Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

ruud.niet
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jun 2016, 10:37
Reputation: 3
Usenet: eweka
Internet: kpn
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#631

Bericht door ruud.niet »

Het is opvallend hoe vaak die vraag word gesteld, in principe maken het bij de meeste programma's geen ruk uit of je 32 of 64 bit kiest.
Tenzij er een voordeel valt te behalen met de 64 bit code, en dat zijn nu wel wat meer programma's maar over het algemeen zijn dat alleen maar heftige programnmas of tools zoals rar, foto bewerking, cad/cam, render tools en dergelijke, maar vooral wetenschappelijke speeltjes hebben echt baat bij 64 bit. Voor normale programma's is er eigenlijk geen noodzaak vandaar dat het niets uitmaakt of een office pakket op je pc zet of het nu 32 of 64 bit is zal voor de meeste geen ruk uitmaken tenzij je spreadsheet junk bent die comlexe berekeningen moet maken over honderden of duizenden gegevens dan kom je in de buurt van 64 bit gebruik. Maar eerlijk ik ken maar 2 mensen waar het echt nodig was, vrijwel alle anderen denken dat het nodig was ;).
Dus tsja win 64 is leuk maar is eigenlijk alleen maar handig voor programma's die meer geheugen willen toewijzen zoals spellen en dergelijke dus op dat gebied heb je nu wel weer voordeel je spel kan nu gewoon 10 Gb geheugen toewijzen aan zichzelf zonder dat het spul crashed.
Alhoewel dat soms toch echt nog steeds gebeurt ;)
Ik zit eigenlijk met een ander punt ik probeer eigenlijk de verwerking van de op te halen files wat te stroomlijnen
Het zit zo ik maak gebruik van mijn kleine harde schijfjes aan en in mijn pc deze zijn eigenlijk niet zo heel snel
Het geheel bestaat uit een interne 6 GB hdd en 3 usb schijven te weten 2 x usb 3.0 en een usb-c gen2 schijf.
Ik probeer eigenlijk de last te verdelen zodat het spul zo snel mogelijk klaar is met een taak.
dus ik probeer spotnet zover te kijgen dat het de tijdelijke bestanden op 1 schijf zet dan de herstel controle op schijf 2 en dan het uitpakken naar schijf 3.
Nu zul je denken waarom wil ik dat nu het is heel simpel als alles op 1 hdd plaatsvind word het best wel een heel traag proces, ook al zijn deze schijven noyu niet echt traag te noemen tussen de 190 en 270 MB/s.
Maar als deze processen op 1 schijf gedaan worden zie je het inzinken naar onder de 20 MB/s omdat alle processen tegelijk plaatsvinden en de downloads uiteraard gewoon binnen blijven rollen.
Overigens heb ik net deze classic opgehaald en wil ik kijken of ik deze wel sneller kan krijgen.
Helaas zijn de opties nou niet echt uitgebreid om met dit soort zaken te rommelen.
Nu zul je zeggen gebruik je ssd/nvme schijven nu dat heb ik gedaan maar ja als je veel news speelgoed erop laat komen gaat toch echt je hele snelle ss/nvme heel rap naar beneden qua betrouwbaarheid. Als voorbeeld mijn 970 EVO geeft na ongeveer 4 maand tijd al 97% in orde... dit is echt te wijten aan het news goepen gebruik.
Mijn samsung enterprise ssd's die daarvoor deze last droegen zijn na een jaar of 3 echt heel langzaam geworden door deze wat hogere belastingen.
Natuurlijk geef ik toe dat het ook komt omdat ik er niet voor terugschrik om even een 163 GB post op te hengelen omdat het leuk lijkt en soms net zo snel weer weg moet gooien omdat het niet mijn ding bleek te zijn ;). Of weer eens een bagger upload van hele slechte kwaliteit, want dat komt ook nog steeds voor.
Dus terug komend op het punt wat ik wil bereiken is een snellere afhandeling van het binnen gekomen spul en de afhandeling er van.
Misschien kan een van jullie mij tips geven hoe dit op te lossen
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#632

Bericht door mesa57 »

@eheer : bedankt voor het testen. We gaan aan de slag met sabnzbd 3.2.0 :thanks:
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#633

Bericht door mesa57 »

@ruud.niet : het beste kun je een externe sabnzdb configureren of nzbget. Voor optimalisatie tips kun je dan terecht op het sabnzbd forum of het nzbget forum. Eerlijk gezegd hebben wij daar verder weinig ervaring mee.

eheer
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2021, 23:57
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#634

Bericht door eheer »

mesa57 schreef: 09 mar 2021, 11:57 @eheer : bedankt voor het testen. We gaan aan de slag met sabnzbd 3.2.0 :thanks:
Top graag gedaan leuk dat ik kon helpen en zie graag uit naar de nieuwe spotnet met SABnzb 3.2.0

MrSPoTLiTe
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 nov 2011, 00:50
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6 SABNZBD instellingen-probleem!

#635

Bericht door MrSPoTLiTe »

Altijd leuk een nieuwe versie (my respect!).

Echter loop ik wél tegen een aantal problemen aan waar ik sowieso nog een melding van zal maken, maar mogelijk weet/heeft iemand hier al een verklaring/oplossing.

- Betreffende SABNZBD 3.1.1 die bij 1.9.0.6 zit: Ik zou graag de automatische archief uitpak-functie permanent willen uitzetten, alleen lijkt Spotnet (of SABNZBD) dit keihard te negeren, want na iedere (voltooide) download zijn de SABNZBD-instellingen weer naar de oorspronkelijke staat teruggezet.

Ter informatie: ik bewerk/wijzig de sabnzbd.ini welke vindbaar is in de map "%PROGRAMDATA%\Spotnet\" (het wijzigen van de SABNZBD-instellingen vanuit Spotnet heeft geen toegevoegde waarde, dit om onderstaande reden).

Echter wordt dit bestand niét gebruikt, omdat deze éérst als hernoemd "tmpXXXX.tmp.ini" bestand naar "%TEMP%" wordt gekopieerd en dan pas wordt gelezen.

Misschien dat het helpt om dit tijdelijke bestand read-only/alleen-lezen te maken, zodat Spotnet (of SABNZBD) de gemaakte wijzigingen niet ongedaan maakt/terugzet, maar dit is natuurlijk verre van gebruiksvriendelijk/prettig.

Verder is er nog een ander probleem m.b.t. het aanmelden van spots wanneer een afbeelding/website van een specifieke HTTPS-adressen wordt gebruikt.

Spotnet schijnt namelijk moeite te hebben met sommige SSL certificaten/CA's die websites gebruiken, waardoor het aanmelden van een spot onmogelijk wordt indien één van de betreffende certificaten/CA's wordt aangetroffen.


Zie viewtopic.php?f=3&t=8802&p=67724#p67724

Anyway, ik merk het wel of iemand zich geroepen voelt om te reageren. Iig mijn onmeetbare dank voor het voortdurend verbeteren van Spotnet! :-)

- MrSPoTLiTe aka copyitright
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#636

Bericht door mesa57 »

Spotnet kent een heel strakke integratie met sabnzbd juist om het voor de meeste spotters gemakkelijk te maken.
Dat gebeurt inderdaad door de sabnzbd.ini uit de spotnet folder te nemen, deze waar nodig aan te passen en dan naar een temp folder te schrijven.
Sabnzbd wordt dan opgestart met die gewijzigde config in de temp folder.
Dit process wordt iedere keer bij het opstarten van spotnet uitgevoerd.
We gaan dit ook niet veranderen. Voor veeleisende gebruikers zoals als jij hebben we de optie downloadknop -> externe sabnzbd toegevoegd.
Dan kun je je eigen sabnzbd installeren en precies zo configureren zoals je wilt.
Het CA probleem waaraan je refereert zal ik eens naar kijken.

marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#637

Bericht door marmad »

Ik gebruik de Spotnet versie 1.9.06. Hier kan je oudere spots verwijderen.
Er komt een kalender in beeld met de tekst: "Selecteer een datum van waaraf alle spots verwijderd moeten worden"
Als ik de datum 16-03-2015 invul, worden dan alle spots voor die datum gewist of na die datum. Ik denk dat de zin anders geformuleerd moet worden.
Vast bedankt en groet.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#638

Bericht door mesa57 »

Tja, oudere spots verwijderen vanaf een bepaalde datum -> voor een bepaalde datum neem ik aan ?

Carabas
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2017, 11:54
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: Vodafone
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#639

Bericht door Carabas »

Ik kon geen films downloaden en na de nieuwe update 1.9.0.6 kan ik niets meer binnenhalen, alle opties gaan in de wachtstand, Moet ik een wachtwoord hebben of wat is er veranderd?
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#640

Bericht door mesa57 »

Als er een wachtwoord zit op de download, dat kun je meestal in de post lezen, moet je dat wel meegeven of achteraf in sabnzbd invullen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer