Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#1

Bericht door Gompy »

Hallo,

Ik was vanmiddag zo de spots aan het vergelijken van de diverse Spotxxx programma's en zag dat bepaalde spots in Spotnet niet worden getoond en in Spotlite en Spotgrit wel.
Het betreft hier spots waar voor door anderen werden gewaarschuwd dat het virussen zou bevatten of dat het een fake-id zou zijn las ik in Spotlite/Spotgrit.
Ik zal hier geen titels noemen maar die spots zijn vandaag gepost om 13.23 en 13.24 uur het betreft applicaties (Win)
Wordt er ergens in Spotnet gefilterd of zo?
Het enige wat ik aan extra's toegevoegd heb is Spotnetimprover en ik heb Spotnet vanmiddag helemaal opnieuw geïnstalleerd en een verse database opgehaald.
Ik gebruik voor usenet dezelfde server voor alle programma's en voor Spotnet/Spotgrit heb ik dezelfde header/download en upload server opgegeven dus dan zou ik ook dezelfde uitkomst aan spots moeten hebben.
Vreemde zaak.
Weet iemand het antwoord hier op?

Groeten, Gompy
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#2

Bericht door Carnifex »

Spotnetimprover is een programma waar users en spots mee kunnen worden aangemeld als zijnde spam en uiteindelijk worden deze ook op een blacklist geplaatst.
Dat is dus de reden dat er sommige spots in spotnet "gefilterd" zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#3

Bericht door Gompy »

Ok, bedankt Carnifex,

Dus als ik het goed begrijp, als ik dan de regel "http://haatmij.nl/ enz, enz" uit "settings.xml sloop, en een nieuwe database ophaal, dan moeten alle spots, ongeacht eventuele waarschuwingen gewoon zichtbaar blijven en de extra dingetjes van dat tooltje (smileys, klikbare linken, vergrote afbeeldingen enz) blijven dan gewoon werken?
Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#4

Bericht door KoffieBo0N »

Nee waarschijnlijk niet, omdat Spotnet ook gemodereerd wordt buiten het haatmij-script. Deze moderatie is anders/is er niet bij Spotlite of Spotgrit, dus het kan zijn dat de databases verschillen als je de proggies met elkaar vergelijk.

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#5

Bericht door Gompy »

Prima, bedankt voor de antwoorden...
Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#6

Bericht door KoffieBo0N »

Alsjeblieft ;)!

TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#7

Bericht door TheGreatGonzales »

Ik heb hierop nog een aanvulling. Het Spotnet-moderatiesysteem werkt met cryptografie. Moderators plaatsen berichten op usenet die aangeven dat een bepaalde spot ongewenst is, en deze berichten zijn ondertekend met een cryptografische sleutel. Spotnet luistert alleen naar verwijder-berichten als de sleutel waar deze mee ondertekend is vertrouwd wordt; anders zou immers iedereen zomaar spots kunnen laten "verwijderen". Standaard staan in de Spotnet-configuratiebestanden (ik geloof in keys.xml) de sleutel(s) van de moderator(s) die zijn aangesteld door de maker van Spotnet. Indien een Spotnet-gebruiker prijs stelt op een volledig ongecensureerd spotoverzicht, is het mogelijk om simpelweg de vertrouwde sleutels uit het configuratiebestand te slopen. Ook is het met dit systeem technisch gezien mogelijk om alternatieve moderatieteams te creëren, die gebruikers als ze willen kunnen "vertrouwen" door de sleutel(s) toe te voegen aan hun configuratie.

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Worden spots in het programma Spotnet gefiltert?

#8

Bericht door Gompy »

Bedankt voor de uitleg TheGreatGonzales.
Erg interessant!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer