Pagina 1 van 1

Foutmelding 502

Geplaatst: 29 jun 2017, 09:55
door Lowjoy
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet 2.0
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.250
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Tele2
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: 28 dagen geleden, geen veranderingen voor het probleem ontstond.
Geef een beschrijving van je probleem: Foutmelding

Er zijn problemen met de usenet server. 502 news.tele2.nl NNRP Service Ready - Klantenservice@tele2.com (502 )
Systeemstatus is niet groen - Mogelijk zijn er problemen met het netwerk of de systeemconfiguratie.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet grondig verwijderd en geinstalleerd.
Contact met eweka
Contact met tele 2
Inloggegevens gecontroleerd
Forum doorzocht naar een vergelijkbaar probleem, 1 gevonden maar geen oplossing.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Afbeelding

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 29 jun 2017, 15:55
door jagp
Je geeft aan dat je usenet provider Eweka is.
Waarom gebruik je dan de usenet server van Tele2 in spotnet?

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 03 jul 2017, 18:04
door Lowjoy
Bij spotnet heb ik gewoon ingelogd met als server Eweka geen idee waarom hij die van Tele2 pakt.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 03 jul 2017, 18:55
door SynologyDude
Blijkbaar gebruiker je toch ergens Tele2 of misschien ooit eens gewisseld tussen provider? Als je echt zeker weet dat de instellingen goed staan opnieuw installeren en op de nete manier verwijderen.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 03 jul 2017, 19:51
door Lowjoy
Zojuist opnieuw geinstalleerd echter geeft hij nu de melding 'Scannen naar updates fout : 502 news.tele2.nl NNRP ready - klantenservice@tele2.com (502)

tevens kan ik geen andere provider kiezen, deze knop lijkt wel uitgeschakeld.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 04 jul 2017, 08:08
door jagp
Verwijder spotnet eens met de spotnet removal tool.
Deze tool verwijdert alles van spotnet, zodat je een 100% schone installatie kunt uitvoeren.

Link: Spotnet removal tool v1.3

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 16 jan 2019, 20:12
door jack1
size=115]Support Request Template[/size]

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: spotnet1902
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: ExtremeUsenet
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: nod32
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: 16-01-2019
Geef een beschrijving van je probleem: ik krijg deze mededeling,
Header server 502 Access Denied(Download Cap Hit) (502)
?????
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb spotnet met de tool verwijder de comp opnieuw opgestart
en spotnet opnieuw geinstalleert
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
 </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 18 jan 2019, 10:12
door mesa57
Cap hit = je hebt je download limiet overschreden bij extreme usenet. Neem contact op met hun helpdesk.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 18 jan 2019, 16:40
door jack1
Bedankt voor deze uitleg.

ik heb inmiddels contact met ze gehad en ik heb een block.
volgen hun kom dat door dat ik een uploader zou zijn.

Re: Foutmelding 502

Geplaatst: 18 jan 2019, 17:54
door mesa57
Dat klopt als je reacties upload.