Pagina 2 van 2

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 30 dec 2011, 09:56
door langepim
MariaK schreef:@langepim, je moet het bestand openen met kladblok, dan kun je het wel bewerken.
@zeekanter: wat is je usenetprovider? Solcon kun je iig niet gebruiken icm spotnet. Je hebt een usenetprovider nodig...
vanmorgen opnieuw geprobeerd in te loggen en verdraaid hij doet het weer. zal toch niet met een download limiet van je provider te maken kunnen hebben??

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 30 dec 2011, 11:02
door ManiaK
Nee dat lijkt me niet langepim, voor zover ik kan zien heeft Newsgrabber alleen ongelimiteerde pakketten. https://www.newsgrabber.nl/usenet-pakketten/ Maar jij weet zelf het beste welk pakket je aangeschaft hebt, neem ik aan.
Het zou kunnen dat het een tijdelijk probleem is geweest bij Newsgrabber. In ieder geval bedankt voor het melden dat je probleem opgelost is.
@zeekanter...laat even weten of we je nog verder kunnen helpen? :thanks:

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 31 dec 2011, 16:49
door zeekanter
Ik gebruik NewXS

Vandaag tot oké. Nu krijg ik foutmelding weer

Lange Pim. ligt ie nij jou er ook uit?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2011, 17:14] --

Hij doet het inmiddels weer. Blijft dus afwachten.
Voorlopig maar niets aan doen.

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 21 feb 2012, 12:12
door MGF150357
Ik heb dezelfde foutmelding "the name of the host could not be resolved. Try later again. (942)". Hoe komt het dat ik deze foutmelding regelmatig krijg en een paar dagen later kan ik gewoon weer inloggen? Ligt dit aan de newsserver want ik heb genoeg GB's staan. Wat kan ik hier aan doen?

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 25 feb 2012, 10:04
door gezoez
"the name of the host could not be resolved. Try later again. (942)"

Dit betekend dat de hostname die je ingevuld hebt niet resolved kan worden. Of simpel uitgelegd je vult nu in bijv: news.newsxs.nl en deze dns naam verwijst naar een ip adres.

ping news.newsxs.nl
PING newsxs.hostredirects.com (91.223.220.11): 56 data bytes
64 bytes from 91.223.220.11: icmp_seq=0 ttl=56 time=13.320 ms

Als de DNS server van je internetprovider (in dit geval Solcon) niet snel genoeg is of misschien wel te druk om te antwoorden dan weet je spotnet /lite niet welk ip bij de hostname hoort en kan dus geen verbinding maken.

Als je deze foutmelding weer krijgt vul eens google's public dns server in bij je netwerk instellingen het ip is 8.8.8.8 en probeer het dan nog eens. Als het dan wel goed werkt mail je internet provider dat je problemen hebt met hun dns server dat resolving niet goed gaat.

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 25 feb 2012, 12:31
door MGF150357
Dank je wel voor je reactie. Ik heb inmiddels NewsXS gemaild en zij gaan kijken of zij iets kunnen doen maar ik heb inmiddels van NewsXS begrepen dat het probleem wel eens bij Solcon kan liggen en hen ga ik dus ook mailen. Ik ga jouw oplossing zeker proberen.
Nogmaals dank voor je reactie!!!

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 25 feb 2012, 12:48
door ManiaK
Lijkt me inderdaad zeker verstandig om contact op te nemen met Solcon, aangezien uit het topic blijkt dat deze foutmelding alleen voor lijkt te komen bij mensen die Solcon als internetprovider hebben!
Houd je ons op de hoogte? :thanks:

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 08 apr 2012, 16:32
door Livestream69
Ik heb dezelfde foutmelding "the name of the host could not be resolved. Try later again. (942)"
Usenet provider is NewsXs
Provider is Online.nl

Tot gisteren 07 April nooit problemen ondervonden, tot mijn verbazing kreeg ik deze melding.

Gelijk NewsXs op de hoogte gesteld, deze waren zeer snel met reageren, en uiteindelijk verwezen zij mij naar deze topic.
Op de eerste reactie van NewsXs heb ik gelijk contact opgenomen met mijn provider Online.nl , helaas kreeg ik dit antwoord :
Geachte heer/ mevrouw X,

Hartelijk dank voor uw bericht betreffende het gebruik van Spotnet.
Online blokkeert u de toegang niet tot bepaalde content of programma's.
Wij kunnen u echter ook niet technisch ondersteunen bij het probleem dat
u beschrijft.

Wij helpen u graag bij vragen over uw internetverbinding en andere
diensten van Online.
Voor andere vragen over bijvoorbeeld de werking van uw
besturingssysteem, randapparatuur of programma's die u gebruikt op uw
computer, verwijzen we u naar de leverancier van het product.
In onze ondersteuningsvoorwaarden kunt u precies nalezen waarmee wij u
kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,
Online

Men zal begrijpen dat je dan tussen wal en schip in voelt zitten, men ( Online.nl dus ) zegt hiermee dus dat het niet aan hun DNS server ligt.

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 09 apr 2012, 14:28
door odekerke
Ook ik heb problemen met code 942 is er iemand die kan helpen.
Ik gebruik newsgrabber en heb online als provider.
Vreemd genoeg kan ik wel mijn wachtwoorden van online downloaden van spotnet.
Rara hoe kant dit.

Re: fout 942 ? iemand??

Geplaatst: 09 apr 2012, 19:26
door hjvbft
Test 1: start, uitvoeren, cmd, tracert news.newsgrabber.nl
Test 2: start, uitvoeren, cmd, tracert 91.223.220.40
Als de 2e test werkt en de 1e test niet (veel time-outs) dan is het een dns probleem.
De dns cache wissen: cmd, ipconfig /flushdns, Herhaal hierna de 1e test.
Als de server dan nog niet bereikt word een andere dns server instellen van bijvoorbeeld opendns, google enz.

OpenDNS 208.67.222.222 en/of 208.67.220.220 *
Google Public DNS, 8.8.8.8 *
Public DNS Servers

Controleer of beide test het nu wel doen.
Als dit niet het geval is het resultaat van de tracert verzenden naar de support van NewsGrabber met de vermelding dat de server niet bereikt kan worden.