[In behandeling] error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderators: Spotnet Team, Supporters

Forumregels
LEES: Forum Regels Denk eventueel aan tags (Vraag, Probleem, Bug)!

error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Berichtdoor Thedr » 30 nov 2011, 12:33

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: verschillend
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast Free Antivirus/Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Verse installatie Spotnet op nieuwe laptop
Geef een beschrijving van je probleem: Ik heb op m'n nieuwe laptop een probleem om op spotnet te komen. Kan me niet aanmelden bij de server (Ziggo). Heb de nieuwste spotnet versie (1.8.1)
Foutmelding is als volgt:
"The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)"
Draai Windows 7 x64 op een Asus X5QSF laptop.
Iemand een idee?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb de verschillende standaardpoorten (met/zonder SSL) geprobeerd, evenals ook handmatig invullen van servergegevens.
.net Framework 4 erop gezet.
Daarnaast Windows firewall uitgezet, evenals virusscanner op non-actief gezet. Beide zonder beter resultaat.
Zoeken op mijn foutmelding levert helaas ook niets op, zowel niet op forum van tweakers.net als op dit forum.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Thedr
 
Onderwerp auteur
Berichten: 6
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 30 nov 2011, 12:31
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

Berichtdoor watiefjij » 30 nov 2011, 13:02

Heb precies hetzelfde, "The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)".

Heb al meerdere versies van spotnet geprobeerd, maar wilt niet baten :(

De volgende gebruiker(s) bedanken watiefjij voor dit bericht:
gerrie1949
watiefjij
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 31 maart 2011, 12:54
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 1 keer
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

Berichtdoor ManiaK » 30 nov 2011, 13:11

watiefjij,
zou jij ook even de SRT in willen vullen?
Gaan we even kijken of we daarmee verder kunnen komen :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Avatar gebruiker
ManiaK
Spotnet Team Lid
Spotnet Team Lid
 
Berichten: 2396
Onderwerpen: 48
Geregistreerd: 13 feb 2011, 20:51
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 110 keer
Bedankjes gekregen: 108 keer

Re: error 931

Berichtdoor watiefjij » 30 nov 2011, 13:32

Wilde het net gaan doen, maar heb het probleem op kunnen lossen!

Oplossing: De gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaast van via Spotnet zelf!

Moest wel SSL aanzetten met poort 443!

Hopelijk heeft de poster hier ook wat aan!
watiefjij
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 31 maart 2011, 12:54
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 1 keer
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

Berichtdoor ManiaK » 30 nov 2011, 13:34

Helemaal goed, watiefjij! Dank je wel voor het melden van de oplossing! :D
Thedr....zou jij willen kijken of dit jouw probleem ook verhelpt?
:thanku:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Avatar gebruiker
ManiaK
Spotnet Team Lid
Spotnet Team Lid
 
Berichten: 2396
Onderwerpen: 48
Geregistreerd: 13 feb 2011, 20:51
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 110 keer
Bedankjes gekregen: 108 keer

Re: error 931

Berichtdoor Thedr » 30 nov 2011, 13:54

Die oplossing werkt hier niet helaas... zelfde foutmelding blijft, zowel met als zonder SSL en op de verschillende poorten.
Welke provider heb jij watiefjij, ook Ziggo?
Thedr
 
Onderwerp auteur
Berichten: 6
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 30 nov 2011, 12:31
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

Berichtdoor watiefjij » 30 nov 2011, 13:55

Orange, maar heb Eweka als payserver, heb je al spotlite geprobeerd, of het daar wel werkt?
watiefjij
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 31 maart 2011, 12:54
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 1 keer
Usenet: eweka
Internet: orange

Re: error 931

Berichtdoor Thedr » 30 nov 2011, 14:05

Zojuist ff Spotlite erop gezet: werkt als een trein op poort 119 zonder SSL.

edit:

Heel raar :?
Kan nu wel verbinden, ook met Spotnet!
Probleem opgelost dus, maar niet duidelijk precies waardoor.
Iig dank voor jullie assistentie!
Thedr
 
Onderwerp auteur
Berichten: 6
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 30 nov 2011, 12:31
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Re: error 931

Berichtdoor ManiaK » 30 nov 2011, 14:16

Ik ben dol op problemen die zichzelf oplossen! :D
Bedankt voor het melden, Thedr!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Avatar gebruiker
ManiaK
Spotnet Team Lid
Spotnet Team Lid
 
Berichten: 2396
Onderwerpen: 48
Geregistreerd: 13 feb 2011, 20:51
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 110 keer
Bedankjes gekregen: 108 keer

Re: error 931

Berichtdoor Thedr » 30 nov 2011, 14:25

Niet te vroeg juichen!

Heb nog wat extra info:
Gooide net Spotlite eraf (gebruik dat toch niet verder), doet Spotnet het weer niet (zelfde error als eerst).
Nu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).

Simpele oplossing, maar ben dan wel benieuwd waar het probleem inzit.

Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.

Mocht het Spotnet team nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat graag!
Thedr
 
Onderwerp auteur
Berichten: 6
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 30 nov 2011, 12:31
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Ziggo
Internet: Wisselend

Volgende

Keer terug naar Spotnet - Vragen & Problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media en 6 gasten

© 2011 - 2014 spot-net.nl
Spot-Net.nl is op geen enkele manier verbonden met FTD, Spotnet, SpotLite, SpotWeb of 1 van de andere programma's besproken op deze site