Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Aantal gevonden spots

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Aantal gevonden spots

#1

Bericht door Fred Bond »

Maak gebruik van lightningusenet. Het zoeken naar spots mbv Grabit geeft altijd een veel beter/groter resultaat dan zoeken mbv Spotnet. Hoe komt dat? Spotnet is makkelijker in gebruik maar dit verschil was dermate groot dat ik me genoodzaakt voelde een Grabit-account aan te houden. Is Spotnet zo in te stellen dat zoeken middels- eenzelfde goed zoekresultaat oplevert als zoeken mbv. Grabit? (Ik wil van Grabit af omdat dat betaald moet worden middels PayPal!)

Wil in Spot-Net forum een avatar invoeren. Hoe doe ik dat? URL invoeren? Waar vind ik avatars op het internet? Hoe kan ik een eigen avatar plaatsen?

gr. Fred
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: Aantal gevonden spots

#2

Bericht door ardy43 »

hoi Fred ik kan je alleen helpen met deze avatar instellen :D

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#3

Bericht door hjvbft »

Vergelijkbare vraag en antwoord. Er zijn diverse oplossingen die gratis zijn en meer resultaten tonen.
Om het maximale aantal resultaten in Spotnet te kunnen vinden een server gebruiken die een hoge header en binaries retentie heeft. De headers voor het kunnen verwerken van de spots in de lokale database.
De binaries om de bestanden genoemd in de spots te kunnen downloaden.

Op binaries4all staat uitleg over usenet en manieren om gratis te zoeken.
Voor het echte downloaden is een server nodig waarvoor het meestal wel nodig is om te betalen.
Linken naar de sites waarmee gezocht kan worden mogen hier niet genoemd worden.
Gebruikersavatar

Megalos
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 feb 2011, 16:55
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Re: Aantal gevonden spots

#4

Bericht door Megalos »

In de nieuwsgroepen staan heel veel binaries (de bestanden). Mensen kunnen in SN een een spot aanmelden met een verwijzing naar zo'n bestand in de niewsgroepen. Maar lang niet van alle bestanden in de nieuwsgroepen wordt een spot aangemeld in SN. Het grootste gedeelte is niet op SN te vinden. Grabit zoekt waarschijnlijk direct in de nieuwsgroepen en ziet dus alle bestanden. Dit is naar alle waarschijnlijkheid de reden waarom je met Grabit veel meer vindt dan met SN.

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#5

Bericht door Fred Bond »

"Om het maximale aantal resultaten in Spotnet te kunnen vinden een server gebruiken die een hoge header en binaries retentie heeft." (????????)

Ik maak gebruik van Lightningusenet als server. Zowel in Spot-Net als in Grabit. Dan zouden de zoekresultaten toch ook gelijk moeten kunnen zijn....... Heb lang betaald voor Grabit-search maar dat werkt toch niet via een andere server?
Ben niet echt terzake kundig, eigenlijk tevreden met Lightningusenet en wil ook bést betalen maar niet mbv Paypal.
Bedankt zover,

Fred

Ook mbv binsearch.info is het zoekresultaat véél groter ....

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 nov 2011, 10:28] --
ardy43 schreef:hoi Fred ik kan je alleen helpen met deze avatar instellen :D
Hallo Ardy, bedankt voor je antwoord. 't Is duidelijk. Had nog nooit van "hosters, Imageshack of Tinypic" gehoord.

gr. Fred

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#6

Bericht door hjvbft »

Grabit-search gebruikt wel een andere server. Namelijk een server (94.236.38.241) van GrabIt.
De reden dat er via Binsearch meer gevonden word staat in de gegeven links.
Zie ook het bericht van Megalos.

Als LightnungUsenet al gebruikt werd voor 04-11-2011 dan is de oudste Spotnet spot zichtbaar.
Er zullen meer spots gevonden worden als er meer gespot word.

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#7

Bericht door Fred Bond »

Oké, 't is duidelijk. Megalos en hjvbft bedankt. 'k Blijf naast Spot-Net gewoon Grabit gebruiken met Binsearch als zoekmachine.
Megalos zegt "Grabit zoekt waarschijnlijk direct in de nieuwsgroepen en ziet dus alle bestanden". Waar kan ik recente deskundige info/prijzen/beoordelingen vinden over/van alle andere nieuwreaders die direct in de nieuwsgroepen zoeken? Heb jaren geleden al 'ns meerdere nieuwsreaders uitgeprobeerd, intussen zal er ongetwijfeld veel veranderd zijn, maar ik heb eigenlijk geen zin die wéér allemaal te moeten "testen".

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 nov 2011, 17:57] --

Heb NZBIndex weer gevonden. Via NZBIndex en Binsearch.info gevonden bestanden worden vervolgens gedownload mbv. Grabit. Kan dat ook gebeuren mbv. Spot-Net? Wat moet er daartoe aangepast worden?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#8

Bericht door hjvbft »

Zonder het ophalen van headers kan in Newsleecher gezocht worden met SuperSearch (niet gratis).
NNTPGrab heeft een zoek optie (gratis, niet alle groepen).
Kan dat ook gebeuren mbv. Spot-Net? Wat moet er daartoe aangepast worden?
Er staan 2 links hierover in het bericht NZB bestanden Importeren in Spotnet.

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: Aantal gevonden spots

#9

Bericht door Fred Bond »

Hallo, bedankt zover.
Heb sabnzbd.ini aangepast. Moet er nog mee gaan werken. Ben blij dat je me er op geattendeerd hebt.
Naar Newsleecher, ken ik nog van lang geleden, had ik al gezocht. Ik heb inderdaad gezien dat er voor SuperSearch betaald moet worden maar ook dat Ultraleecher uit is. ("UltraLeecher is bijna een exacte kopie van Newsleecher maar dan wel met de opmerking dat de zwakke of mindere punten van Newsleecher eruit zijn gehaald en/of verbetert. Het is niet gratis.")
Is Ultraleecher net zo goed als Newsleecher (ooit was)? Maken beide gebruik van SuperSearch. Zit er wat dat betreft nog een verschil in filtering van hetgeen SuperSearch in beiden laat zien?
Alle info welkom.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 18 nov 2011, 11:09] --

http://computertotaal.nl/software/22537 ... otnet.html ????
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer