, daarna is de snelheid van usenet ingezakt.
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 11 aug 2012, 09:36
door sammiej1
ook bij eweka heb ik het snelle abbo
maar wat raad je aan nu te doen?
me pc bij een ander testen met me modem?
en anders?
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 11 aug 2012, 18:34
door Ypsos
Computer (laptop) meenemen naar een andere locatie zou ik op een later tijdstip doen.
Eerst even met zekerheid vaststellen of Eweka ook daadwerkelijk de 100 Mbps levert.
- Je account tijdelijk delen met een kennis vanaf een ander IP adres ieder 4 connecties als dit werkt heb je geen Hoge snelheid account
- Spoiler: show
- Hoge snelheid account
- Snelheid tot 100 Mbit/s
- Tot 1454 dagen retentie
- Verbinden vanaf maximaal 1 IP-adres tegelijk
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Hoge kwaliteit wereldwijde newsfeed uitwisseling
- Supersnelle zelfbeheerde 600 Gigabit/s backbone
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Geen gebruikers limieten, geen abonnementen
- Respect voor uw privacy
- 8 verbindingen per account
- Toegang tot online control panel
- Support via email and chat
Bron --> https://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
- Contact opnemen met Eweka, de speedtest van Ziggo geeft aan dat de Ziggo verbinding goed is variërend van 109 naar 120 Mbps.
- Maak screenshots van je Ziggo speedtest / snelheid met bv. FireShot
- Maak een screenshot van een download met Newsleecher met 8 connecties!
- Maak een screenshot van een download met Spotnet
Schrijf een email naar Eweka voeg de screenshots toe, geef een omschrijving van je probleem.
Geef goede beschrijvingen let op Mbps en MB/s
Voordat je contact opneemt met Eweka kun je eerst nog even inloggen in
Mijn Eweka >> ga naar Suport
download de test files of vraag een Chat support aan
- Spoiler: show
- Support
Test files
Controleer de snelheid van uw internetverbinding door één of meer van de volgende testbestanden te downloaden:
1. http://speedtest.eweka.nl/100mb.test (kies voor 'Opslaan')
2. http://speedtest.eweka.nl:119/100mb.test (test speciaal op poort 119)
3. http://speedtest.eweka.nl:563/100mb.test (test speciaal op poort 563)
4. http://speedtest.eweka.nl:443/100mb.test (test speciaal op poort 443)
LET OP: veel browsers laten geen verbindingen toe op poort 563 en wel op poort 443.
Chat support
Eweka biedt gratis live chat support via de volgende knop:
Click for Live Support image
E-mail support
Voor al uw vragen omtrent onze usenetdienst kunt u ook e-mailen.
Stuur uw mail naar: usenet@eweka.nl
Eweka is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 13.00 en van 13.30 tot 17.00 uur.
Edit:
Zeer uitgebreide netwerk test (International Computer Science Institute)
http://n2.netalyzr.icsi.berkeley.edu/analysis/ Reachability Tests, Network Access Link Properties, HTTP Tests, DNS Tests, IPv6 Tests, Host Properties
Test duurt enkele minuten, daarna komt de "Result Summary" kijk of er fouten in zitten m.b.t. NNTP/usenet (rood of oranje)
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 12 aug 2012, 11:52
door sammiej1
zie bijlage
de rest was allemaal groen
-- [bericht automatisch samengevoegd - 13 aug 2012, 17:06] --
is dit goed of juist niet?
en als het aan eweka had gelegen dan had een andere server het toch wel moeten doen?
maar daar kom ik ook niet boven de 6.5
mvg
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 13 aug 2012, 21:37
door Ypsos
sammiej1 schreef:
is dit goed of juist niet?
"Result Summary"

geen probleem
De ultieme test, een gratis account bij Sunny Usenet aanmaken (Snelheid: Mbps - unlimited

)
http://www.sunnyusenet.com/sunny-unl Sunny UNL
24/7 toegang tot Usenet
Meer dan 900 dagen retentie
Géén download limiet
Snelheid (Mbps) unlimited
Connecties/Threads 20
Retentie 900
Mogelijkheid om via SSL verbinding te maken
Mogelijkheid om je pakket te delen met een vriend of kennis
- Maak eerst een test met Newsleecher -->Add server -->vul de server gegevens in van Sunny
- Bij connecties vul je 20 in
- In Spotnet >> Bewerken >> Downloadknop >> Openen
- Open gewenste download, klik op de Download button na enkele seconden wordt de download geopend in Newsleecher
Wat is je snelheid?
Newsleecher linksonder >> 12,19MB/s <=> 97,52 Mbps
Let er op dat bij 20 connecties niet het
CPU-gebruik naar 100% gaat, gebeurd dit wel verlaag stapsgewijs het aantal connecties tot het CPU-gebruik acceptabel is.
Als deze Usenet Provider "Full Speed" geeft ligt het probleem bij Eweka, hou je dezelfde snelheid dan wijst het euvel naar Ziggo
ardy43 kan je eventueel het e.e.a. vertellen over Sunny
Edit:
ardy43 schreef:Als je een account hebt aangemaakt,krijg je van sunny een mailtje met de inloggegevens,
die gegevens vul je dan in bij spotnet,
serveradres, news.sunnyusenet.com
Let op dat je gebruikersnaam je e-mail adres is, en het wachtwoord het wachtwoord is wat je zelf hebt gekozen tijdens registratie. het aantal verbindingen is afhankelijk van het pakket wat je neemt
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 14 aug 2012, 15:59
door sammiej1
zoals vermeld
dit heb ik al eerder gedaan
toevallig ook bij sunny
ook hier niet boven de 6,5
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 14 aug 2012, 19:10
door Ypsos
sammiej1 schreef:zoals vermeld
dit heb ik al eerder gedaan
toevallig ook bij sunny
ook hier niet boven de 6,5
Hoi sammiej1,
Niet om het een of ander, zou je voortaan meteen alle info bij het schrijven van een bericht willen plaatsen, alleen jij weet wat je al gedaan hebt, hier op het forum weten we alleen wat je verteld over het probleem.
Goed, het probleem ligt dus bij Ziggo op de een of andere manier wordt Usenet verkeer geknepen Eweka & Sunny beide komen niet boven 6,5 MB/s het is dus
geen Spotnet probleem
Zou toch eens contact op gaan nemen met Ziggo of op het ziggo-gebruikers.nl forum gaan vragen
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=146
gr Ypsos

Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 14 aug 2012, 21:12
door sammiej1
Ypsos schreef:sammiej1 schreef:zoals vermeld
Hoi sammiej1,
Niet om het een of ander, zou je voortaan meteen alle info bij het schrijven van een bericht willen plaatsen, alleen jij weet wat je al gedaan hebt, hier op het forum weten we alleen wat je verteld over het probleem.
gr Ypsos

dit staat duidelijk in mee eersten bericht vermeld!
bedankt
Re: snelheid ineens lager en niet meer haalbaar
Geplaatst: 14 aug 2012, 22:05
door Ypsos
Hoi sammiej1,
Wat ik ermee bedoel gemiddeld besteed ik een halfuur aan het uitzoeken, schrijven, hyperlinks invoegen, afbeeldingen enz. allemaal prima, doe ik graag maar als ik later hoor "die of dat heb ik al geprobeerd" dan ben je toch te beknopt geweest in het verstrekken van info vb. van Sunny, Eweka 100Mbps, Drivers uptodate enz.
Snap je mijn reactie
Maar goed probleem nog steeds niet opgelost
Tja pff Kabel door laten meten door Ziggo
Heb dit een keer bij een kennis van me gehad van alles geprobeerd niets hielp
gebeld met de kabelboer... monteur kwam langs stuurde een signaal door de kabel en zei de storing zit 16 meter veder op ...... graaf werkzaamheden

(moet er wel bij zeggen dat de Speedtest ook lager was)