Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Filters uploaden is een no-go

Oude en opgeloste problemen van oudere versies van spotweb vind je hier.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Iwakura
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:42
Reputation: 0

Filters uploaden is een no-go

#1

Bericht door Iwakura »

Ik heb niet het idee -- tenzij ik iets heel erg fout doe -- dat het aanpassen (uploaden) van een eigen, custom filter set goed werkt. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het helemaal niks doet. :)

Ik begreep dat filters immiddels een user preference zijn, dus heb ik maar een filter handmatig toegevoegd via phpMyAdmin (grappig dat 'id' geen autoincrement waarde is, overigens). Dat werkt uitstekend, maar het zou mooier zijn als je de xml van de filters die je gedownload hebt (dat werkt wel) in aangepaste vorm ook weer terug zou kunnen uploaden (het programma suggereert in ieder geval dat dit kan).


Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: spotweb-77410df
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: giganews.com
Welke Internet Provider heb je?: xs4all.nl
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: MS Security Essentials
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: n/a
Geef een beschrijving van je probleem: Zie hierboven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Filters uploaden is een no-go

#2

Bericht door Carnifex »

Je kan het beste van de database afblijven. Niet elke tabel heeft een auto_increment ID, maar er zijn welzeker primary en foreign keys aan verbonden. Als je dus handmatig records toe gaat voegen, kunnen er vreemde bijeffecten van komen.

Ik heb het even geprobeerd, maar ik kan gewoon een filters xml file aanpassen en weer uploaden naar spotweb. Misschien is er iets mis met je php installatie? Misschien dat er geen bestanden mogen worden geupload, of dat de bestandsrechten op alleen-lezen staan oid?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Iwakura
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2011, 10:42
Reputation: 0

Re: Filters uploaden is een no-go

#3

Bericht door Iwakura »

Carnifex schreef:Je kan het beste van de database afblijven. Niet elke tabel heeft een auto_increment ID, maar er zijn welzeker primary en foreign keys aan verbonden. Als je dus handmatig records toe gaat voegen, kunnen er vreemde bijeffecten van komen.

Ik heb het even geprobeerd, maar ik kan gewoon een filters xml file aanpassen en weer uploaden naar spotweb. Misschien is er iets mis met je php installatie? Misschien dat er geen bestanden mogen worden geupload, of dat de bestandsrechten op alleen-lezen staan oid?
Hmm, ik had de installatie gevolgd op:

https://github.com/spotweb/spotweb/wiki ... op-Windows

Daar zat php al in. Ging ervan uit dat het wel goed zo staan voor spotweb, maar een permissie probleem zou inderdaad goed kunnen. Zal het direct gaan controleren. :)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 okt 2011, 12:29] --
Carnifex schreef:Je kan het beste van de database afblijven. Niet elke tabel heeft een auto_increment ID, maar er zijn welzeker primary en foreign keys aan verbonden. Als je dus handmatig records toe gaat voegen, kunnen er vreemde bijeffecten van komen.

Ik heb het even geprobeerd, maar ik kan gewoon een filters xml file aanpassen en weer uploaden naar spotweb. Misschien is er iets mis met je php installatie? Misschien dat er geen bestanden mogen worden geupload, of dat de bestandsrechten op alleen-lezen staan oid?
Uploads zijn gewoon toegestaan (net even gechecked). Ik zou de editfilter page te zien moeten krijgen, maar wordt direct teruggeleid naar: page=edituserprefs

Spotweb heeft dan inmiddels wel de originele filters weer hersteld. :(
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer