Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Out of Memory exception

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

roel1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2014, 11:00
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: upc

Re: Out of Memory exception

#121

Bericht door roel1976 »

Super bedankt Ypos, ook deze tool werkte voor mij!!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



romorio
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011, 10:14
Reputation: 0
Usenet: usenetserver
Internet: xs4all

Out of Memory exception

#122

Bericht door romorio »

HALLO

NA INSTALLATIE OP MIJN ASUS PC KRIJG IK OP VISTA EN WINDOWS 7 HET VOLGENDE PROBLEEM NA FULL CLEAN INSTALLATIE VAN SPOTNET 1.8.1 ERROR SYSTEM OUT OF MEMORY EXCEPTION


ELEKE KEER NA OPSTARTEN SPOTNET EN DOWNLOADEN VAN SPOT EN REAKTIES KRIJG IK DEZE ERROR

DAARNAAST WIL IK ALLEEN DE SPOTS DOWN LOADEN ECHTER ZONDER REAKTIES

ECHTER DIT LUKT OOK NIET

erwin-2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2014, 22:10
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: A2000

Re: Out of Memory exception

#123

Bericht door erwin-2014 »

Ik kwam vanavond hetzelfde probleem tegen nadat mijn database door een uitval van de computer beschadigd was geraakt (SpotNet was net bezig met een update). Ik heb de databasebestanden verwijderd en kreeg bij het binnenhalen van de reacties dezelfde foutmelding na ongeveer 8 miljoen stuks.

Ik heb 16 GB geheugen in mijn pc dus heb het nogmaals geprobeerd met taakbeheer open. Het gaat al fout bij 1.1 / 1.2 GB geheugengebruik. De hoeveelheid geheugen die een programma mag gebruiken is blijkbaar beperkt.

De oplossing die voor mij werkte (en die ik hier nog niet gezien heb) is SpotNet starten als Administrator. (rechter muisknop en kiezen voor 'Als administrator uitvoeren'). Het geheugengebruik loopt door tot 1.4 GB en daarna crashte SpotNet alsnog (reageert niet en wordt afgesloten) bij het afsluiten van de database. Opnieuw gestart en alles werkt weer helemaal goed.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Oplossing: Out of Memory

#124

Bericht door Ypsos »

UPDATE - Spotnet 1.8.1:
Bugfix Releases en Verbeteringen
o.a System Out of Memory - FIX

15-01-2016 Release 1.8.5.6
11-01-2016 Release 1.8.5.5
14-12-2015 Release 1.8.5.4
18-11-2015 Release 1.8.5.3
08-11-2015 Release 1.8.5.0
08-07-2015 Release 1.8.4.3
28-05-2015 Release 1.8.4.2
06-05-2015 Release 1.8.4.1

Download locatie:
http://www.spot-net.nl/forums/downloads ... &df_id=115

____________________________________________________________________



De "out of memory" foutmelding ontstaat meestal bij een nieuwe Spotnet 1.8.1 installatie, na het headeren/opslaan van de spots begint het headeren/opslaan van reacties, waarna de foutmelding ontstaat.

Afbeelding

De Spotnet foutmeldingen lopen uiteen:
  • System.OutofMemoryExeption was thrown Of commentstarter
  • commentstarter: unable to open the database file
  • Commentstarter:Get Comments:Datareader not avaleble:SQlite. error no such table :comments
  • xSaveSpots_Completed::CommentSettings: CommentDB: LastPosition: SQLite error no such table
  • InsertComments malloc() failed out of memory
Spotnet 1.8.1 verwijderen en opnieuw installeren heeft geen zin!

mesa57 (een vriendelijke spot-net.nl supporter) heeft hiervoor een tooltje gemaakt waarmee je buiten Spotnet om, alle reacties kunt downloaden.

De Out of Memory foutmeldingen zijn allemaal op te lossen met de Spotnet 1.8.1 Reacties lader v1.1 (DBCLoader)

Werkwijze:
  1. Download: DBCLoader11.zip (alleen voor Spotnet 1.8.1)
  2. Zorg ervoor dat Spotnet is afgesloten voordat je de Spotnet 1.8.1. Reacties lader (DBCLoader.exe) start
  3. Start DBCLoader.exe versie 1.1 (hoeft niet geïnstalleerd te worden)
  4. Server node: Headers (standaard instelling)
    Als Spotnet is geïnstalleerd zal Spotnet 1.8.1. Reacties lader de benodigde gegevens automatisch vinden.
  5. Klik op de knop "Vul reacties"
    Afbeelding
    "jouw-provider.dbc" wordt aangemaakt
    (in het bovenstaande voorbeeld wordt sslreader.eweka.nl.dbc aangemaakt )
  6. Na 5 a 9 minuten afhankelijk van het aantal reacties en je internetsnelheid zie je onderaan de lijst:
    Klaar, XXXXXX reacties toegevoegd , sluit Spotnet 1.8.1 Reacties lader af.
  7. Daarna kun je Spotnet opnieuw opstarten, de reactie database wordt aangevuld met de laatste reacties, de Spotnet reactie database (.dbc) hoeft niet meer vanaf het begin opgebouwd te worden. (1.000.000 reacties)
Spotnet werkt weer als vanouds, als het goed is zullen dit soort foutmeldingen dan tot het verleden behoren.

About/Over:
Afbeelding

Changelog DBCloader v1.1 (05-10-2014)
Voordat de reacties aan de database worden toegevoegd wordt eerst de connectie met de usenet server verbroken (in plaats van daarna).




Spotnet 1.8.1 Reacties lader (DBCLoader) blijkt bij iedereen 100% te werken :goed:
Ook in andere topics met Spotnet 1.8.1/reactie problemen is DBCLoader de oplossing
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=6897
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=6903
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=6999
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7001
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7006

Edit 1;
Spotnet werkt niet meer / Spotnet sluit steeds af, bij het openen/sluiten van spots
(na Windows Updates van 09-09-2014). zie:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 048#p57517
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=7051

Edit 2;
Spotnet 1.8.1 Reacties lader (DBCloader versie 1.1) toegevoegd (05-10-2014)
DBCLoader.exe (versie 1.1)
MD5: 27082b6567405fe162fb29c57642b374
virustotal.com: Antivirus scan[/s]
Spoiler: show
Tags: APPCRASH , CommentDB , Comments , commentstarter , database , Datareader , Exeption , failed , insert , insertComments , LastPosition , malloc , no such table , OutofMemory , SQLite error , System , was thrown , out of memory , xSaveSpots , table

zoek typos: Sytem.outOfMemoryException, commenStarter Unabe to opn the datbase file , maloc , OutfMemory , eror
Herinstalatie, memmory , sponet , spotnel , inzert , XSaveSpotnet_Completed::Commentsettings:CommentDB:Lastpostion:SQliteerror no such table comments.
XSaveSpotnet_Completed , Commentsettings, CommentDB , Lastpostion: , SQliteerrorr no such table commentss.

PS.
in Mini update Spotnet is een andere fix verwerkt, deze fix werkt alleen op x64 systemen in combinatie met .NET Framework 4.5

Spotnet.exe.config
<runtime>

Code: Selecteer alles

<gcAllowVeryLargeObjects enabled="true" />
Laatst gewijzigd door Ypsos op 20 jan 2016, 23:56, 20 keer totaal gewijzigd.

Wilcop™
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2011, 20:53
Reputation: 0
Usenet: newsgrabber
Internet: tele2

Re: Out of Memory exception

#125

Bericht door Wilcop™ »

Bij mij nog steeds het zelfde.
Het ergste vindt ik eigenlijk dat het probleem al meer dan een jaar bekend is en nog steeds niet opgelost is.
NetFrameWork 4.5.1 staat goed geïnstalleerd maar aan de error is geen ontkomen aan.
Dan wordt er gezegd dat je Spotnet v1.7.6 er dan meer even op moet zetten.
Dat is dus nu ook een ramp want op een of andere manier onthoudt hij de reacties niet.
Bij iedere keer dat je hem opstart moet hij alle reacties weer gaan zoeken en laden.
Heb spotnet maar volledig verwijderd en gebruik hem ook niet meer totdat er een goeie oplossing komt.
Tot die tijd dus helaas geen spotnet meer.

romorio
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2011, 10:14
Reputation: 0
Usenet: usenetserver
Internet: xs4all

Re: Out of Memory exception

#126

Bericht door romorio »

wilcop

ik heb identieke problemen, alles deinstalled ,opnieuw geinstalleerd en identieke problemen
met spotnet 1.8.1

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Out of Memory exception

#127

Bericht door Ypsos »

@romorio, wilcop en andere met een Out of Memory exception Spotnet 1.8.1 probleem

zie: Out of Memory exception: - oplossing

Met dank aan: mesa57
Laatst gewijzigd door Ypsos op 28 jun 2014, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

hartman02
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2013, 10:51
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: ziggo

Re: Out of Memory exception

#128

Bericht door hartman02 »

ik heb ook een probleem met spotnet 1.81 daar krijg ik de melding system.outofmemoryexception spotnet

ik heb framework 4.5 proberen te herstellen maar die geeft aan dat daar geen fout in zit
ik draai met windows 8.1

Thomasdagger
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2014, 14:09
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Out of Memory exception

#129

Bericht door Thomasdagger »

Beste iedereen,

Ik had zelf ook een lange tijd last van dit probleem.
Bij mij bleek het aan AVG te liggen. Dus degene die dit probleem hebben en gebruik maken van AVG kunnen proberen Spotnet toe te voegen aan de uitzonderingen en daarna werkte het bij mij weer.

Hoop dat meerdere hier wat aan hebben.

Thomas

josb
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2012, 23:38
Reputation: 0
Usenet: newsxs
Internet: ziggo

Re: Out of Memory exception

#130

Bericht door josb »

Nee ik heb ook AVG maar ik heb spotnet toegevoegd bij uitzonderingen,
maar heeft niks geholpen,blijft maar alle reacties laden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer