Pagina 2 van 6
Re: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 02 dec 2013, 22:46
door Harrieb
geachte,
ook ik heb die melding (heden de eerste x) en kom niet door (heb win7 ginstalleerd) provider Ziggo
het vermelden van het andere ip adres werkt niet (helaas)
Nog andere opties?
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954)
Geplaatst: 03 dec 2013, 01:16
door Ypsos
Denk dat Eefje op het moment het beste advies geeft, GEDULD even afwachten dus.
Eefje schreef:Helaas, was iets te snel. Spotnet ligt er weer uit. maar via adres 213.132.189.35 doet hij het op dit moment weer wel. Denk dat we het even moeten aankijken. Mijn inschatting is dat er bij Ziggo iets niet lekker loopt. Ziggo geeft de hele dag al allerlei problemen.
Ga dus niet Spotnet verwijderen en opnieuw installeren of het servers.xml bestand bewerken!
Afwachten dus...
Storing Ziggo
december 2012
bos3812 schreef:Ziggo geeft complexe storing newsserver toe
Vandaag voor de 4de keer naar Ziggo gebeld. Sinds 2 maanden is het niet meer mogelijk om op fatsoenlijke wijze bestanden van Usenet te downloaden. Eerst geprobeerd om een mail te sturen maar hun contact-link was uitgeschakeld (?).
Na lang doorvragen gaf de Ziggo medewerker toe dat er sinds een maand of twee een complexe storing aan de Usenet-server was. Op mijn vraag waarom hij dat niet direct had gezegd en waarom ook zijn andere drie collega's daar niets over hadden gezegd bood hij zijn excuses aan. Volgens zijn zeggen werd er gewerkt aan de storing maar was deze nog niet opgelost. Kennelijk is de usenet-server een ondergeschoven kindje voor Ziggo. Twee maanden aan een probleem werken lijkt me erg lang. Is hier iets meer aan de hand, vraag ik me af. Jammer dat Ziggo niet transparant is naar zijn klanten over problemen. Waarom proberen ze weg te kruipen? Jammer. Ik was een tevreden klant. Helaas wordt dat nu wat minder.
BRON
Voor wie geen geduld heeft
Neem een gratis
test account van een payserver
Begin met lezen bij "Aanvulling:" (met dank aan "hjvbft ")
of degene die verder wil gaan met testen (Trial-and-error) klik op de
spoiler "SHOW"
- Spoiler: show
- Download Netwerktools
- Start: Networktools.exe (hoeft niet geïnstalleerd te worden, start automatisch met verhoogde bevoegdheid )
HOSTS bestand bewerken LET OP!
Een onjuist Hosts-bestand kan leiden tot een slecht functionerende internet verbinding.
zie: kb 972034 Hoe kan ik het Hosts-bestand opnieuw instellen op de standaardwaarden?
- Klik op: HOSTS openen in kladblok

- HOSTS file wordt nu geopend in kladblok
- Vul in kladblok de juiste gegevens in: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
De regel in hosts word niet gebruikt als er een # voor wordt gezet (voorbeeld is van Windows 7)

- Daarna wijzingen opslaan
**
- Klik op: Flush DNS
De meeste computers die zijn verbonden met internet slaan automatisch de hostnaam op van de websites die je hebt bezocht om de pagina's makkelijker opnieuw te kunnen openen als je er nogmaals komt. Als het IP-adres van de website in de tussentijd is veranderd zou het kunnen dat de pagina niet opent, dan kan het een goed idee zijn om de DNS-cache leeg te maken (flushen).

- Het volgende scherm verschijnt :

- klaar
** Tip; in het HOSTS-bestand kun je ook ongewenste websites blokkeren
voorbeeld google-analytics blokkeren:
Code: Selecteer alles
127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 12:21
door Sample88
Helaas geen verschil hier met de aanpassing in hosts. Misschien nog maar even een dagje wachten? Krijg nu gewoon nog zelfde melding in ieder geval.
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 13:43
door 44pieten
Ben ook bij Ziggo, sinds gister 2 december 2013 ook socket closed 954
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 15:02
door Ypsos
@Sample88,
Bedankt voor het terugkoppelen,
Aanpassing in hosts-bestand helpt dus niet.
idd misschien nog maar even een dagje wachten?
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 15:13
door Beginneling
Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 15:47
door Ypsos
Beginneling schreef:Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?
Ja inderdaad, gewoon afwachten of een andere (tijdelijk)
payserver nemen.
Meer Ziggo nieuws zie:
Ziggo Internet > Nieuwsgroepen
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 17:03
door mafferd
hier ook precies het zelfde socket fout 954
gebruik verder niets van ziggo alleen een virus prog nod 32
zal wel weer aan ziggo liggen

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 17:53
door Blauwbek
mafferd schreef:hier ook precies het zelfde socket fout 954
gebruik verder niets van ziggo alleen een virus prog nod 32
zal wel weer aan ziggo liggen

Een jaar later in een ongerelateerd topic, serieus?
Samengevoegd met een goed topic
Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?
Geplaatst: 03 dec 2013, 19:01
door Beginneling
Ypsos schreef:Beginneling schreef:Hoi,
Ik begrijp dat we gewoon moeten afwachten?
Ja inderdaad, gewoon afwachten of een andere (tijdelijk)
payserver nemen.
Meer Ziggo nieuws zie:
Ziggo Internet > Nieuwsgroepen
Dank je wel voor het antwoord. ik krijg nu de melding dat wachtwoord/gebruikersnaam niet klopt. Op andere computer
zie ik wel de nw spots maar kan die niet openen dan weer melding wachtwoord/gebruikersnaam onjuist. Dan mss maar payserver
