Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
sjipke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:52
Reputation: 0
Usenet: ewetel.net
Internet: ewetel.net

hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#1

Bericht door sjipke01 »

Laat ik beginnen met op voor hand mijn excuus aan te bieden als ik de vraag op een verkeerde plek neer leg.
Ik hoop dat er toch iemand is die me verder kan helpen.
Ik ben inmiddels al weken aan het pielen en aan het slepen met pc's en tv's en aan het google'n naar een antwoord.

Maar laat ik bij het begin beginnen.

Ik ben niet zo heel technisch, een vriend die bij ons op viste was in Duitsland, heeft spotnet op mijn pc gezet. Daar ben ik dus hardstikke blij mee, er is een wereld voor me open gegaan.
Wat is nu het geval:
Ik haal films binnen via spotnet op mijn pc. Na wat klooien heb ik dat deel redelijk onder controle nu. Ik kan met VLC-player ze goed afspelen op mijn beeldscherm van de pc die in het kantoor staat.
Nu wil ik graag die films op mijn TV kijken ( Samsung UE46D6200) Mijn tv is aangesloten op mijn thuisnetwerk, net als mijn pc.
Ik heb al van alles geprobeerd om die films, via mijn thuisnetwerk, naar mijn TV in de huiskamer te krijgen. Ik bedoel even gezellig een filmpje bekijken met de hele familie in een kantoortje is ook niet alles.

Ik heb al eens de films op een laptop gezet en die via HDMI aangesloten op de TV, dat gaat ook prima. Maar is natuurlijk toch wel omslachtig.
Wie o wie kan deze digibeet een eindje op weg helpen???

Vast bedankt voor de moeite !!
Sjipke
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#2

Bericht door Blauwbek »

Heb hem idd even op de goede plek gezet.

Ik zie op de site van samsung 'Allshare' van samsung zelf staan, werkt dat misschien?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
sjipke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:52
Reputation: 0
Usenet: ewetel.net
Internet: ewetel.net

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#3

Bericht door sjipke01 »

Aller eerst bedankt voor het op de goede plek zetten van mijn vraag.
Ik heb inderdaad al een aantal keren geprobeerd dat 'allshare' op te starten, maar zonder resultaat. Het staat mooi omschreven bij Samsung, maar het schijnt alleen te werken voor Samsung apparaten onderling!
Ik heb een gewone Medion pc staan, dus het lukt me niet !
Maar vast bedankt voor het meedenken, elke suggestie is van harte welkom. !!

2MB2
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2011, 18:49
Reputation: 0

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#4

Bericht door 2MB2 »

ik zelf heb bijna dezelfde setup van de poster,medion pc+samsung tv verbonden via utp in mijn netwerk (het moet via utp zijn want met de samsung dongle werkt het streamen niet naar behoren)..Voor het streamen van mijn pc naar mijn tv gebruik ik NIET de samsung software die erbij wordt gelevert (die is crap) maar serviio (dlna server) http://www.serviio.org/http://www.serviio.org/..op je tv kan je gewoon gaan via je ingebouwde mediaplayer die erin zit..Serviio heeft wat opties die jezelf best kan aanpassen naar je eigen smaak..Nog een groot probleem waar je temaken gaat krijgen als je gewone dvds wilt streamen (bedoel daarmee VIDEO TS folders) is dat je onmogelijk de subs gaat kunnen tonen op je tv (reden is dat je in de menu van de film niks kunt selecteren van subs enz) dit kan je wel omzeilen door externe subs (srt) tegebruiken of je download films met ingebakken subs (meestal avi of mkv)..als je een beetje degelijk wilt kijken zou ik zekers avi laten liggen en gaan voor MKV..Een leuke converter omvan video_ts naar mkv tegaan zonder teveel kwaliteit verlies is dvdfab neem wel daarin de X264 1080 settings,die kan mooi je dvdfiles omzetten naar mkv en daar de nl subs inbakken (maar dit kost tijd ,reken snel naar 1.30 uur met een redelijke cpu,het eind resultaat is wel zeer goed)..omeerlijk tezijn is dit alles tijdrovend,je bent in mijn ogen als het iets mag kosten veel beter uit met een degelijke mediaspeler die alle formaten aankan zoals een acryan (+-100€) en die teverbinden met je tv..

hopelijk kom je eraan uit

grts

Topicstarter
sjipke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2011, 17:52
Reputation: 0
Usenet: ewetel.net
Internet: ewetel.net

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#5

Bericht door sjipke01 »

Natuurlijk eerst en vooral bedankt voor het antwoord. Het feit dat ik nu pas reageer heeft er gewoon mee te maken dat ik een digibeet ben en het me tot nu toe heeft gekost om alles te snappen en uit te proberen.
Nou geloof ik dat het een beetje door begint te dringen en dan zij daar natuurlijk meteen weer de vragen.
Ik ben zo brutaal om ze maar gewoon te stellen :)
1) Ik heb een film
-knip-
- Carnifex
gedownload van spotnet. In de map waar die film inzit zitten ook de ondertitel bestanden in) Op de PC speel ik hem af met VLCmediaplayer, dan heb je de mogelijkheid om de ondertitels aan te zetten.
Dus die zelfde map gekopieerd naar Trekstor, aangesloten via een usb stekker aan de TV. dan met de afstand bediening van de tv de map opgezocht waar ook de ondertiteling in zou moeten zitten en vervolgens op play gedrult.
De film speelt dan af, ook de muziek maar inderdaad geen onder titels.

Nou vroeg ik me af, hoe dat gaat als ik een ac. ryan mediaspeler erop aan sluit. Heb ik dan wel ondertitels en geluid?
Voor een gevorderde zal het wel een simpele vraag zijn maar ik snap er geen jutta van, dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk!

2) Verder zat ik me af te vragen, hoe ik van die gedownloaden films een dvd kan branden? en wat ik daarvoor nodig heb.
Ik heb wel eens wat gelezen over "mounten en image's dvd's maar heb geen idee wat daar nou mee bedoelt wordt.
Als het erg ingewikkeld is weet iemand dan een plek waar ik nadere uitleg kan krijgen ??

Nogmaals vast bedankt voor de moeite !!
gr. Sjipke
Geen referenties naar usenet inhoud aub
- Carnifex
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#6

Bericht door ardy43 »

hoi sjipke hier al vast een handige site binaries4all :D lees de handleiding cd dvd branden met nero,
en deze ook :goed:

ook zou je een divx kunnen downloaden met ingebakken subs,dan hoef je niets meer intestellen,
die brand je met nero als data,gegevens dvd,als je dvd speler dit ondersteund tenminste

Als je DVD speler Divx ondersteund dan staat het meestal wel op de voorkant of bekijk gewoon de specificaties
koop er anders eentje,ze zijn niet zo duur meer tegenwoordig... :Dof vraag de kerstman :lol:
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#7

Bericht door Carnifex »

Ik zou ipv Nero het programma imgburn gebruiken om CDs/DVDs te branden. Is geheel gratis en veel overzichtelijker als Nero naar mijn mening.
Link: http://www.imgburn.com/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#8

Bericht door Blauwbek »

sjipke01 schreef:Dus die zelfde map gekopieerd naar Trekstor, aangesloten via een usb stekker aan de TV. dan met de afstand bediening van de tv de map opgezocht waar ook de ondertiteling in zou moeten zitten en vervolgens op play gedrult.
De film speelt dan af, ook de muziek maar inderdaad geen onder titels.

Nou vroeg ik me af, hoe dat gaat als ik een ac. ryan mediaspeler erop aan sluit. Heb ik dan wel ondertitels en geluid?
Voor een gevorderde zal het wel een simpele vraag zijn maar ik snap er geen jutta van, dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk!
Op mijn mede8er zit een knop voor ondertiteling helemaal onderaan (staat iets van subs boven oid) en aangezien de ac ryan verdacht veel op de mede8er lijkt... :)

dit dus:
Afbeelding
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

2MB2
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2011, 18:49
Reputation: 0

Re: hoe speel ik films van mijn pc af op mijn tv??

#9

Bericht door 2MB2 »

je mediaspeler zal gewoon deze ondertitels afspelen,maak wel dat je ondertitels dezelfde naam hebben van je file

bvb naamvandefilm.avi (of andere extentie)
naamvandefilm.srt


anders werkt het niet


grts
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer