Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Error tijdens install xampp: Maximum execution time exceeded

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Missy5
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012, 15:21
Reputation: 0

Error tijdens install xampp: Maximum execution time exceeded

#1

Bericht door Missy5 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: nieuwste
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton
Met welk programma download je?: Newsleecher
XML bestand.: Ik heb (nog) geen servers.xml file

Wanneer begon je probleem?: Tijdens het draaien van install.php, installatie op xampp (die nu goed draait onder Internet Explorer) en in browser staat 'http://localhost/spotweb/install.php?page=3' als laatste goede pagina
Geef een beschrijving van je probleem: Alles gaat goed tot ik de pagina krijg met Spotweb type en Administrative user. Hier vul ik braaf de gegevens in en krijg na even wachten deze melding:
"Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\_WP\xampp\htdocs\spotweb\Math\BigInteger.php on line 1594"

Hierbij maakt de spotweb type niet uit, heb ze alle 3 geprobeerd.

Kan iemand me hierbij helpen? Zit al 3 dagen te klooien.


Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#2

Bericht door hjvbft »

Open \xampp\php\php.ini met klablok of notepad++ en zoek de regel: max_execution_time = 30
Verhoog de waarden naar bijvoorbeeld 180 en sla de php.ini op. Stop de apache /mysql server en start de server weer. Ga nu verder waar je gebleven was. Wanneer dezelfde foutmelding nog een keer word gegeven de 180 aanpassen tot 300.

Controleer de install.php zodat er minimaal 1 van de 3 op OK staat bij OpenSSL.
Als alleen bcmath ok is kan je via php.ini gmp inschakelen (deze is sneller dan bcmath).
Open \xampp\php\php.ini en wis de ; voor ;extension=php_gmp.dll
Sla de wijziging op en stop / start de servers.

Topicstarter
Missy5
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012, 15:21
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#3

Bericht door Missy5 »

Ik ben zo blij dat je reageerde, je hebt geen idee! (Respect) :thanku:

Ik ben nu opnieuw begonnen want xampp/apache deed nu helemaal niets meer en ik zag alleen het bos. Dus:
* xampp in c:\ gezet en dubbelgeklikt op setup_xampp.bat
* in phpadmin een gebruiker-met-tabel aangemaakt
* spotweb in C:\xampp\htdocs\spotweb gezet
* Open \xampp\php\php.ini: in het deel Resources deze regel geedit zoals jij aangaf: max_execution_time = 300. Gelijk de ; voor ;extension=php_gmp.dll en ;extension=php_openssl.dll gewist (voor extension=php_curl.dll stond er geen)

* Apache en mysql gestart.
* Daarna in IE naar http://localhost/spotweb/install.php.
Krijg de melding: Apache http Serve has stopped working (check online for a solution / Close the program)
en bij meer info:
Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: httpd.exe
Application Version: 2.4.3.0
Application Timestamp: 502f70a3
Fault Module Name: LIBEAY32.dll

-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2012, 13:08] --

UPDATE
Heb geprobeerd de libeay32.dll en ssleay.dll te kopieren vanuit php directory, maar dat helpt niet. Als ik de apache via de cmd probeer te starten krijg ik deze melding "httpd.exe: Syntax error on line 133 of C:/xampp/apache/conf/httpd.conf: Cannot load modules/mod_ssl.so into server: The operating system cannot run %1."
Lijkt toch iets mis te gaan met openssl?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2012, 13:22] --

UPDATE
Heb de 2 bestanden libeay32.dll en ssleay.dll weer teruggezet want daardoor kwamen foutmeldingen van de apache server.
Gekeken in php.ini en voor het proberen een ; voor extension=php_openssl.dll gezet.
Dat lijkt wat te doen! Nu kan ik wel de install.php van spotweb krijgen. Ik zie daar staan:

Code: Selecteer alles

DB::pgsql 		NOT OK
GD 			OK 
OpenSSL 
At least 1 of these must be OK 
these modules are sorted from fastest to slowest
openssl 			                NOT OK 
gmp 			                 OK 
bcmath 			                OK 
Can create private key? 		OK 
Dus alleen dat openssl werkt niet goed. Is dat erg?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2012, 14:42] --


UPDATE
Net gedaan alsof ik gek was en doorgegaan met de install.
Na enige tijd wachten dus goed dat ik op jouw aanraden de max tijd had aangepast: kreeg de melding dat 'Spotweb has been installed succesfully' ! :clap:

Volgende stap is 'retrieve' maar vanuit de browser kreeg ik een Access Denied melding.
Wat ik dus maar heb gedaan, na zoeken op het forum:
* cmd venster geopend, in directory van spotweb gaan staan.
* deze opdracht ingegeven: c:\xampp\php\php.exe retrieve.php
(Omdat ik dit bericht ook bijhoud voor eventuele anderen heb ik dit hier bij geschreven en houd ik zoveel mogelijk stappen bij die wel lukken)

Nu is hij al een tijd bezig en ik zie regel na regel voorbij komen. Ik zie bijv.:

Code: Selecteer alles

Retrieving 3308506 till 3309507 (parsed 985 headers, 0 full, verified 952, moderated 31, skipped 0 of 985 total messages) in 1.19 seconds
Ik hoop dat dit klopt? Hoe vaak moet ik via cmd retrieve.php draaien? Of gaat dit vanuit de browser de volgende keer?
-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2012, 14:56] --


Update
Ik ben aan het kijken in de instellingen (retrieve is nog bezig wel) en op de tab Spotweb zie ik het volgende:

Code: Selecteer alles

Warning: file_get_contents(): Unable to find the wrapper "https" - did you forget to enable it when you configured PHP? in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 23
Warning: file_get_contents(https://raw.github.com/spotweb/spotweb/master/notifications.xml): failed to open stream: Invalid argument in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 23
Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 38
Notice: Trying to get property of non-object in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 38
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotWebVersionCheck.php on line 38
Notice: Undefined offset: 0 in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\page\SpotPage_versioncheck.php on line 14
Moet ik daar iets mee?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#4

Bericht door hjvbft »

Had bewust niet openssl genoemd omdat het per Xampp versie verschild deze werkend te krijgen.
Had ook bewust niet gemeld dat retrieve de eerste keer vanaf de cmd te starten.
Teveel informatie in één keer kan afschrikken. Mogelijk nog bruikbaar: Spotweb installeren op Windows
Is op basis van Xampp 1.7.7 en vermeld onderaan een link over Xampp 1.8.1 i.c.m. OpenSSL.
Hoe vaak moet ik via cmd retrieve.php draaien?
In ieder geval de eerste keer totdat Spotweb bij is met de spots + comments.
Daarna kan het via de browser. Persoonlijk vind ik het duidelijker via command prompt (cmd) omdat je dan de voortgang kan zien. Je kan de retrieve opdracht in een bat zetten en deze handmatig aanklikken of via taakplanner laten uitvoeren. Als je wilt heb ik een bat met wat opdrachten.
Moet ik daar iets mee?
De foutmelding "Unable to find the wrapper "https"" is een gevolg van het uitschakelen van OpenSSL en kan je negeren. Om deze wel op te lossen heb ik het versienummer van Xampp nodig.

Hou er rekening mee dat het ophalen van de reacties veel langer duurt als het ophalen van de spots doordat het er veel meer zijn.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 07 jan 2013, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Missy5
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012, 15:21
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#5

Bericht door Missy5 »

Bedankt voor je reactie :thanks: en gelukkig nieuwjaar! :beer:

Sorry, ben te snel geweest :wtf: :oops: Ik was gisteravond Oud&Nieuw aan het vieren en heb je reactie gemist
De xampp versie = xampp-win32-1.8.1-VC9 portable vorm geloof ik (de installer werkte niet goed).
Het overkopiëren van de dll files ging inderdaad mis. Is het verstandig alsnog te overschrijven met de dingen uit dat pakket uit de genoemde link? Openssl lijkt me belangrijk? M.a.w: zal ik de aanwijzingen in die link alsnog uitvoeren?

Over het retrieven: dat heb ik inderdaad op eigen houtje gedaan, sorry daarvoor. :oops:
Het heeft 9 (!) uur gedraaid, waarna ik deze melding kreeg (ik heb tijdens de install de gegevens voor Eweka ingevoerd, heb ze goed gechecked):

Code: Selecteer alles

Retrieving 1805298 till 1806299, found 954 comments in 29.36 seconds
Retrieving 1806299 till 1807300, found 647 comments in 22.12 seconds
Retrieving 1807300 till 1808301, found 915 comments in 80.61 seconds

SpotWeb v0.58.24.29 on PHP v5.4.7 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to write to socket! (connection lost!) [response: ""]

#0 C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php(264): Net_NNTP_Protocol_Clie
nt->throwError('Failed to write...')
#1 C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Protocol\Client.php(1745): Net_NNTP_Protocol_Cli
ent->_sendCommand('XOVER 1808301-1...')
#2 C:\xampp\htdocs\spotweb\NNTP\Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdX
Over('1808301-1809301')
#3 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotNntp.php(46): Net_NNTP_Client->getOverview('1
808301-1809301')
#4 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(157): SpotNntp->g
etOverview(1808301, 1809301)
#5 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\retriever\SpotRetriever_Abs.php(230): SpotRetriev
er_Abs->loopTillEnd(0, '1000')
#6 C:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php(180): SpotRetriever_Abs->perform()
#7 {main}

Updating retrieve status in the database
Finished retrieving comments.
C:\xampp\htdocs\spotweb>
Na de zoveelste honderdduizend werd hij erg langzaam, bijv. 80 seconden over 1 regel. Moet ik nu nog een keer retrieven? of alles weggooien en opnieuw beginnen? :shock:


Ik heb ook een bat'je gefrabriceerd zelf:

Code: Selecteer alles

@echo off
echo Nu wordt een retrieve uitgevoerd
echo Please dont close this window
pause

c:\xampp\php\php.exe retrieve.php

if errorlevel 1 goto error
goto finish

:error
echo.
echo Er is iets niet goed gegaan.
pause

:finish
Maar heb meer vertrouwen in jouw skills hierin. Dit is de tweede keer ooit dat ik een bat heb gemaakt. Ik heb graag een die beter is :D

-- [bericht automatisch samengevoegd - 01 jan 2013, 22:15] --

.


Hmmm... Tig keer gekeken vandaag, maar ik snap dat niet veel mensen nu reageren hier :beer: . Hoop dat er morgen een reactie kan komen. Kom niet verder zo.
Heb ook nog steeds deze melding op het 1e tabblad van de instellingen, ik weet niet of ik retrieve moet laten lopen weer en of ik die link nog moet doen en de andere vragen. :oops:

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#6

Bericht door hjvbft »

Is het verstandig alsnog te overschrijven met de dingen uit dat pakket uit de genoemde link? Openssl lijkt me belangrijk? M.a.w: zal ik de aanwijzingen in die link alsnog uitvoeren?
Het voordeel van OpenSSL is de snelheid. Spotweb werkt ook zonder openSSL.
Het makkelijkste is om dit probleem als laatste op te lossen.
Na de zoveelste honderdduizend werd hij erg langzaam, bijv. 80 seconden over 1 regel
Lijkt erop dat de volledige comments worden opgehaald. Dit is niet nodig als er weinig gebruikers zijn.
Configuratie, Instellingen, Ophalen, Zet geen vinkje bij "Comments volledig ophalen".
Hierdoor zal het update een heel stuk sneller gaan. bron
Fatal error occured while connecting to the newsserver
Het is niet erg als de verbinding met de usenet provider soms word verbroken.
Spotweb maakt wanneer nodig een nieuwe verbinding. Helaas word een retrieve gestopt na een foutmelding.
Makkelijker zou zijn als de retrieve na een x-aantal seconden verder gaat.
Moet ik nu nog een keer retrieven? of alles weggooien en opnieuw beginnen?
Een volgende retrieve gaat verder waar de vorige retrieve gestopt is. Weggooien is dus niet nodig.

De 1e bat met dezelfde mogelijkheden als de 2e bat.
Spoiler: show
@echo off
:: Een bat op basis van xampp in c:\xampp
:: Bevat de optie (standaard aan) om niet automatisch te sluiten zodat eventuele foutmeldingen zichtbaar zijn.
:: Bevat de optie (standaard uit) om na een retrieve de retrieve na een x-aantal seconden opnieuw te starten.
:: Deze optie is bedoeld voor de eerste retrieve en bij servers die regelmatig de verbinding verbreken.

:start
:: Kies één van de mogelijkheden.
set /a keuze=2
if "%keuze%"=="1" goto NoDosbox
if "%keuze%"=="2" goto Dosbox_Normaal
if "%keuze%"=="3" goto Dosbox_Retro
if "%keuze%"=="4" goto Dosbox_Force
if "%keuze%"=="5" goto Dosbox_Debug

:NoDosbox
start "" "c:\xampp\php\php-win.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php"
goto end

:Dosbox_Normaal
start "" /b /wait "c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php"
goto opnieuw

:Dosbox_Retro
start "" /b /wait "c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --retro
goto opnieuw

:Dosbox_Force
start "" /b /wait "c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --force
goto opnieuw

:Dosbox_Debug
start "" /b /wait "c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --debug
goto opnieuw

:opnieuw
:: Voor servers die vaak de verbinding verbreken. Hierdoor word Spotweb bijgewerkt totdat de bat handmatig word onderbroken.
:: Onderbreek alleen de bat als er geen retrieve actief is. Staat nu ingesteld op niet opnieuw een retrieve starten.
set /a opnieuw=3
if "%opnieuw%"=="1" goto wachten
if "%opnieuw%"=="2" goto end
if "%opnieuw%"=="3" goto pauze_voor_sluiten

:wachten
:: Standaard ingesteld op 119 seconden omdat hangende verbindingen dan meestal weer vrijgegeven worden.
set /a seconden=119
echo.
echo De retrieve word over %seconden% seconden opnieuw gestart.
echo.
echo Als de laatste retrieve geen foutmelding vermeld is dit het moment om dit venster te sluiten of de bat te onderbreken met ctrl en c. Als de server vaak een time-out geeft het aantal verlagen bij Configuratie, Instellingen, Prestaties, Ophalen per....
echo.
ping -n %seconden% 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 5 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 4 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 3 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 2 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 1 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo.
goto start

:pauze_voor_sluiten
echo Druk op een toets om dit venster (bat 1) te sluiten.
pause > nul
goto end

:end
exit
De 2e bat met dezelfde mogelijkheden als de 1e bat.
Spoiler: show
@echo off
:: Een bat op basis van xampp in c:\xampp
:: Bevat de optie (standaard aan) om niet automatisch te sluiten zodat eventuele foutmeldingen zichtbaar zijn.
:: Bevat de optie (standaard uit) om na een retrieve de retrieve na een x-aantal seconden opnieuw te starten.
:: Deze optie is bedoeld voor de eerste retrieve en bij servers die regelmatig de verbinding verbreken.

:start
:: Kies één van de mogelijkheden.
set /a keuze=2
if "%keuze%"=="1" goto NoDosbox
if "%keuze%"=="2" goto Dosbox_Normaal
if "%keuze%"=="3" goto Dosbox_Retro
if "%keuze%"=="4" goto Dosbox_Force
if "%keuze%"=="5" goto Dosbox_Debug

:NoDosbox
"c:\xampp\php\php-win.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php"
goto end

:Dosbox_Normaal
"c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php"
goto opnieuw

:Dosbox_Retro
"c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --retro
goto opnieuw

:Dosbox_Force
"c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --force
goto opnieuw

:Dosbox_Debug
"c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\retrieve.php" --debug
goto opnieuw

:opnieuw
:: Voor servers die vaak de verbinding verbreken. Hierdoor word Spotweb bijgewerkt totdat de bat handmatig word onderbroken.
:: Onderbreek alleen de bat als er geen retrieve actief is. Staat nu ingesteld op niet opnieuw een retrieve starten.
set /a opnieuw=3
if "%opnieuw%"=="1" goto wachten
if "%opnieuw%"=="2" goto end
if "%opnieuw%"=="3" goto pauze_voor_sluiten

:wachten
:: Standaard ingesteld op 119 seconden omdat hangende verbindingen dan meestal weer vrijgegeven worden.
set /a seconden=119
echo.
echo De retrieve word over %seconden% seconden opnieuw gestart.
echo.
echo Als de laatste retrieve geen foutmelding vermeld is dit het moment om dit venster te sluiten of de bat te onderbreken met ctrl en c. Als de server vaak een time-out geeft het aantal verlagen bij Configuratie, Instellingen, Prestaties, Ophalen per....
echo.
ping -n %seconden% 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 5 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 4 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 3 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 2 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo De retrieve word over 1 seconden opnieuw gestart.
ping -n 2 127.0.0.1 > nul
echo.
goto start

:pauze_voor_sluiten
echo Druk op een toets om dit venster (bat 2) te sluiten.
pause > nul
goto end

:end
exit
edit: Beide bat bestanden hebben inmiddels dezelfde mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 09 jan 2013, 14:07, 9 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Missy5
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012, 15:21
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#7

Bericht door Missy5 »

Lijkt erop dat de volledige comments worden opgehaald. Dit is niet nodig als er weinig gebruikers zijn. Configuratie, Instellingen, Ophalen, Zet geen vinkje bij "Comments volledig ophalen". Hierdoor zal het update een heel stuk sneller gaan.
Er staat daar geen vinkje, wel bij "Comments ophalen". Moet die ook uit, ook als ik wel commentaar wil zien?
Spotweb maakt wanneer nodig een nieuwe verbinding. Helaas word een retrieve gestopt na een foutmelding. Makkelijker zou zijn als de retrieve na een x-aantal seconden verder gaat.
Kan ik dit ergens instellen? Of is het gewoon zo?
Het makkelijkste is om dit probleem van openssl als laatste op te lossen.
Dan doe ik dit als jij aangeeft dat dit nu kan.
Een bat op basis van xampp in c:\xampp die niet automatisch sluit zodat eventuele foutmeldingen zichtbaar zijn.
Heel erg bedankt voor beide batch bestanden!
Ik zal deze 2e nu draaien.

Bij tabblad 'Spotweb updates' in de instellingen staat nog steeds die warnings en notices. Kan ik daar iets aan doen?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#8

Bericht door hjvbft »

Het vinkje bij "Comments ophalen" kan blijven staan als je de reacties wilt zien.

Een retrieve na een x-aantal seconden kan via de bat bestanden. Pas de opnieuw=2 aan naar opnieuw=1

De warnings en notices bij 'Spotweb updates' zijn niet meer zichtbaar als het openssl probleem is opgelost.
Dit tabblad vermeld deze informatie over programma updates van Spotweb als openssl werkt.

Voorbeeld Configuratie, Instellingen, Ophalen.
Spoiler: show
Afbeelding
Aanpassingen word pas bewaard na het klikken op wijzig.

OpenSSL probleem xampp 1.8.1
Xampp 1.8.1 bevat apache met openssl 1.01c en php met OpenSSL .9.8x.
Het is nodig dat beide dezelfde versie van OpenSSL gebruiken.
Stop de xampp servers, download de bijlage van dit bericht (onderaan) of ga naar Apache Haus en download OpenSSL 0.9.8x downgrade for Apache 2.4.3 bron

Apache 2.4.3 naar OpenSSL 0.9.8x
Vervang de bestaande bestanden met de versie uit het pakket.
Maak eerst een backup van de originele bestanden voor vervanging.

Zet de volgende bestanden in c:\xampp\apache\bin\
/Apache24/bin/abs.exe
/Apache24/bin/apr_crypto_openssl-1.dll
/Apache24/bin/openssl.exe
/Apache24/bin/libeay32.dll
/Apache24/bin/ssleay32.dll

Zet /Apache24/conf/openssl.cfg in c:\xampp\apache\conf\
edit: Als deze afwezig is c:\xampp\php\extras\openssl\openssl.cnf kopieren naar c:\xampp\apache\conf\

Zet /Apache24/modules/mod_ssl.so in c:\xampp\apache\modules\

Haal de # weg voor LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so in c:\xampp\apache\conf\httpd.conf
Haal de ; weg voor extension=php_openssl.dll in c:\xampp\php\php.ini

Maak een "ownsettings.php" in c:\xampp\htdocs\spotweb of pas de huidige aan en vermeld hierin:

Code: Selecteer alles

<?php
$settings['openssl_cnf_path'] = "c:/xampp/htdocs/spotweb/lib/openssl/openssl.cnf";
Start de xampp servers en ga naar naar Configuratie, Instellingen. Controleer of de foutmelding weg is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 09 jan 2013, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Missy5
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2012, 15:21
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#9

Bericht door Missy5 »

hjvbft schreef:Het vinkje bij "Comments ophalen" kan blijven staan als je de reacties wilt zien.<knip>
Voorbeeld Configuratie, Instellingen, Ophalen.
Heb ik gedaan en staat bij mij nu net zo. Moet ik de spots niet wel helemaal ophalen?
Een retrieve na een x-aantal seconden kan via de tweede bat. Pas de opnieuw=2 aan naar opnieuw=1
Heb ik gedaan. En omdat ik graag wil zien wat er is gebeurd, heb ik 'exit' aangepast naar 'pause', dat kan toch?
Dan verdwijnt de dosbox niet zonder melding. Is hier een samenvatting aan toevoegen mogelijk? Of komt dit met pause vanzelf?
OpenSSL probleem xampp 1.8.1 Xampp 1.8.1 bevat apache met openssl 1.01c en php met OpenSSL .9.8x.
Het is nodig dat beide dezelfde versie van OpenSSL gebruiken.
Dat klinkt logisch.
Zet de volgende bestanden in c:\xampp\apache\bin\
/Apache24/bin/apr_crypto_openssl-1.dll
De Apache24 directory had ik niet en dit apr bestand ook niet.
Had ik apache24 aan moeten maken? Ik heb het nu gewoon in apache\bin gezet.
Zet /Apache24/conf/openssl.cfg in c:\xampp\apache\conf\
Zit er niet bij? Heb een copie van C:\xampp\php\extras\openssl\openssl.cnf in C:\xampp\apache\conf gezet

Ik heb een 64bits systeem, had ik nu ook 64 bits moeten installeren?
Haal de ; weg voor LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so in c:\xampp\apache\conf\httpd.conf
Stond geen # voor.
Rest is gedaan
Maak een "ownsettings.php" <...>
Aangemaakt.
Start de xampp servers en ga naar naar Configuratie, Instellingen. Controleer of de foutmelding weg is.
Ik zie nu inderdaad wat anders!

Code: Selecteer alles

An updated version of Spotweb is available
Gepost door leechguy (!) @ 11 uren, 39 minuten 
Spotweb now has the option show the spam reports icon in the spotoverview based on a user configurable threshold. This allows a user to configure Spotweb such that it will show the spam icon when for example more than 5 spam reports are available for a spot. Spots with less than 5 spam reports will not be marked as spam in the spotoverview.
 By default the threshold is set to 1 spam report meaning that nothing changes for the user unless he/she chooses to use a different threshold.
Please run upgrade-db.php to update your database schema. 
Maar met die update: begint de ellende nu opnieuw? :oops:

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Error tijdens install xampp: Maximum execution time exce

#10

Bericht door hjvbft »

Moet ik de spots niet wel helemaal ophalen?
Aanvinken van "Spots volledig ophalen" is niet nodig als de spotweb installatie een paar gebruikers heeft. Spotweb haalt dan alleen de spots die geopend worden volledig op.
'exit' aangepast naar 'pause', dat kan toch?
De pause kan een regel onder :end (boven exit). Wanneer alles goed werkt kan je voor de pause :: zetten en sluit de bat weer. Bij gebruik pause blijft de bat open en blijft de voortgang van de update zichtbaar.
Edit: De bat is aangepast met de mogelijkheid (standaard aan) een pauze te gebruiken.
Had ik apache24 aan moeten maken?
Nee dat is niet nodig.
Zet /Apache24/conf/openssl.cfg in c:\xampp\apache\conf\
Zit er niet bij? Heb een copie van C:\xampp\php\extras\openssl\openssl.cnf in C:\xampp\apache\conf gezet
Het blijkt dat openssl.cfg ook niet in de download (sha1: c7f80c523adfe6032830223a8e459563f8831abb) zit. Goed opgelost.
Ik heb een 64bits systeem, had ik nu ook 64 bits moeten installeren?
Alleen als xampp /apache/ php ook 64bit is.
begint de ellende nu opnieuw
Nee, dit betekend dat OpenSSL werkt.

Ga naar Spotweb en download de zip.
Pak de zip uit en overschrijf de bestanden in C:\xampp\htdocs\spotweb\
Door de wijziging in Spotweb geeft retrieve na deze update een foutmelding.
Oplossen: Open een command prompt (start, uitvoeren, cmd)

Code: Selecteer alles

"c:\xampp\php\php.exe" "c:\xampp\htdocs\spotweb\upgrade-db.php"
Hiermee word de database gecontroleerd en wanneer nodig aangepast. Als deze klaar is werkt retrieve weer. Een upgrade-db kan lang duren en is niet niet altijd nodig na een Spotweb programma update.

Het is meestal niet nodig om elke Spotweb programma update meteen te installeren.
De mogelijkheid bestaat dat een update nieuwe problemen veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 03 jan 2013, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer