Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Kermat
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2023, 15:15
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zikko

Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

#1

Bericht door Kermat »

Hallo,

Sinds een jaar, waarschijnlijk langer, is het niet makkelijk om Spotnet Classic te downloaden.

Als men probeert Spotnet Classic te downloaden dan weigert een iedere browser dat. Van Chrome, Edge, Firefox, Brave, DuckDuckGo tot Safari.

Als ik in Chrome met de rechtermuisknop op "Save file as" ga staan, dan verschijnt het bestand in de taakbalk. Maar, Chrome ziet het bestand als gevaarlijk. Als ik op "Keep" klik, dan kan ik het bestand wel downloaden. De link van virustotal.com, die bij Spotnet Classic zit, geeft nu aan dat Bkav Pro W32.AIDetectMalware waarneemt, Ikarus neemt Trojan.Crypt en Google geeft Detected aan, 3 keer een verschillende virus/malware melding.

Waar ligt dit aan? Ik heb het probleem vele keren op verschillende computers met vele browsers waargenomen.

Groeten,

Kermat
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

#2

Bericht door Harper »

En Rising geeft nu weer een andere melding: Trojan.Generic@AI.100 (RDML:sK5Fanh7Eb
Geen enkele serieuze melding, dit zijn alleen generieke "detecties" die dus geen specifieke trojan aanwijzen, geen enkele sandbox heeft iets verdachts gevonden.
Niemand die Spotnet gebruikt heeft ooit last gehad van een besmetting door Spotnet zelf.

Spotnet is veilig en bevat geen trojan, malware of adware. False positives komen helaas vaker voor.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
Kermat
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2023, 15:15
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zikko

Re: Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

#3

Bericht door Kermat »

Bedankt voor je reactie Harper. Je nickname komt mij erg bekend voor, je was actief op Duken? :)

Zelf heb ik ook het idee dat het valse meldingen betreft. Ik vraag mij alleen af waarom dit niet gebeurd met Spotnet 2.0. Ik gebruik liever Spotnet Classic. Maar, als ik mensen probeer duidelijk te maken dat Spotnet Classic veilig is, dan haken de meeste af. Hoe zou het komen dat Spotnet Classic ten onrechte allerlei valse meldingen krijgt? Als browsers, Windows en antivirus programma's gelijk gaan janken, dan download niemand Spotnet Classic. Ik kan het programma ook nergens anders vinden, gewoonlijk zijn er tal van plekken waar dit soort software te downloaden is.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

#4

Bericht door Harper »

Spotnet 2 is compleet anders, het dan kan het heel goed zo zijn dat virusscanners daar niet op reageren. Spotnet 2 is trouwens verouderd, bevat een slechte downloader en wordt al lang niet meer geupdate. Het is eigenlijk abandonware.

Veel software krijgt meldingen op virustotal, bij de wat minder courante software zie je vaak enkele meldingen, meest van onbekende, of minder serieuze virusscanners. Zelfs bekende software krijgt die. Scan bv maar eens software van Iobit met virustotal. enkele jaren geleden was dat nog veel erger! Of Revo uninstaller...

Spotnet Classic 1.9.0.8 is gewoon veilig!
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
Kermat
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2023, 15:15
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zikko

Re: Spotnet Classic moeilijk te downloaden, meerdere waarschuwingen

#5

Bericht door Kermat »

Ik ben ook geen fan van Spotnet 2.0, ik weet wie het heeft opgezet en waarom.

Zojuist zocht ik naar de Spotnet removal tool, Spotnet laat altijd wat achter. Onderaan iemand's bericht, in de handtekening, zag ik een tinyul link naar de meest recente versie van Spotnet. Waarom zetten jullie die niet op de homepage? Ik denk dat 99% gelijk afhaakt omdat de download niet begint of daarna omdat ze een virusmelding krijgen. De link op de hoofdpagina is van versie 1907, terwijl 1908 uit is. Ik zou de tinyurl link overnemen, talloze mensen zoeken waarschijnlijk naar een alternatief en komen op Spotnet 2.0 uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer