Pagina 1 van 18

error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Geplaatst: 30 nov 2011, 12:33
door Thedr
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: verschillend
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast Free Antivirus/Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Verse installatie Spotnet op nieuwe laptop
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb op m'n nieuwe laptop een probleem om op spotnet te komen. Kan me niet aanmelden bij de server (Ziggo). Heb de nieuwste spotnet versie (1.8.1)
Foutmelding is als volgt:
"The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)"
Draai Windows 7 x64 op een Asus X5QSF laptop.
Iemand een idee?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb de verschillende standaardpoorten (met/zonder SSL) geprobeerd, evenals ook handmatig invullen van servergegevens.
.net Framework 4 erop gezet.
Daarnaast Windows firewall uitgezet, evenals virusscanner op non-actief gezet. Beide zonder beter resultaat.
Zoeken op mijn foutmelding levert helaas ook niets op, zowel niet op forum van tweakers.net als op dit forum.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:02
door watiefjij
Heb precies hetzelfde, "The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)".

Heb al meerdere versies van spotnet geprobeerd, maar wilt niet baten :(

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:11
door ManiaK
watiefjij,
zou jij ook even de SRT in willen vullen?
Gaan we even kijken of we daarmee verder kunnen komen :thanks:

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:32
door watiefjij
Wilde het net gaan doen, maar heb het probleem op kunnen lossen!

Oplossing: De gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaast van via Spotnet zelf!

Moest wel SSL aanzetten met poort 443!

Hopelijk heeft de poster hier ook wat aan!

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:34
door ManiaK
Helemaal goed, watiefjij! Dank je wel voor het melden van de oplossing! :D
Thedr....zou jij willen kijken of dit jouw probleem ook verhelpt?
:thanku:

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:54
door Thedr
Die oplossing werkt hier niet helaas... zelfde foutmelding blijft, zowel met als zonder SSL en op de verschillende poorten.
Welke provider heb jij watiefjij, ook Ziggo?

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 13:55
door watiefjij
Orange, maar heb Eweka als payserver, heb je al spotlite geprobeerd, of het daar wel werkt?

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 14:05
door Thedr
Zojuist ff Spotlite erop gezet: werkt als een trein op poort 119 zonder SSL.

edit:

Heel raar :?
Kan nu wel verbinden, ook met Spotnet!
Probleem opgelost dus, maar niet duidelijk precies waardoor.
Iig dank voor jullie assistentie!

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 14:16
door ManiaK
Ik ben dol op problemen die zichzelf oplossen! :D
Bedankt voor het melden, Thedr!

Re: error 931

Geplaatst: 30 nov 2011, 14:25
door Thedr
Niet te vroeg juichen!

Heb nog wat extra info:
Gooide net Spotlite eraf (gebruik dat toch niet verder), doet Spotnet het weer niet (zelfde error als eerst).
Nu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).

Simpele oplossing, maar ben dan wel benieuwd waar het probleem inzit.

Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.

Mocht het Spotnet team nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag!