Pagina 2 van 5

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 20:44
door kopernek
waarom krijgt kpn steeds de schuld terwijl jullie de server file niet goed in vullen

kpn werkt nog steeds perfect :D

Geen Toegang KPN

Geplaatst: 07 jul 2011, 20:47
door jeffrey_rullez
Hoi,

Wie kan mij helpen.
" Geen Toegang op Spotnet.
" KPN Provider

Zie gegevens:
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.0.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: KPN
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Antivir Avira
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Weinig schokkends gedaan.. Een nieuwe Wifi Printer op mijn Laptop geinstalleerd.. dit ter info
Geef een beschrijving van je probleem.: Code 502
geen toegang.
502 textnews.kpn.nl: Access denied to your node

Probleem is gister begonnen.

Heb dus ineens geen toegang meer
Wat kan ik hier aan doen?
Ik zie dat er meer mensen met KPN problemen hebben maar echte antwoorden zie ik hier niet. Vandaar dat ik het nog even probeer ;)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Ik hoor het graag ;)
Bedankt!
Samengevoegd - Zelfde probleem
- Bulletproof

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 21:22
door kopernek
oplossing kpn usenet

- <Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

goed over nemen in de server file anders gaat het mis

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 21:41
door swarfega
Ook ik heb geen toegang meer gisteren werkte alles prima
Het Net
Nova.planet.nl
119
4

Gebruiksnaam en wachtwoord zijn leeg

Wie weet de oplossing

met Grabbit kan ik gewoon alles binnen halen??????

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 21:56
door kopernek
de oplossing staat er duidelijk bij

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 22:08
door jeffrey_rullez
Hoi Kopernek,

Ben vrij nieuw zoals je kunt zien ;)
Maar jij zegt.. de oplossing staat er.. :S? maar dat is echt een raadsel voor mij.
Bij "bewerken" en dan "provider'" heb ik gedaan wat ik uit jou oplossing kan halen.. maar dan doet ie het nog niet.
Waar zitten trouwens de instellingen van spotnet???? zijn die er niet?

Ik hoor het wel ;)

Groetjes geduldige mama:P

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 07 jul 2011, 23:49
door demodelbouwer
Hallo beste mensen, ook ik heb momenteel het probleem dat ik geen toegang heb tot Spotnet, ik heb ook het hele circus overhoop gehaald wat hierboven omschreven staat, echter ik heb nog steeds geen toegang tot spotnet, iemand een andere oplossing, bij voorbaat dank.

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 00:08
door Eftee
Ik had hetzelfde, ook KPN als provider. Nu werkt het weer. Hier hoe ik het opgelost heb. Sluit Spotnet:

Zoek het bestand servers.xml. Dat staat in de map C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\. Open het bestand in kladblok. Bij mij stond er nog nova planet in achter server. Ik heb het zo aangepast:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>


Sla het bestand weer op (in zelfde map en onder zelfde naam servers.xml). Klik er met je rechtermuisknop op en kies eigenschappen. Vink daar Alleen lezen aan en klik op Toepassen en OK
Ik vermoed dat KPN de nova newsserver gesloten heeft.

Ik hoop dat jullie dit ook helpt. Succes!

Groet Eftee

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 06:52
door kerijaan
Hoi ik Heb Alle Mappen Van Spotnet Afgezocht Maar Kan Deze Niet Vinden.Kun je Even Laten Weten Waar Deze Presies Zit.BVD

Re: Oeps, Geen toegang

Geplaatst: 08 jul 2011, 06:59
door kopernek
Eftee schreef:Ik had hetzelfde, ook KPN als provider. Nu werkt het weer. Hier hoe ik het opgelost heb. Sluit Spotnet:

Zoek het bestand servers.xml. Dat staat in de map C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\. Open het bestand in kladblok. Bij mij stond er nog nova planet in achter server. Ik heb het zo aangepast:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>


Sla het bestand weer op (in zelfde map en onder zelfde naam servers.xml). Klik er met je rechtermuisknop op en kies eigenschappen. Vink daar Alleen lezen aan en klik op Toepassen en OK
Ik vermoed dat KPN de nova newsserver gesloten heeft.

Ik hoop dat jullie dit ook helpt. Succes!

Groet Eftee
een bedankje kan er niet meer vanaf zeker zonder mijn oplossing had je nu nog geen toegang gehad :slecht:
niet zelf met de eer gaan strijken daar hou ik niet van

en die file kan je vinden door gewoon C:\ProgramData\Spotnet bij uitvoeren te plakken