Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

100 reasons to jailbreak your iphone

alles over windows, ios, android, blackberry, symbian, meego e.d. smartphones kan je hier kwijt.

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#11

Bericht door Artifex »

Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, alleen wat betreft het materiaal verschil tussen de SGS2 en de iphone 4s zijn echt wel opmerkelijk hoor.De SGS2 heeft een plastic achterkant.De iphone 4s heeft een hard glazen achterkant met alluminium zijkanten:

Afbeelding


Afbeelding
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#12

Bericht door Blauwbek »

plastic is sterker en behoud makkelijker zn vorm waar alu kan zorgen voor slecht bereik (zie oa antennagate) en glas snel beschadigd of kapot gaat.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Topicstarter
Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#13

Bericht door Artifex »

Tja...blijkbaar heeft samsung nu toch ook gekozen om voor de galaxy s3 een ander materiaal te kiezen, namelijk keramiek met alluminium body.Ben benieuwd. :)

http://www.samsunggalaxys3.nl/keramiek- ... oegelicht/
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#14

Bericht door Carnifex »

Tja, ik vind het niet echt "innoveren" maargoed als bedrijven zo hun klanten willen werven dan moet het maar..

Alsof keramiek + aluminium zo'n vernieuwend idee is.. het wordt al jaaaaren gebruikt door o.a. de auto-industrie. Ben dan ook eerder benieuwd naar hoe de telefoons er over 10 jaar uit zien, want op dit moment is er een duidelijke stagnatie. Ook qua specs vind ik de nieuwe modellen er nou niet spannend snel op vooruit gaan.

Laten we dan eerst maar kijken hoe de sg3 het gaat doen. Maar ben bang dat het weer een hoop kabaal en marketing is en dat het product uiteindelijk niet superduperperfect gaat zijn, zoals de samsung fanbase beweert.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#15

Bericht door Ep Woody »

Waarom altijd de eeuwige discussie tussen verschillende kampen?
Je kunt zeggen wat je wil, maar de fabrikanten van de huidige smartphones/tablets maken prima producten. De verschillen tussen beide is niet levensgroot. De een gebruikt plastic, de ander heeft een mooi dashboard, en de derde heeft "extreem" hoge resolutie schermen. Je kiest wat je zelf het fijnst vindt werken, en het beste bij jouw smaak past.

Apple moet je complimenteren voor het gebruiksvriendelijk maken, en het creeren van een grote markt voor smartphones. In de tijd van Windows Mobile was het allemaal net niet. Google/Android hebben slim gereageerd en kunnen goed concurreren met Apple.

De vraag of een Apple (iPhone, iPad, Mac(book)) te duur is, dat blijft een andere discussie. Apple levert deftige producten, met goede specs, maar ook met een stevige prijs. Echter een "gewone" laptop, met vergelijkbare specs, kost ook een hoop geld. Daarnaast, doordat Apple weinig modellen uitbrengt, hebben ze weinig last van concurrentie in hun eigen markt.

Ik ben absoluut geen fanboy, laat staan dat ik 1000 euro over heb voor een macbook...
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#16

Bericht door Blauwbek »

Artifex schreef:Tja...blijkbaar heeft samsung nu toch ook gekozen om voor de galaxy s3 een ander materiaal te kiezen, namelijk keramiek met alluminium body.Ben benieuwd. :)

http://www.samsunggalaxys3.nl/keramiek- ... oegelicht/
dat is een speculatie. maar ik ben wel benieuwd :)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#17

Bericht door Carnifex »

Ep Woody schreef:Waarom altijd de eeuwige discussie tussen verschillende kampen?
Je kunt zeggen wat je wil, maar de fabrikanten van de huidige smartphones/tablets maken prima producten. De verschillen tussen beide is niet levensgroot. De een gebruikt plastic, de ander heeft een mooi dashboard, en de derde heeft "extreem" hoge resolutie schermen. Je kiest wat je zelf het fijnst vindt werken, en het beste bij jouw smaak past.

Apple moet je complimenteren voor het gebruiksvriendelijk maken, en het creeren van een grote markt voor smartphones. In de tijd van Windows Mobile was het allemaal net niet. Google/Android hebben slim gereageerd en kunnen goed concurreren met Apple.

De vraag of een Apple (iPhone, iPad, Mac(book)) te duur is, dat blijft een andere discussie. Apple levert deftige producten, met goede specs, maar ook met een stevige prijs. Echter een "gewone" laptop, met vergelijkbare specs, kost ook een hoop geld. Daarnaast, doordat Apple weinig modellen uitbrengt, hebben ze weinig last van concurrentie in hun eigen markt.

Ik ben absoluut geen fanboy, laat staan dat ik 1000 euro over heb voor een macbook...
De discussie is ontstaan toen apple fanboys begonnen met roepen dat alle apple producten beter zijn als de bestaande producten.
Ik complementeer apple met niks anders als hun uitstekende gave om de consument flink een poot uit te draaien. En dan ook nog eens de concurrentie proberen zwart te maken door deze aan te klagen wegens plagiaat en weet ik wat nog niet meer.
Apple was vroeger goed bezig door zich te focusen op ontwerpers, video-editing en fotobewerking maar nu ze de "mainstream"-weg in zijn geslagen gaat het helemaal niet goed meer met die business.
Wat microsoft al heeft bereikt probeert apple nu gladjes over te doen, met een schepje apple-mentaliteit er bovenop.

Microsoft zou dan ook apple moeten aanklagen voor plagiaat van hun geniale idee van het creëren van een monopolie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Topicstarter
Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#18

Bericht door Artifex »

Ik ben het helemaal eens met Ep Woody. :D :beer: :goed: :goed:

-- [bericht automatisch samengevoegd - 17 apr 2012, 23:17] --
Carnifex schreef:Oftewel, je hebt niks aan een iPhone behalve als je dat hele ding veranderd.

Oftewel, alles wat je met een smartphone met Android out-of-the-box kan kun je niet met een iphone tenzij je hem jailbreaked..

Nee, iPhone, goed product hoor.
Nog even dit:

De iphone is zonder jailbreak ook al super uitgebreid, de aanpassingen die je met tweaks kan doen is echt persoonlijk en dikwijls overbodig.Sommige tweaks zoals sbsettings zijn erg handig en voor sommigen onmisbaar.Maar heb ondertussen vernomen dat er een kans in zit dat dit meegenomen wordt in een toekomstige ios update.
Dus dat een iphone zonder jailbreak waardeloos is vind ik niet juist.
Natuurlijk is het bij android eenvoudiger om software uit onbekende bronnen te installeren, maar we gaan er even van uit dat je je apps/games koopt.
Verder moet je je android smartphone/tablet ook rooten als je volledige wijzigingen van interface wilt doen en het rooten is moeilijker als een jailbreak voor ios. :)
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#19

Bericht door Carnifex »

Artifex schreef:De iphone is zonder jailbreak ook al super uitgebreid, de aanpassingen die je met tweaks kan doen is echt persoonlijk en dikwijls overbodig.Sommige tweaks zoals sbsettings zijn erg handig en voor sommigen onmisbaar.Maar heb ondertussen vernomen dat er een kans in zit dat dit meegenomen wordt in een toekomstige ios update.
Dus dat een iphone zonder jailbreak waardeloos is vind ik niet juist.
Natuurlijk is het bij android eenvoudiger om software uit onbekende bronnen te installeren, maar we gaan er even van uit dat je je apps/games koopt.
Verder moet je je android smartphone/tablet ook rooten als je volledige wijzigingen van interface wilt doen en het rooten is moeilijker als een jailbreak voor ios. :)
Maar als je nu zegt dat jailbreaken eigenlijk helemaal niet nodig is en zelfs overbodig in de meeste gevallen, waarom zijn er dan 100 goede redenen om het wel te doen? Vind 100 redenen nogal overtuigend.

Ik snap best dat het handig is voor mensen die meer uit hun telefoon willen halen, maar waarom is het nodig zo'n ding "tegen de voorwaarden van apple in" te jailbreaken om al die functies te "unlocken" ?

Rooten van een android kan tegenwoordig ook gewoon met een app, dus dat is kwestie van op een paar knopjes rammen :goed: . Daarnaast is het rooten van een android toestel niet "illegaal" bevonden door google, jailbreaken wordt wel gezien als "illegaal" door apple.
Klassiek voorbeeld van censuur.

Ik kan mijn geroote android toestel terug sturen bij schade, want mijn garantie is dan nog geldig.
Een ge-jailbreakt apple product is voor apple niet meer te redden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Topicstarter
Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: 100 reasons to jailbreak your iphone

#20

Bericht door Artifex »

Het jailbreaken is geen must voor gewone gebruikers bedoelde ik eigenlijk.Als je wat meer een iphone-freak bent is het dan weer superhandig, maar geen must.Misschien komt er ooit wel eens een filmpje 100 reasons to root your android ...

Ik lees overal dat als je je androidtoestel root, dat de garantie vervalt:
http://www.androidworld.nl/forum/htc-de ... flash.html
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervalt- ... oot.211446


Verder is het jailbreaken niet illegaal, wel moet je als je van je garantie wilt genieten je gejailbreakte toestel ffe terug zetten naar fabrieksinstellingen met itunes (peace of cake)
Dat apple het jailbreaken niet leuk vind is een ander verhaal...
Dit heeft volgens mij te maken met bepaalde tweaks die de stabiliteit en batterijduur zal afnemen.Je moet immers goed weten wat je wel en beter niet installeert.En ook om de gecrackte apps en games tegen te gaan natuurlijk.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer