Pagina 1 van 1

Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 04 nov 2011, 15:44
door Dessie1985
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.5
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Lightning Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Mc Affee /Spyware / Windows
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Nieuwe registratie aangemaakt bij Lightning Usenet.
Eerst via account van vriend geprobeerd. (dat ging goed)
Geef een beschrijving van je probleem: Met nieuwe username en wachtwoord aan de slag gegaan met Spotnet. De 'oude gegevens' (van vriend) vervangen door die van mij.
Kennelijk werd de database niet meer herkent.
Dus opnieuw spotnet gedownload en opnieuw de gegevens ingevuld. Met als gevolg de volgende foutmeldingen: Loadrange #43 - Datareader not available: The database disk image is malformed
en daarna: Startupdate: Previous ID: Datareader not available: The database disk image is malformed
Normaal gesproken zou spotnet de database moeten downloaden (tenminste dat staat in de handleiding: na het invullen van de provider en account gegevens)

XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 04 nov 2011, 15:54
door hjvbft
Installeer versie 1.7.6. Als het probleem er dan nog is de database hernoemen en Spotnet herstarten.
Dan word er een nieuwe database gemaakt. Als je nog een backup hebt van de database kan deze ook gebruikt worden. Dan is de database sneller bijgewerkt.
Nadat Spotnet de database heeft bijgewerkt een backup van de database maken zodat bij nieuwe problemen deze backup gebruikt kan worden.

De database (in dit geval news.lightningusenet.com.db) staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 04 nov 2011, 20:14
door Dessie1985
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad 1.7.6 gedownload maar ik heb dezelfde problemen.

Ik heb alles eerder al verwijderd (bij eerdere pogingen) dus daarbij (denk ik) ook de database.
Dus ik moet opnieuw alles downloaden inclusief database.

Ik heb namelijk nog geen een keer in het mapjes Spotnet dit file news.lightningusenet.com.db gezien... Of kan die ook ergens anders staan?

Wat is nu de juist volgorde om het nogmaals te proberen?

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 04 nov 2011, 20:44
door ardy43
hoi Dessie ik denk dat je opzoek moet naar een andere payserver,kijk maar naar het forum ,
ervaringen en discussies providers,lightningusenet

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 04 nov 2011, 20:54
door hjvbft
Reactie op vraag per PB.
De server news.lightningusenet.com doet het momenteel niet. De server kan dus even niet gebruikt worden.
Hierdoor kan er dus geen database gemaakt worden als deze er niet is en ook niet worden bijgewerkt.

Er zijn nu 2 mogelijkheden:
- Wachten tot het probleem is opgelost
- viewtopic.php?f=16&t=596&start=410#p37816

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 08 nov 2011, 11:46
door ManiaK
Dessie, de problemen bij lightingusenet zijn opgelost, lukt het je nu wel om spotnet een nieuwe database aan te laten maken?
We horen het graag van je!

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 11 nov 2011, 20:02
door Dessie1985
Thanx voor alle hulp. Het werkt als vanouds :D

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 11 nov 2011, 20:05
door ardy43
:goed: fijn te horen

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 11 nov 2011, 21:46
door hjvbft
Mooi dat het is opgelost.

Re: Hulp gevraagd bij een goede installatie van Spotnet

Geplaatst: 12 nov 2011, 00:24
door Carnifex
Tag gewijzigd naar [Opgelost]