Dit weekend heb ik onlangs Spotnet nog eens geprobeerd op de oude systeemkast met Windows 7.
Ook hier werd al snel duidelijk dat de spots traag downloaden.
Pas nadat ik het modem en de router 15 minuten had uitgetrokken, kreeg ik opeens weer de juiste snelheid.
Echter bij een volledige PC-herstart duurde het wederom méér dan 1 uur.
Het ligt dus inderdaad niet aan de Windows- of Spotnet-versie.
Onlangs hebben ze bij ons de connector vervangen, omdat er al sprake was van een verbinding die niet stabiel is.
Ik zal bovenstaande opties komend weekend toepassen.
Ontzettend bedankt, en ik laat iets weten!
Gr. Kevin.
Re: Trage download
Geplaatst: 26 mei 2014, 12:50
door Limboboy1979
Ypsos schreef:Hallo Kevin,
Denk niet dat het een Spotnet probleem is, eerder een netwerk probleem.
Checklist:
Gigabit Router
CAT5E of beter CAT6 kabels
PC met netwerkadapter geschikt voor een Gigabit-netwerk (nieuwe machine, zit wel goed)
Bij de netwerkadapters heb ik een "1x1 11b/g/n Wireless LAN PCI Express Half Mini Card Adapter" staan die standaard uitgeschakeld is.
Verder staat er een "Realtek PCIe GBE Family Controller" waarin ik de "Speed & Duplex" kon aanpassen in "100 Mbps Full Duplex."
Standaard staat deze op: "Auto Negotiation."
De 2e optie was om de "Qos pakketplanner" uit te schakelen.
Echter bij het invoeren van de tekst: "gpedit.msc" kreeg ik de melding: "Kan het bestand gpedit.msc niet vinden."
Is er een andere manier om in de zogenaamde "Local Group Policy Editor" via Windows 8.1 te komen?
Het blijft vreemd dat de downloadsnelheid van Spotnet weer optimaal is, nadat ik 15 minuten het modem en de router heb uitgetrokken.
Bij een volledige PC-herstart wordt alleen de downloadsnelheid weer traag.
b.v.d.
Kevin.
Re: Trage download
Geplaatst: 26 mei 2014, 16:31
door Ypsos
Hallo Kevin,
ja raar verhaal, "Kan het bestand gpedit.msc niet vinden."
Schijnt dat gpedit.msc alleen in Win 8 pro zit zie: Windows 8 local group policy editor missing, zou daar niet te zwaar aan tillen, die andere computer met WIN 7 heeft dit probleem ook, probleem wijst richting je modem/router.
Denk toch dat je contact moet opnemen met Ziggo, voor de rest heb ik geen idee wat voor modem/router je thuis hebt staan (merk type enz.), is het een alles in een modem + router of alleen een kabel modem met een aparte router er achter?
Mogelijke opties
Firmware-update router DHCP Reservation
een uniek, vast IP-adres aan PC-Win8 (LAN) toewijzen, smart-Phones (Wifi) of andere apparaten (NAS, game consoles) in het netwerk kunnen dan niet dit IP-adres krijgen als de lease tijd verlopen is voor PC-Win8.
Er zullen ongetwijfeld meer opties mogelijk zijn, afhankelijk van de hardware.
Re: Trage download
Geplaatst: 29 mei 2014, 13:11
door Limboboy1979
Ypsos schreef:Hallo Kevin,
ja raar verhaal, "Kan het bestand gpedit.msc niet vinden."
Schijnt dat gpedit.msc alleen in Win 8 pro zit zie: Windows 8 local group policy editor missing, zou daar niet te zwaar aan tillen, die andere computer met WIN 7 heeft dit probleem ook, probleem wijst richting je modem/router.
Denk toch dat je contact moet opnemen met Ziggo, voor de rest heb ik geen idee wat voor modem/router je thuis hebt staan (merk type enz.), is het een alles in een modem + router of alleen een kabel modem met een aparte router er achter?
Mogelijke opties
Firmware-update router DHCP Reservation
een uniek, vast IP-adres aan PC-Win8 (LAN) toewijzen, smart-Phones (Wifi) of andere apparaten (NAS, game consoles) in het netwerk kunnen dan niet dit IP-adres krijgen als de lease tijd verlopen is voor PC-Win8.
Er zullen ongetwijfeld meer opties mogelijk zijn, afhankelijk van de hardware.
Hoi Ypsos,
Het probleem is gelukkig na anderhalve maand opgelost.
De oorzaak bleek een defecte UTP-kabel te zijn.
In het begin was hier weinig van te merken, omdat mijn internetsnelheid normaal was.
Pas begin deze week begon ook deze verbinding achteruit te gaan.
Deze UTP-kabel lag er al 6 jaar geleden toen ik pas in het appartement ging wonen.
We hebben de beschikking over 3 systeemkasten, en de kabels zijn hier lastig weg te werken.
Hier in de omgeving hebben we overigens vaker last van verbindingsproblemen.
Dit komt omdat ze hier bezig zijn met bouwwerkzaamheden.
Hierdoor moet er iemand van Ziggo regelmatig langskomen om alles vast te draaien.
Voordeel is dat we straks in aanmerking komen voor een huis waarbij dit allemaal verbeterd wordt.
Normaal zou je jezelf voor de kop kunnen slaan met zoiets simpels, maar zoals gezegd was er tijdens een speedtest niets aan de hand.
Een los contact leek dus meer voor de hand liggend.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite die jullie de afgelopen weken hebben genomen!!
Groetjes van Kevin.
Re: Trage download
Geplaatst: 06 jun 2014, 22:56
door 108495
Zelf heb ik ook eenzelfde "probleem". Mijn downloadsnelheid is max 675kb, terwijl ik volgens mn abonnement bij XS-news 5mb zou moeten kunnen halen. Hoe kan ik dit oplossen?!