Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Wat is dit?

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Wat is dit?

#1

Bericht door Gup »

Dames en heren...

zoals je kunt zien zijn dit de eigenschappen van mijn documenten, al mijn mappen zijn ineens gedeelt (werkelijk alle! )(van mijn hele pc)

en nu vraag ik me af.... wie/wat is dit in mijn beveiligingsoverzicht"? (dat rode vraagtekentje is vanuit windows zelf)
Deze info staat er meestal 1 a 2 seconden en dan verdwijnt hij snel, tevens vind ik deze code ook weer terug in IE eigenschappen (ook tabblad beveiliging) maar dan met volledig beheer!

Wijzig ik de machtiging van volledig beheer naar alleen "lezen" dan reboot mijn pc per direct bij verwijderen van deze gemachtigde krijg ik een bsod :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Wat is dit?

#2

Bericht door Carnifex »

Voor zover ik weet is dat een Windows SID. http://en.wikipedia.org/wiki/Security_Identifier

Dit soort dingen kunnen gebeuren als je bijv. windows installeert over een oude installatie heen. Meestal zijn het overblijfselen van oude user accounts.

Dat alles ineens gedeeld is is ook wel vreemd, maar hoeft geen security issue te zijn. Heb je toevallig de oorspronkelijke Administrator account aangepast/verwijderd oid?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer