Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#1

Bericht door Jethea »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0137 en 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10 en een andere pc met windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norman
Met welk programma download je?: Grabbit
Wanneer begon je probleem?: Na het updaten van spotnet 2.0.0136, naar versie 2.0.0 137, maar of dit het probleem heeft veroorzaakt weet ik niet zeker.
Geef een beschrijving van je probleem: ik kan geen reacties of bedankje meer plaatsen, ik krijg dan een foutmelding "440, posting not allowed en kan bedankje of reactie niet plaatsen"
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: computer opnieuw opgestart, spotnet verwijderd en weer een schone installatie gedaan plus ccleaner gebruikt.
Schone installatie: ja, meerdere keren
XML bestand.: <?xml version="1.0"?>

-<Spotnet>

<Server Connections="2" SSL="1" Port="563" Password="..........gioIRlllSTIrmNg===" Username=".......Server="news.sunnyusenet.com" Type="Headers"/>

<Server Connections="14" SSL="1" Port="563" Password=".........gioIRlllSTIrmNg===" Username=.......Server="news.sunnyusenet.com" Type="Downloads"/>

<Server Connections="1" SSL="1" Port="563" Password="...........lllSTIrmNg===" Username=.........Server="news.sunnyusenet.com" Type="Uploads"/>

</Spotnet>


Telkens als ik een bedankje wil plaatsen krijg ik deze "440 posting not allowed" foutmelding, het is begonnen na een update, in de vorige versie had ik het nog niet. Ik heb nadien een nieuwe windows10 update gekregen, heb spotnet totaal van de pc verwijderd, maar welke versie ik ook opnieuw schoon instaleer, ik blijf dit houden.
Ik heb nog nooit iets gepost, dus waarom ik deze melding nu krijg snap ik niet. Ergens ben ik denk ik op de zwartelijst terecht gekomen als poster, al is dat volgens mij onmogelijk omdat ik nooit post????
Alle spotnet versies werken verder prima, ik kan alleen door dit gedoe ook geen bedankjes meer plaatsen.
Ik hoop dat iemand kan helpen, want geen bedankjes plaatsen is niet leuk voor de poster. :slecht: :think:
Ik weet nu zeker dat het aan spotnet ligt, ik heb het op 2 verschillende pc's en 3 verschillende versie's van spotnet, dus wat gaat hier niet goed?????? en wie kan mij verder helpen? :facepalm:

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



pantahduc
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2012, 15:40
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Kabel Noord

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#2

Bericht door pantahduc »

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ben gisteren overgestapt van Eweka naar Tweaknews. Daarna gebeurde het dat ik die melding kreeg. Ben dus ook heel benieuwd wat eraan te doen is.

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#3

Bericht door Jethea »

Ik heb alles na laten kijken bij Sunny usenet, om te zien of alles daar wel goed stond, en daar stond alles goed.
Het kan dus niet aan de payserver liggen, dat blijkt ook wel, want anders had jij niet het zelfde.
Ik hoop nu wel dat het probleem op gelost kan worden...en ben ook nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#4

Bericht door mesa57 »

De topic starter had SSL ingesteld. Willen jullies eens proberen zonder SSL (poort 119) ?
Hebben jullie dat probleem ook met spotnet 1.8.5.0 ?

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#5

Bericht door Jethea »

Ik heb het zelfs op de oude laptop ook in ene met port 119 en spotnet versie 1.8.1 en had het ook met 1.8.5.0 maar die heb ik verwijderd, omdat, nadat ik hem weer had geïnstalleerd, het probleem niet was opgelost. De 2.0.0.105. heb ik er weer opgezet, die heeft het probleem ook, ook dus met port 119 maar ik moet toch wat hé.... ik snap er geen biet van hoor.

pantahduc
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2012, 15:40
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Kabel Noord

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#6

Bericht door pantahduc »

mesa57 schreef:De topic starter had SSL ingesteld. Willen jullies eens proberen zonder SSL (poort 119) ?
Hebben jullie dat probleem ook met spotnet 1.8.5.0 ?
Heb poort 119 ingesteld, maar blijf de melding houden.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#7

Bericht door mesa57 »

Als je het forum er op na zoekt ligt het altijd aan de provider die je geen rechten heeft gegeven om berichten te plaatsen.
De kans dat het aan spotnet ligt is ongeveer 0,001 %
Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#8

Bericht door asenegawa »

Ik had dit probleem enige tijd terug ook. Zowel bij Astra als bij Pure Usenet.
Heb destijds als probeersel even de DBC loader -ook al is die daar niet voor bedoeld- zijn werk laten doen en toen was het probleem voor mij opgelost.
Bij zowel Astra als Pure kon ik weer reacties plaatsen en het maakte niet uit of SSL was of niet.
Vreemd genoeg werkte dit voor mij.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#9

Bericht door mesa57 »

Dat lijkt eerder op toeval.

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: 440 fout op alle pc's en alle versies van spotnet

#10

Bericht door Jethea »

mesa57 schreef:Als je het forum er op na zoekt ligt het altijd aan de provider die je geen rechten heeft gegeven om berichten te plaatsen.
De kans dat het aan spotnet ligt is ongeveer 0,001 %
Dat heb ik nu juist na gevraagd, ik mag wel degelijk posten al doe ik dat nooit, ik heb dan ook een betaalde payserver.
Dat je niet mag posten heb ik ook gelezen maar hier ging het om een gratis usenet.
Sunny zegt dat al mijn instellingen goed staan en dat ik contact met spot-net moest opnemen, nou en dat heb ik dus gedaan.
Andere mensen met eweka en Sunny usenet hebben dit probleem toch ook niet allemaal. :think:
Dus dat kan het niet zijn, eerder had ik ook nooit problemen hiermee.
Het is wel een gek probleem hoor. Spotnet doet het verder prima, ik kan alleen niet bedanken :duh: :duh: :duh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer