Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Tijgernootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2022, 11:14
Reputation: 0
Usenet: newshosting
Internet: kpn

Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#1

Bericht door Tijgernootje »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: newshosting
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: norton
Met welk programma download je?: spotnet classic 1.9.0.8.
Wanneer begon je probleem?: De problemen begonnen 2 weken terug.
Geef een beschrijving van je probleem: downloads selecteren via spotnet,vervolgens op de ddownload knop duwen,en ofwel de download start met 10 kb/s en zakt naar 0 en dan krijg ik download mislukt. Of de download word in de wacht gezet en komt er niet meer uit. Of de download begint niet eens en krijgt status mislukt.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Mijn 1ste post hier en ik hoop dat bovenstaande info voldoende is om me wellicht te kunnen helpen met dit probleem.
Het maakt niet uit of ik nu probeer bv house of the dragons te downloaden of bv een film van 5 jaar terug die binnen de retentie ligt van newshosting,elke download zover op1 of 2 na zijn gedoemd om te mislukken.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is,hopelijk weet iemand hier wat de oplossing is.
Alvast bedankt voor het meedenken,en zijn er vragen dan hoor ik het graag.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#2

Bericht door UsenetDude »

Dit ligt waarschijnlijk aan je usenet provider. Probeer het eens met de laaste nzbget of sabnzbd de zelfde post binnen te halen.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

CtrlAltDel
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jun 2015, 11:16
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#3

Bericht door CtrlAltDel »

Dat klinkt gewoon als een DMCA/NTD. Zeker bij House of Dragons is dat al heel snel het geval! De retentietijd (het aantal dagen dat bestanden worden opgeslagen) geeft geen garantie dat de bestanden ook altijd te downloaden zijn. In het geval van een DMCA/NTD verzoek zullen deze worden verwijderd. Echter is er één provider (ik noem geen naam, dm sturen heeft ook geen zin) die hier anders mee omgaat en daar kan het dan nog wel gedownload worden. Die zoeken echt het randje op. Voer voor BREIN is dat.

Topicstarter
Tijgernootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2022, 11:14
Reputation: 0
Usenet: newshosting
Internet: kpn

Re: Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#4

Bericht door Tijgernootje »

Ik heb met de laatste versie's van genoemde programma's geprobeerd,maar dat hielp niet.

Het rare is,zelfs als al je software up to date is,en een post slechts 3 dagen oud,dan is dat dus geen garantie meer dat je ook werkelijk iets kan downloaden ?
Ook niet als je dus bv 4 posts hebt met hetzelfde onderwerp en slechts 3 dagen oud zijn,want ook dat is me gebeurd,niet 1 slechte post,maar 4 die over hetzelfde gaan en allemaal mislukken.
Is het verwijderen van die posts dan niet handiger,zo krijg je dan toch een hoop valse hits als je ergens op gaat zoeken.

Ik was overigens niet van plan om te gaan hengelen naar die naam van die ene provider,leuk dat die er moet zijn,maar als mensen zoiets niet uitzichzelf willen vertellen,dan niet.
Bedelen e.d. dat doe ik niet meer,die tijd heb ik lang geleden achter me gelaten.

Wel jammer dat ook deze vorm van downloaden dus blijkbaar onderweg is om te verdwijnen,en dat het niet gaat om een software foutje.

CtrlAltDel
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jun 2015, 11:16
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#5

Bericht door CtrlAltDel »

Tijgernootje schreef: 28 okt 2022, 11:01 Ik heb met de laatste versie's van genoemde programma's geprobeerd,maar dat hielp niet.

Het rare is,zelfs als al je software up to date is,en een post slechts 3 dagen oud,dan is dat dus geen garantie meer dat je ook werkelijk iets kan downloaden ?
Ook niet als je dus bv 4 posts hebt met hetzelfde onderwerp en slechts 3 dagen oud zijn,want ook dat is me gebeurd,niet 1 slechte post,maar 4 die over hetzelfde gaan en allemaal mislukken.
Is het verwijderen van die posts dan niet handiger,zo krijg je dan toch een hoop valse hits als je ergens op gaat zoeken.

Ik was overigens niet van plan om te gaan hengelen naar die naam van die ene provider,leuk dat die er moet zijn,maar als mensen zoiets niet uitzichzelf willen vertellen,dan niet.
Bedelen e.d. dat doe ik niet meer,die tijd heb ik lang geleden achter me gelaten.

Wel jammer dat ook deze vorm van downloaden dus blijkbaar onderweg is om te verdwijnen,en dat het niet gaat om een software foutje.
> en een post slechts 3 dagen oud,dan is dat dus geen garantie meer dat je ook werkelijk iets kan downloaden ?
De leeftijd in Spotnet kan afwijken van de daadwerkelijke upload datum (meestal niet het geval). Maar een DMCA/NTD worden binnen een x-aantal uren of dagen verwerkt. Op het moment dat de Spot er net op staat en 1-2 uur later is er al een verzoek verstuurd om het offline te halen, ja dan kan het dus echt binnen die 3 dagen al weg zijn.

> Is het verwijderen van die posts dan niet handiger,zo krijg je dan toch een hoop valse hits als je ergens op gaat zoeken.
Ben ik met je eens, maar dan zou Spotnet daar in bijgewerkt moeten worden en ik weet niet hoe de ontwikkelaars daar in staan.

Soms moet je heel veel geluk hebben en er vaak ook heel snel bij zijn. Leuk is het inderdaad niet, maar wel de realiteit. Wat tegenwoordig wel meer gebeurd is dat mensen automatisch downloaden met bijvoorbeeld Radarr/Sonarr. Maar dat stel je niet zo gemakkelijk in als Spotnet.

RonSZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2022, 10:40
Reputation: 0
Usenet: 5euro
Internet: delta

Re: Downloads met spotnet classic 1.9.0.8. mislukken met verschillende statussen.

#6

Bericht door RonSZ »

Ik merkte het volgende ik had net voor een update van windows 10 meerdere downloads gedaan bij mijn usenet provider
Geen enkel probleem na het verplichte opstarten van windhoos 10 ja hoor kon niets meer downloaden alles mislukte
Daarna op mijn brakke oude laptop maar eens getracht of die wel een test bestandje kon ophalen met de oude win 10 en jawel hoor zonder morren.
Vervolgens begon windhoos 10 weer te zeuren over de updates installeren en jawel hoor spotnet werkte niet meer
Krijg met geen mogelijkheid meer iets gedownload, ik weet niet meer welke update dat was omdat ik geen tijd had om het uit te zoeken.
Ben nu meer bezig met ziekenhuis onderzoeken dus geen tijd om het uit te zoeken.
Wilde het toch laten weten dat er iets in windhoos spotnet blokkeert overigens baal ik wel als een stekker dat ik nu met de windhoos browser hier ben omdat deze domme site JAVASCRIPT wenst waar ik een bloedhekel aan heb.
Javascript alweer zo een lekke mand weer zo een super onveilig product en gevaarlijk spul ...... bah
Ik praat hier over een post van nog geen uur oud
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer