Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet werkt, SABnzbd niet!

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
deSuperDave
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:12
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: KPN
Gender:
Leeftijd: 49

Spotnet werkt, SABnzbd niet!

#1

Bericht door deSuperDave »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.5
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: W10
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Onlangs een compleet nieuwe W10 ge??nstalleerd zonder enige backup! Vandaag dacht ik na maanden weer eens aan de slag te gaan met de laatste nieuwe Spotnet en SABnzbd. Helaas gaat 't niet vlekkeloos, want "vroeger" startte SABnzbd auto op zodra ik op een NZB link klikte in Spotnet.. nu zie ik SABnzbd niet eens in beeld komen maar zie ik de download gewoon in een "downloads" tabblad van Spotnet verschijnen.
Geef een beschrijving van je probleem: Met een stappenplan op een NL forum begon ik met de instellingen in SABnzbd. Ik heb alles overgenomen zoals werd afgebeeld, dus oa met "localhost" en "8080". Maar omdat ik het install-bestand niet in C: wil hebben, heb ik dit aangepast naar mijn externe schijf. Ook "incomplete" + "complete" en "NZB backup" naar de externe schijf. Toen van het forum een downloadlink voor Spotnet en ge??nstalleerd. Alle spots zichtbaar in Spotnet, maar zodra ik de NZB link klik krijg ik de melding: ???Fout tijdens het starten van SABnzdb: bekijk de logfile???
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet werkt, SABnzbd niet!

#2

Bericht door Ypsos »

deSuperDave,

Begrijp dat je de laatste (standalone) SABnzbd naast Spotnet Classic wilt gebruiken?

kijk hier eens naar:
https://www.spot-net.nl/forums/viewtopi ... 077#p67077

en https://www.spot-net.nl/forums/viewtopi ... #location4

Misschien heb je er wat aan.

Mvgr, Ypsos

------------------------------------

kern woorden:
Downloadknop
API key / sleutel
firewall

Topicstarter
deSuperDave
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:12
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: KPN
Gender:
Leeftijd: 49

Re: Spotnet werkt, SABnzbd niet!

#3

Bericht door deSuperDave »

Thx Ypsos,

Ik denk zeker dat ik er iets aan heb en dat dit de oplossing is.. hoop ik!
Ik zal voor mezelf uitzoeken wat nu precies de voor -en nadelen zijn om vanuit Spotnet de downloads te regelen. Misschien is 't voor mij, aangezien ik geen superuser ben, juist handig om zonder zichtbare SABnzbd te werken.

Mvg,
Dave

Topicstarter
deSuperDave
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2015, 23:12
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: KPN
Gender:
Leeftijd: 49

Re: Spotnet werkt, SABnzbd niet!

#4

Bericht door deSuperDave »

Goedemorgen,

Ik denk dat ik de geïntegreerde SABnzbd (2.3.2) in Spotnet maar ga gebruiken.
Nu wil ik gaan opschonen zodat 't overzichtelijk blijft in m'n systeem...

Kan ik zonder problemen SABnzbd 2.3.9 verwijderen die in W10 in het "Apps en Onderdelen" overzicht staat?
En klopt 't dat de geintregeerde 2.3.2 versie niet in dit overzicht zichtbaar is omdat het met Spotnet samenhangt?

En is het verstandig om Spotnet opnieuw te installeren, maar dan niet op de C maar rechtstreeks op de externe schijf?
Ik wil namelijk de ssd, die overigens groot genoeg is, besparen ivm videobewerking etc.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet werkt, SABnzbd niet!

#5

Bericht door Ypsos »

Kan ik zonder problemen SABnzbd 2.3.9 verwijderen die in W10 in het "Apps en Onderdelen" overzicht staat?
Als je SABnzbd los geïnstalleerd hebt naast Spotnet moet dat kunnen, deze wordt standaard hier geïnstalleerd: C:\Program Files\SABnzbd (x64)
En klopt 't dat de geintregeerde 2.3.2 versie niet in dit overzicht zichtbaar is omdat het met Spotnet samenhangt?
SABnzbd 2.3.9
Klopt, deze wordt mee geïnstalleerd met Spotnet, C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe
Voor de rest laat je de interne SABnzbd (\Spotnet\SABnzbd.exe) ongemoeid, alles wordt vanuit Spotnet "geregeld".
En is het verstandig om Spotnet opnieuw te installeren, maar dan niet op de C maar rechtstreeks op de externe schijf?
Ik wil namelijk de ssd, die overigens groot genoeg is, besparen ivm videobewerking etc.
Het programma Spotnet zelf neemt niet zoveel ruimte in beslag. De downloads kun je dan beter op de externe schijf opslaan, zie Spotnet / Bewerken / Downloadmap






Je kunt ook kiezen voor Spotnet Classic portable!

De "installer" heb je al, even Portable aanvinken.

Portable installatie: Selecteer Portable daarna Volgende Kies de gewenste (uitpak) locatie, Volg de aanwijzingen…
Afbeelding

Opmerking Portable installatie(uitpak) locatie:
  • LET OP!
    Het Spotnet programma moet bij een Portable installatie schrijfrechten hebben op de folder waarin hij staat, dit in verband met het aanmaken van de Spotnet database in dezelfde folder!

    Voorbeeld (uitpak)locatie:
    D:\Spotnet
Deze Spotnet instelling nog wel even nalopen: Spotnet / Bewerken / Downloadmap voor de juiste download locatie.

Handig hulpmiddel:
Spotnet Classic SST
  • Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
    (of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
    Afbeelding
  • Start Spotnet Classic Support Toolkit
  • Bestand, open diverse Spotnet (verborgen)locaties
  • Bekijken/bewerken, diverse Spotnet bestanden openen of bewerken


zie ook HELP (deze wordt standaard met Spotnet Classic meegeleverd)
Spotnet|menu|Help / Help ...
Afbeelding


Mvgr, Ypsos
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer