Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotlite verbreekt netwerk verbinding

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Paramita
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:38
Reputation: 0

Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#1

Bericht door Paramita »

Hallo,
Ik gebruik LinuxMint 9 LTS 64-bits en Spotlite 1.0.5. Sinds een paar dagen verbreekt Spotlite de netwerkverbinding wanneer ik op een spot klik. De pagina gaat wel open maar er komt uiteraard geen info want de verbinding is weg.
Ik heb zojuist Spotlite compleet verwijderd, inclusief de hidden file in mijn user gebied. Na herinstalleren reageert het programma nog steeds zo.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn? Als je meer info nodig hebt, zal ik er uiteraard voor zorgen dat je het krijgt.

Bedankt,
Paramita
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#2

Bericht door hjvbft »

Helpt het aanvinken van "Provider met aparte backends voor text/binaries (NNTPswitch)"?
Welke usenet provider is ingesteld in SpotLite?
Word er toevallig Avast of Norman gebruikt? Deze scannen nntp en kunnen problemen veroorzaken.

Topicstarter
Paramita
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:38
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#3

Bericht door Paramita »

hjvbft schreef:Helpt het aanvinken van "Provider met aparte backends voor text/binaries (NNTPswitch)"?
Welke usenet provider is ingesteld in SpotLite?
Word er toevallig Avast of Norman gebruikt? Deze scannen nntp en kunnen problemen veroorzaken.
Er wordt geen Avast of Norman gebruikt, ik gebruik Linux en geen Windows als besturings systeem. Ik heb dan ook geen anti-virusprogramma's geinstalleerd.
De usenet provider is news.tweaknews.nl.
Ik zal de instelling zo proberen nadat ik dit verstuurd heb. Laat het nog wel even weten.

Bij de eerste spot die ik aanklikte werd de verbinding even verbroken en weer opnieuw gemaakt, nadien gebeurde er niets. Ik zet nu het vinkje weer uit en probeer het dan weer.
De situatie van een geopende tab blijft zo, met of zonder vinkje. Het vervelende is nu dat de tab niet naar de voorgrond gaat, wat eerder wel gebeurde.
Hoe krijg ik dit weer normaal?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#4

Bericht door hjvbft »

De aanpassing heeft geen gevolg voor de al openstaande tab. Maak de aanpassing en open de tab opnieuw.
Waarschijnlijk lost dit het probleem echter in dit geval niet op.

De server news.tweaknews.nl is een server van Cambrium BV. Waarschijnlijk word er een idle timeout gebruikt van 60 seconde i.p.v. de standaard 120 seconden. Na een time-out word er een nieuwe verbinding gemaakt.
Als er geen spot word geopend binnen 60 seconde word de verbinding weer afgesloten en opnieuw gemaakt.
Hierdoor kan het lijken dat er teveel verbindingen worden gemaakt en word een nieuwe verbinding niet meer toegestaan.

Het steeds opnieuw verbinden gebeurt ook bij een andere server van Cambrium BV.
Voordeel van die server is dat er veel verbindingen gemaakt mogen worden waardoor het probleem niet direct zichtbaar is.

Een Ticket over "idle timeout" in SpotLite.

Over Tab weer naar voorgrond: Opties, Gebruikersinterface aanpassen, enkele klik en/of dubbele klik aanpassen.

Topicstarter
Paramita
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:38
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#5

Bericht door Paramita »

@hjvbft
Wederom bedankt. Wat ben ik stom zeg. Dat van die interface wis ik uiteraard maar heb er niet aan gedacht. Bedankt hiervoor.
Je praat over een time-out maar dat snap ik niet helemaal. De situatie is zo:
Ik start Spotlite en de nieuwe info wordt opgehaald wat een paar seconden duurt. Zodra ik een spot aanklik kreeg ik de fout en werd de verbinding verbroken. Met verbinding verbroken bedoel ik dus echt dat mijn netwerkverbinding weg was. De verbinding, genaamd eth0, stond niet meer in de lijst van verbindingen. Dus ook het surfen werkte niet meer, geen e-mail, niets meer. Het is niet zo dat alleen de verbinding met tweaknews weg was, ik had een PC zonder netwerkverbinding. Ik weet niet of jij ook werkt met Linux of met Windows, maar in Windows zou het zijn alsof er in de netwerkomgeving geen LAN aansluiting meer is. Hoop dat ik het zo duidelijker heb omschreven.

Weer bedankt voor je hulp.
Paramita
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#6

Bericht door Wheaten »

Ik wil even uitsluiten dat het aan de NNTP verbinding ligt.
Zou je volgende willen proberen in een terminal session:

Code: Selecteer alles

telnet <vul hier de server van je usenetprovider> nntp

AUTHINFO USER <username>
AUTHINFO PASS <password>

GROUP free.pt
LISTGROUP

BODY 3214616
Geeft dit resultaat (inhoud body FwhsOXkW2OYsSzrTQAJlw@spot.net), zonder dat je netwerk verbroken wordt?

Topicstarter
Paramita
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:38
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#7

Bericht door Paramita »

wheaten schreef:Ik wil even uitsluiten dat het aan de NNTP verbinding ligt.
Zou je volgende willen proberen in een terminal session:

Code: Selecteer alles

telnet <vul hier de server van je usenetprovider> nntp

AUTHINFO USER <username>
AUTHINFO PASS <password>

GROUP free.pt
LISTGROUP

BODY 3214616
Geeft dit resultaat (inhoud body FwhsOXkW2OYsSzrTQAJlw@spot.net), zonder dat je netwerk verbroken wordt?
Hello Wheaton,

Dit ging helemaal goed op het laatste na. Ik kreg de melding dat er geen post was met dat nummer. Bij het invullen van een nummer uit de lijst die ik kreeg bij listgroup werkte het wel. Op dit moment heb ik echter met spotlite ook geen problemen meer. Wil zo de PC opnieuw opstarten en kijken of het dan ook nog werkt. Laat het je hier weten.
Bedankt voor de test.

Ik zag net in de terminal dat ik een idle timeout kreeg van tweaknews. Op zich niets raars natuurlijk, ik deed ook niets meer in de terminal. Mijn netwerk bleef echter overeind dus het wordt/werd niet veroorzaakt door deze time-out.

Topicstarter
Paramita
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:38
Reputation: 0

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#8

Bericht door Paramita »

Heb de computer opnieuw opgestart en geen fouten. Ik begrijp er helemaal niets van. Er is niets veranderd en toch werkt het nu wel goed.
Voor nu hartelijk dank aan iedereen die geschreven en meegedacht heeft.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Spotlite verbreekt netwerk verbinding

#9

Bericht door Wheaten »

Graag gedaan, hier is het forum voor :-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer