Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotweb als Newznab provider (Windows)

Oude en opgeloste problemen van oudere versies van spotweb vind je hier.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Marcoevich
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:00
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Spotweb als Newznab provider (Windows)

#1

Bericht door Marcoevich »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: Versie van 02-12-2011 via GitHub
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: XSNews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Windows Firewall/MalwareBytes Anti Malware
Met welk programma download je?: SabNZBD/Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Ik wil spotweb graag gebruiken als newzbin provider voor SickBeard en Couchpotato. Ik heb hiervoor deze tutoral gebruikt: https://github.com/spotweb/spotweb/wiki ... b-Provider

Omdat ik nog erg nieuw ben met spotweb zijn me een paar dingen niet helemaal duidelijk: Waar moet ik de .htaccess file plaatsen waar het hier over gaat? En daarna moet ik ergens deze regel uitvoeren: sudo a2enmod rewrite && sudo /etc/init.d/apache2 restart

Echter, waar en hoe doe ik dat? :)

Ik ben trouwens benieuwd of het op Windows ook mogelijk is om dit te bereiken zoals ze in deze guide doen: http://mar2zz.tweakblogs.net/blog/6724/ ... vider.html (deze is voor linux/ubunto) Maar op windows zou dit toch ook moeten kunnen?
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Spotweb als Newznab provider (Windows)

#2

Bericht door Carnifex »

Deze tutorial is bedoeld voor linux installaties. Voor windows werkt het iets anders.
De .htaccess file moet in C:/xampp/htdocs/spotweb (de map welke voor jouw spotweb installatie is gebruikt).
Het commando wat je daar laat zien zorgt ervoor dat er een bepaalde apache module wordt geinitialiseerd. Als het goed is staat deze module standaard ingesteld, dus zal een restart van je webserver (= apache) genoeg zijn. Dit kan gewoon vanuit de xampp control panel. Ook kun je je pc restarten om de boel goed te laten lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Marcoevich
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:00
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: Spotweb als Newznab provider (Windows)

#3

Bericht door Marcoevich »

Dankje Carnifex ;)

Newznab is nu ingesteld in sickbeard/couchpotato, echter geven deze een foutmelding:

Sickbeard: dec-11 21:25:51 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching Spotweb, skipping: unknown url type: /localhost/spotweb/api?age=580&apikey=blablabla
Couchpotato: 21:26:52 ERROR [ app.lib.provider.rss] Error parsing RSS. syntax error: line 1, column 0
21:26:52 INFO [ider.yarr.sources.newznab] Searching: http://blabla.no-ip.info/spotweb/api?t= ... 1&cat=2030

Waar zou het aan kunnen liggen dat het in sb/cp niet werkt denk je?

Groetjes,
rick/Marcoevich
Laatst gewijzigd door Marcoevich op 12 dec 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Spotweb als Newznab provider (Windows)

#4

Bericht door Carnifex »

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je verbinding maakt met "localhost" in je browser. Wat je even zou kunnen proberen is met jouw externe ip (of je lokale ip) verbinding te maken en dan de cp/sb link opvragen.
Mocht dat ook niet lukken raadt ik je aan even een ticket op github aan te maken. (https://github.com/spotweb/spotweb/issues)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Spotweb als Newznab provider (Windows)

#5

Bericht door Carnifex »

Dit topic is inactief sinds 12 december, hierbij sluit ik het topic.
Mocht het probleem er nog zijn, stuur mij even een pm dan heropen ik het.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer