Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaring & Discussie: Giganews

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
youare
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:43
Reputation: 0

Ervaring & Discussie: Giganews

#1

Bericht door youare »

ik zit sinds 2007 bij giganews als usenet provider. zeer tevreden. ik betaal met mijn credit card en je kunt op willekeurig moment de begintijd van je abbonnement laten ingaan als je over je downloadlimit heen bent. ze hebben ook abbo zonder limits.....retentie van binaire groepen rond 900 dagen (dus ongeveer 3jr)......

alleen 1 vervelend ding...als je giganews opgeeft als server voor HEADERS, dan laden de reactie in spotnet heel langzaam.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



umf
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:29
Reputation: 0
Usenet: Giganews
Internet: Ziggo
Locatie: Lisse

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#2

Bericht door umf »

Daar is een eenvoudige oplossing voor: text.giganews.com
Op deze server van giganews staan alleen de tekstberichten/headers en niet de binaries.

Spots en reacties laden veel sneller als je deze server gebruikt. :D

Pas de server.xml aan aan de hand van dit voorbeeld:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="text.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Topicstarter
youare
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:43
Reputation: 0

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#3

Bericht door youare »

indd, heeft dit geholpen. reacties laden sneller op....alleen jammer dat het om geen ssl-verbinding gaat...want dat heb ik liever...bedankt !!!!

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#4

Bericht door hjvbft »

Het probleem met langzaam laden van de reacties is als het goed is al een tijdje opgelost.
Er kan news.giganews.com gebruikt worden voor de headers.
Het is mogelijk dat text.giganews.com wel ssl ondersteund. Om dit te testen:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="text.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Zou mooi zijn als je meld of dit werkt of niet.

Voor andere die servers.xml willen aanpassen:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Laatst gewijzigd door hjvbft op 18 mei 2011, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

tux
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2011, 19:38
Reputation: 0
Usenet: giganews
Internet: Ziggo

Ervaringen & Discussie: Giganews

#5

Bericht door tux »

Ik vind giganews de allerbeste 8-)

1000 dagen retentie
Uptime Geen uitval wegens onderhoud Geen downtime
Toegang zo snel als je verbinding
50 verbindingen mogelijke
goede support
etc

http://www.giganews.com

:zwaai:
verplaatst van Download2day naar Giganews
- MariaK

joeydrenthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:05
Reputation: 0
Usenet: giganews
Internet: ziggo

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#6

Bericht door joeydrenthe »

ik heb een account bij giganews aangemaakt en kan ook op hun site inloggen
maar bij spotnet kan ik niet inloggen waar kan het aan liggen ???

Jantje666
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2011, 21:36
Reputation: 0

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#7

Bericht door Jantje666 »

Hoi,

Ook ik ben een giganews gebruiker maar heb een spotnetretentie probleem.
Ik heb maar 37 dagen retentie als ik de categorie films aanklik? Ik begrijp dat het eigenlijk 700+ dagen moet zijn?

Ik heb bij het invoeren van de servergegevens zowel de amerikaanse als de europese servergegevens van giganews geprobeerd, ook heb ik servers.xml al ingesteld op text.giganews.com maar helaas geen verandering.

Wat doe ik fout?

PS, als ik een specifieke dvd zoek die 768 dagen oud is dan vindt spotnet hem wel maar als ik naar beneden scroll na het opstarten dan gaat ie maar 37 dagen terug.
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#8

Bericht door Thisegzz »

Waarschijnlijk staat 'Spots tonen' op 5000. Verander deze bij Beeld naar 'onbeperkt' en je ziet weer alle spots :)
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch

Jantje666
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2011, 21:36
Reputation: 0

Re: Ervaring & Discussie: Giganews

#9

Bericht door Jantje666 »

Hahahahaha, dit is wel raar. Ik heb dat nooit veranderd maar voor de herinstallatie van mijn pc en het installeren van de nieuwste versie had ik wel de juiste retentie/weergave :) Thanks voor de tip :)

ps, alleen dit is nog raar, alles loopt op naar 762 dagen maar de onderste 2 spots zijn 708 dagen :D:D
afbeelding verwijderd ivm verwijzing naar bestanden
- MariaK
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer